Pretty weird he? Af en toe moet ik ineens denken aan de sambal- en knoflooksaus in een Turkse pizza als ik nu naar mijn nagels kijk... Ik vind het apart, een beetje gek en kunstzinnig. Als je wat meer van mijn hand erbij ziet, is het effect weer anders:
Ik weet het niet helemaal of ik dit nu wel of niet geslaagd vind, maar ik vind de combi boeiend genoeg om nog een dag (of twee) op mijn nagels te laten zitten. Ik heb er trouwens wel INM Out the Door topcoat overheen gedaan voor de houdbaarheid.
De witte crackle polish is voor € 4,95 te koop bij Claire's. De kwaliteit is niet echt denderend. De substantie lijkt een beetje te schiften... Ook brengt die wat waterig aan en dan barst die niet in een mooi patroon. Ik heb daarom geprobeerd om twee dikke strepen lak naast elkaar aan te brengen op elke nagel. Wel is het leuk dat Claire's crackle lakjes in het assortiment heeft. Ik zag ook nog zwarte, zilveren en gouden crackle lakjes.
Wat vind jij van mijn aparte nagellak combi?
Dan nog even dit...
Als het goed is krijg ik nog een gouden metal crackle van China Glaze die ik bij Enchantra besteld heb. Helaas heb ik twee weken geleden alleen het Oh So Special palet van Sleek ontvangen en niet het jumbo eye pencil van NYX en ook niet de metal crackle lak die ik beide óók besteld had. Ik heb er al vier mailtjes aan gewijd (gelijk de dag van ontvangst van het palet en dus in de twee weken daarna), maar ik heb nog geen reactie. Dat vind ik écht niet netjes. Dat er producten ontbreken of mogelijk nagezonden moeten worden, kan gebeuren, maar laat als webshop dan wel even weten hoe en wat (zeker als reactie op mijn mail). Dit had ik echt niet verwacht van een professionele webshop en ik ben dan ook totally not amused met hun klantenservice. Ik heb al vaak bij Nederlandse webshops besteld zoals Boozyshop, Alice&Jo's en Nailpolish Fashion en bij die shops heb ik goede ervaringen qua levering en service, maar nu ben ik echt teleurgesteld door Enchantra. Ik wilde er niet gelijk over beginnen op mijn blog, maar inmiddels ben ik er echt klaar mee (en heb ik spijt van mijn bestelling). Ik krijg gewoon geen enkele reactie, behalve dan de automatische reply mail waarin staat dat ze z.s.m. reageren en ze hadden dan wel een korte vakantieperiode maar daarvoor en erna is er ook niet gereageerd op mijn mail. Wordt vervolgd...?!?
Update 13/8 Enchantra:
Gisterochtend heb ik gebeld met Enchantra. Ik kreeg gelukkig gelijk iemand (de eigenaresse volgens mij) aan de telefoon. Ik deed mijn verhaaltje van de ontbrekende producten en dat ik al meerdere keren gemaild had. Haar uitleg van het niet reageren, was dat ze net vakantie hadden gehad, zich door de mail aan het worstelen waren en dat het onverwacht heel druk was. Nu had ik ook al voor hun vakantie gemaild, maar goed, ik had verder geen zin om in discussie te gaan daarover. Ze bood haar excuses aan en zei dat de producten gelijk aan me nagezonden zouden worden. Ik ben erg benieuwd of ik vandaag dus die producten in mijn brievenbus vind of dat de pakketbezorger aanbelt!
Update 19/8 Enchantra:
Inmiddels heb ik mijn ontbrekende producten ontvangen (jee!). Ze waren dinsdag 16/8 bezorgd bij buren een paar huizen verderop (stomme TNT, ik woon notabene in een appartementengebouw met 11 buren) en ik was niet eerder in de gelegenheid om het pakketje op te halen. Eind goed al goed, maar toch geen Enchantra-bestellingen meer voor mij...
Ik vind de combi wel leuk! Even wennen maar dat heb ik altijd bij crackle polishes..
ReplyDeleteWat erg dat je nog steeds niets vernomen hebt van de webshop ! Ik bestel mijn sleek palettes altijd bij Alice&Jo's. Hun klantenservice is heel goed, altijd snel een reply & heel vriendelijke afhandeling (maar dat wist je al wel ;) ).
