Tuesday, March 3, 2015

Teleurstellende producten...

Tja, soms doe je gewoon een miskoop. Het overkomt iedereen. In dit artikel laat ik je zien met welke producten ik niet uit de voeten kan. Voordat ik deze producten definitief vaarwel zeg, wil ik ze eerst met jullie delen in dit artikel. Kijk mee naar mijn miskopen!


Een kleine, maar belangrijke opmerking vooraf: Dat ik deze producten niet fijn vind, betekent niet dat ze voor jou ook onprettig zijn. Iedereens huid en voorkeuren zijn anders. Mijn opmerkingen over de producten kunnen je mogelijk wel helpen om er wel of niet voor te kiezen.

P2 - Perfect Lips refine+prime lip base € 3,25 (Duitse DM)
Deze lipbasis van P2 kocht ik vorig jaar oktober in Duitsland. Ik hoopte dat mijn lipsticks mooier uit zouden komen wanneer ik deze basis eerst zou aanbrengen op mijn lippen. Nou nee, totaal niet dus! Het spul is een soort concealer die ook nog een paar tinten donkerder is dan mijn huidskleur en lipsticks of lipglosses vallen helemaal weg wanneer ik deze lip base gebruik. Het versterkt de kleur van een lipstick niet, maar maakt de kleur juist zwakker. Op mijn natuurlijk lipkleur komen lipsticks mooier en beter uit, dus hier heb ik niets aan.

HEMA - Make-up Base € 4,50
Deze make-up base van HEMA is een primer/basis voor je make-up: je brengt deze basis aan na je dagverzorging en voor je je make-up aanbrengt. Ik heb sowieso een beetje een haat-liefdeverhouding met primers (behalve dan met oogschaduwbasis, want dat is gewoon onmisbaar en daar heb ik geen problemen mee). Toch blijf ik verschillende soorten uitproberen, terwijl ik vaker niet dan wel een primer gebruik. Inmiddels heb ik alweer de Skin Perfection magisch gladmakende basis van L'Oréal, de Revitalift magic blur van L'Oréal en de Dr. Feelgood complexion balm van Benefit afwisselend in gebruik, waarvan ik de Revitalift magic blur het fijns vind. Deze van HEMA vind ik verschrikkelijk! Het is net lijm en het voelt ook plakkerig bij het aanbrengen. Vervolgens is het resultaat met foundation erover heen eerst nog wel oké, maar uiteindelijk krijg ik zichtbaar droge schilfertjes. Helaas werkt deze budgetvriendelijke primer dus totaal niet voor mij.

Clarins - Beauty Flash Balm € 39,50 (parfumerie)
Door Lisa Eldrigde kocht ik dit product. Ik wilde er ooit een aparte review over schrijven, maar tot de dag van vandaag weet ik niet zo goed wat ik van dit product moet vinden en juist daardoor stelt het me teleur. Het is ook nog eens een vrij prijzig product en eerlijk is eerlijk, bij duurdere producten hoop ik dat ze het geld waard zijn. Niet alleen vind ik deze balm weinig bijzonders, hij heeft ook nog eens een specifieke gebruiksaanwijzing; je moet de balm niet gewoon uitsmeren, want dan kan die gaan rullen (dat het product in opgerolde velletjes weer loskomt van de huid, heel "ieeehw" is dat). Nee, je moet de balm snel in je huid kloppen en om daarmee rekening te moeten houden is gewoon irritant. Ook vind ik de geur vreemd, want die kan ik helemaal niet plaatsen. Niet persé vies, maar gewoon apart. En wat is die flash balm nou überhaupt? Een gezichtsmasker, een basis/primer, een moisturizer? Het zou als al het hiervoor genoemde gebruikt kunnen worden en de huid er strakker, frisser en minder vermoeid uit laten zien. Nou daarvan merk ik weinig. Ik houd ook niet van die onduidelijkheid en wil gewoon een definieerbaar product waarvan ik weet waarvoor het het beste werkt.

Biocura (Aldi) - Hyalurongel € 6,00
Deze hyalurongel van de Aldi heb ik voor een derde opgebruikt. Het is niet eens een heel naar product en het werkt als een soort serum. Deze hyalurongel hydrateerde mijn huid best aardig, maar ik erger me aan de verpakking met dat pipetje. De gel is vrij dik en stroperig en dat pipetje zuigt de gel niet goed op, waardoor het altijd weer een gepruts was om een goede hoeveelheid uit het flesje te krijgen. Ook vraag ik me af wat de werking van de ingrediënten is als je constant de dop eraf moet schroeven en er dus makkelijk lucht bij komt. Daarnaast is het flesje ook nog eens van glas. Lucht en licht doen niet veel goeds voor ingrediënten. Helaas is dit dus toch een misser. Misschien zou ik dit product met een ander soort verpakking nog een kans geven, maar aangezien er fijnere serums zijn, denk ik van niet.

Wat zijn jouw ervaringen met (een van) deze producten? Heb je ook van die miskopen?

4 comments:

  1. Ik vind die gel van Biocura juist heerlijk! Pipetje stoor ik me totaal niet aan en werkt hier uitstekend, niets gemerkt van moeilijk uit het flesje krijgen, exemplarisch probleem?

    ReplyDelete
  2. Dat is nou precies de reden dat ik flash balm nooit gekocht heb, ondanks dat ik hier ontzettend benieuwd naar ben door de lovende reviews die ik heb gelezen hierover. Wat is het precies en waar is het goed voor, zo onduidelijk! Ik heb onlangs van het eigen merk kruidvat een beauty elixer gekocht wat qua werking precies lijkt op die van Biocura, ik ben er erg tevreden over, alleen idd jammer dat de dop er steeds op en af moet.

    ReplyDelete
  3. Zou die P2 lipbasis niet in verschillende kleuren bestaan?

    ReplyDelete
  4. Spijtig! Ik vind de primer van Hema wel fijn xx

    ReplyDelete