Wednesday, February 11, 2015

Look: Lilac Love

Toen ik voor mijn vorige artikel mijn MAC make-up bij elkaar zocht, kwam ik nog allemaal andere make-up tegen die ik al een tijd niet meer gebruikt had. Zo viel mijn oog op het trio smoky eyes paletje van Bourjois met lilakleuren en ik kreeg gelijk zin om deze weer eens te gebruiken. Kijk mee naar mijn lila look!

Ik heb het al eens eerder gezegd: Ik houd van lila op mijn ogen! Het trio smoky eyes Gris Lilac trok dus opnieuw mijn aandacht in mijn stash. Voor mijn ogen heb ik alle kleuren gebruikt. De kleuren uit het paletje van Bourjois zijn niet zo sterk gepigmenteerd. Om de kleurintensiteit op te bouwen gebruik ik daarom gewoon de sponsapplicator. Daarna vervaag ik de kleuren met een blending kwastje. Voor een subtiel kleureffect heb ik onder mijn onderste wimpers een lijntje met een petrolkleurig oogpotlood aangebracht. Met zwarte eyeliner, mascara en oogpotlood heb ik de look afgemaakt. Het uiteinde van de wing had iets scherper gemogen, maar dat zag ik net even te laat.


Voor mijn basis heb ik het Skin Perfection serum van L'Oréal gemengd met CC cream van Max Factor. Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik het serum het liefst gebruik en dit leek me leuk om een keer te proberen. Zo krijgt de CC cream, en uiteindelijk dus ook mijn huid, net wat meer glans. De CC cream en het serum mengden alleen niet zo geweldig, dus dit zal ik niet snel nog een keer doen al was het resultaat op mijn huid prima. Verder trok niet alleen het oogschaduwtrio mijn aandacht in mijn stash. Ook de Les Beiges poeder van Chanel kon ik goed gebruiken. Dit poeder geeft heel subtiel een warme gloed aan mijn gezicht.

Ik heb geprobeerd een beetje te shapen maar ik blijf het best een lastig klusje vinden en je ziet het ook niet echt op de foto's terug. Ik heb de blush in de kleur Taupe van NYX hiervoor gebruikt. Deze is erg populair als budget contourpoeder en door de koele, lichtbruine kleur geschikt voor erg lichte huiden. Toch vind ik Taupe niet makkelijk werken. Het poeder is vrij stug. Voor mij is het dus geen favoriet. Verder heb ik een matte, koele, paarsroze blush gebruikt en een beetje highlighter.

Op mijn lippen draag ik mijn favoriete combinatie: Mauve Me Tender lip liner van Catrice met Rouge Dior Nude lipstick in de kleur Swan.

Gebruikte make-up:
- Skin Perfection correcting serum, L'Oréal.
- CC cream fair, Max Factor.
- Eyeshadow fix matte, ZOEVA.
- Eyebrow filler, Catrice.
- Velvet finish concealer Velvet Ivory, Catrice.
- Say No To Imperfections concealer stick natural beige, Essence.
- Les Beiges Healthy Glow Sheer Powder no.20, Chanel.
- Finishing translucent powder, HEMA.
- Fix+, MAC.
- Blush Taupe, NYX.
- Blush Pink Cult, MAC.
- Trio smoky eyes Gris Lilac, Bourjois.
- Undress your skin highlighter, MUA.
- Ultimate stay lipliner Mauve, Me Tender!, Catrice.
- Rouge Dior nude lipstick Swan, Dior.
- One by One Satin Black mascara, Maybelline.
- Longlasting eye pencil, Essence.
- Impressive gel kajal Dramatic Petrol, P2.
- Fluidline Blacktrack, MAC.

Draag jij wel eens zachtpaarse, lilakleurige make-up?

1 comment:

  1. Hele mooie look! Draag bijna nooit lilakleurige oogschaduws, vroeger wel heel vaak X

    ReplyDelete