Wel goed dat je dit gepost hebt ! Ik was gisteren nog op de site van Enchantra, nu ga ik toch nog even afwachten met bestellen !
@Glamloving: Bedankt! Ja, ik wilde ze eerst even een kans geven voor ik erover ging posten, want er kan natuurlijk altijd een reden zijn etc. (en ik ben best begripvol, als ik maar een reactie/uitleg/info krijg). Maar na twee weken niks is mijn geduld een beetje op en wilde ik mijn irritatie erover kwijt. Ik zit nu met één Sleek palet à €23 (door die andere 2 producten die ik nooit ontvangen heb, incl. verzendkosten) en een niet reagerende webshop... Dat verbaast me trouwens echt, want overal lees ik positieve verhalen over Enchantra.
ReplyDeleteIk had ook al eens een slechte ervaring met enchantra...met als gevolg dat ik er voorlopig niet meer ga bestellen. Ik kreeg éen lakje die bijna voor de helft op was, en de substantie van de nagellak was dik, de randen waren vies enz...precies of de nagellak al verschillende keren gebruikt was geweest. Na twee mails te hebben gestuurd, kreeg ik ook géén reactie, na een derde mail waar ik zei dat ik slechte reclame op m'n blog ging maken kreeg ik opeens binnen de 10minuten wél antwoord. Helaas was het lakje die ik wou niet meer voorradig en ze wisten ook niet of het nog zou binnenkomen...dat gaf mij een sterk vermoeden dat ook het lakje die ik besteld had eigenlijk niet meer voorradig was en ze het misschien de tester ofzo had opgestuurde.
ReplyDeleteOok was de uitleg dat het lakje kan uitgelopen zijn tijdens de verzending enz..maar van de 9 andere lakjes die ik kreeg was alles nog perfect. Ik mocht ook geen replacement kiezen, maar ik kreeg wel -10% korting bij een eventuele volgende bestelling.
Wat ben ik daar trouwens mee als ik er niet meer ga bestellen?
Ik heb ook slechte ervaringen met Enchantra, moest diverse keren bellen (mailtjes bleven onbeantwoord) vanwege geen levering, product niet in voorraad, verkeerde product binnen.. Uiteindelijk is het wel opgelost maar het is geen nette manier om met klanten om te gaan en ik kies de volgende keer voor een andere webshop. Als ik jou was zou ik er even achteraan bellen. Die Marrakech is trouwens wel een leuk kleurtje!
ReplyDeleteWat vervelend dat je twee andere producten niet meegeleverd zijn! Ik hoop dat je ze z.s.m. nog krijgt. De combinatie ziet er erg leuk uit, trouwens! Jammer dat de kwaliteit tegenvalt!
ReplyDelete@Pimpernell: Jemig, dát geeft weinig hoop :-(. Ik vond het best lullig om er op mijn blog over te beginnen, want ik dacht misschien is het bad luck/iets incidenteels. Maar ja, een webshop hoort altijd wel te communiceren met klanten en aangezien dat dus niet gebeurt met mij... Als ze met een goede oplossing komen, zal ik het hier ook laten weten, al vind ik het niet goed te praten dat ze in 2,5 week tijd niks laten horen.
ReplyDelete@Dewii: Ja, bellen, dat ga ik vandaag doen! Heel suf, maar daar had ik nog niets eens aan gedacht. Irritant zeg, dat het bij jou ook allemaal al niet goed ging...
@Evelien: Dank je! Ja, die nagellak van Claire's is niet zo goed van kwaliteit maar gelukkig kan ik er toch nog een geslaagde combi mee maken.
Ik heb een roze cracle lakje van clairs gekocht maar bij mij carkt hij helemaal niet :'( Heeel jammer!
ReplyDeleteLeuk bericht!
Het is een apparte combinatie ja maar ik vind het eigenlijk best leuk!
ReplyDeleteOver Enchantra, ook ik heb een slechte ervaring; ik had 3 sleek palettes en een glitter mania van nyx besteld. In het gastenboek las ik dat de bestelling er na ongeveer 3 dagen bij iedereen was maar na 1,5 week had ik nog niets binnen dus heb ik een mailtje gestuurd wat pas na 4 dagen beantwoord werd.. hierin stond dat ik een product in de pre-sale had besteld, maar dit stond niet bij het product zelf; nouja dit kan gebeuren maar toen ik na 3 weken mn pakketje zelf binnen kreeg waren 2 van de 3 palettes stuk, het zat gewoon in een kartonnen gekreukt doosje met een papieren prop op de bodem.. Mijn ongenoegen heb ik vervolgens weer geuit in een mail en op deze kreeg ik de reactie dat het mijn verantwoordelijkheid was dat ik voor brievenbuspost had gekozen en dat ze niets voor me konden doen op een kortingscode voor de volgende bestelling na (die er niet gaat komen..).
Erg slechte service en dit is meteen mn eerste en laatste bestelling geweest, erg jammer.
@Naomi: Ow, dat is wel erg jammer. Tja, ik heb dan ook niet het idee dat die crackle lakjes van Claire's van goeie kwaliteit zijn, want bij mij is de substantie heel vreemd.
ReplyDelete@Anoniem: Haha, dank je (over de nagellak combi)! Tja, Enchantra... Zo zie je dat er toch meer mensen met slechte ervaringen zijn. De service is gewoon niet optimaal (zwak uitgedrukt), maar als het goed is, krijg ik mijn producten nu wel nagestuurd...
Da's wel heel vervelend als je bestelling zo wordt afgehandeld. Je hoort -over het algemeen- alleen maar goeie dingen over deze shop. Misschien worden ze een beetje overmoedig.. Een bestelling was via USA nog sneller geweest. Hopelijk ontvang je snel de ontbrekende producten en maken ze het een beetje goed met je (leuke gift erbij ofzo ;-) )
ReplyDeleteps en heel goed trouwens dat je je verhaal hebt gepost. Zo zien we ook eens de andere kant (ook gezien de andere reacties die je erop hebt gekregen!)van deze populaire webshop. Er is daar nog flink wat werk aan de winkel zo te zien ;-)
ReplyDeleteKlopt, je hoort inderdaad veel goede dingen dus daarom had ik daar ook besteld. Helaas, voor mij niet meer. Prettig als er anderen zijn die het wel een goede shop vinden maar ik vind dat ik gewoon niet netjes behandeld ben, ook al is het na een hoop gedoe netjes opgelost.. Wat ik wel een fijne webshop vind is de Nailbudgetstore =)
ReplyDelete@Deb: Bedankt voor je reactie! Tja, ik had liever ook een positief verhaal gehad over deze shop (positieve punten btw: de levering van het palet was wel megasnel en er zaten leuke nail art stickertjes bij). Kijk, foutjes worden overal gemaakt of dingen gaan mis, maar het gaat dan vooral om hoe ze daar mee omgaan. Waarbij reageren wel no.1 priority is, wil je je klanten behouden.
ReplyDelete@Dewii: Ja, ik hoop dat het bij mij ook netjes wordt opgelost, maar dat heeft me dan wel al teveel moeite, wachttijd en irritatie/frustratie gekost, dus ik bestel er ook niet meer... Bedankt voor je tip van die Nailbudgetstore btw!
Ik bestel ook niks meer bij Enchantra hoor. Vind het ook geen fijn bedrijf en idd de service en communicatie is erg slecht. Ook een slechte ervaring dus!(Btw als je met vakantie gaat en je kan daardoor slecht op mail reageren, neem ik aan dat je dat ook op je site zet of dat je een automatisch mailbericht laat terug zenden waar dat in staat??)
ReplyDeleteBovendien is Enchantra ook nog eens duurder met de meeste producten die ze verkopen dan andere shops. China Glaze € 6,95 en bij NPF bv € 5,50!!
Nailpolishfahsion en Alice & Jo vind ik wel super fijne bedrijven!
Ik heb ook die witte crack van claire's. Bij mij was ie juist super dik. Maar het resultaat vind ik wel goed!
mooie look! Grappig dat bijna iedere crack polish van ieder merk ook weer anders "crackt" heel cool! liefs.
ReplyDelete