Saturday, January 31, 2015

Review+WIN! Lash Princess mascara + Hidden Stories Highlighter - Essence

Ik ben zelf fan van Essence! Het merk is betaalbaar en heeft leuke, speelse producten. Het assortiment wordt regelmatig veranderd en er zijn limited edition collecties met pakkende thema's waardoor ik altijd even bij het schap kijk bij een bezoekje aan Kruidvat. Ja, als je mij naar mijn favoriete make-up merken vraagt, hoort Essence daarbij. Op dit moment ligt de Hidden Stories collectie in de winkel waarvan ik beide highlighters meenam. Eentje voor mezelf en eentje om weg te geven! Ook heb ik zo'n twee maanden de Lash Princess mascara gebruikt waarvan ik een back up exemplaar weggeef. Lees dus snel mijn review over deze producten!

In de Hidden Stories collectie van Essence zitten twee highlighter: 01 Rose in Wonderland, een lichtroze highlighter, en 02 Enter Wonderland, een koele lilakleurige highlighter. Ik heb de lilakleurige highlighter gekozen voor mezelf. Deze zie je hieronder op de foto. Dit is dus 02 Enter Wonderland.
Deze highlighter heeft een heel lichte crèmestructuur die op de huid in poeder verandert. Ik vind crèmeblushes en -highlighters zelf altijd erg fijn, omdat ze mooi versmelten met de huid. En aanbrengen gaat makkelijk en snel met de vingers of je kunt er een kleine, compacte stippling kwast voor gebruiken.

Hieronder zie je een swatch van de highlighter op mijn arm. 02 Enter Wonderland is echt heel koel van kleur en daarom perfect voor lichte huidtypes met een koele ondertoon. De andere highlighter in de collectie is lichtroze en deze zal huidtinten van licht tot donker sieren.

Op de foto hieronder heb ik de highlighter op. De foto is met flits gemaakt waardoor de ultrafijne glittertjes zichtbaar zijn.
Psst, ik heb op de foto hierboven ook al de Lash Princess mascara op...!

Wat mij betreft een fijne highlighter. De pigmentatie en houdbaarheid zijn goed. Zo'n crème highlighter is weer eens wat anders. 't Is even wennen misschien, maar het effect is echt wel mooi!

De Lash Princess mascara van Essence heeft een girly huls door de vrolijke decoratie op de dop en de zwierige, roze letters. Het borsteltje is vrij groot en gebogen. In het begin moest ik even wennen hoe ik de mascara het beste kon aanbrengen, maar al snel genoeg ontdek je wat werkt.
Toen ik de mascara net gebruikte, zat er wel erg veel mascara op het borsteltje en kwam er veel te veel op mijn wimpers terecht. Dit is wel vaker zo bij nieuwe mascara's. Wat ik dan doe, is dat ik voor gebruik het borsteltje even aan een tissue afveeg, zodat er niet teveel mascara (=samengeplakte wimpers) op mijn wimpers belandt. Hoe langer ik deze mascara gebruikte, hoe prettiger ik hem begon te vinden!

Deze foto's maakte ik nadat ik de mascara al zo'n twee maanden in gebruik had. Dan begint een mascara al wat droger te worden, wat heel normaal is, maar dat is helaas een beetje terug te zien op de foto's. De Lash Princess mascara geeft veel volume en lengte en hij is goed op te bouwen. Hieronder heb ik een laagje aangebracht. Of een laagje, zo wordt dat altijd gezegd, maar wat ik bedoel is eenmaal meerdere laagjes. Mijn wimpers worden er echt wel opvallender door!
Op de foto waarop ik de highlighter draag, heb ik trouwens ook deze mascara op en zie je nog beter het verlengende effect van opzij. 't Is een prima budget mascara. 't Is dat ik graag altijd weer een andere mascara gebruik na een tijdje, want anders zou ik deze best nog wel eens kunnen gebruiken.

De highlighter kost € 2,99 en de Lash Princess mascara kost € 3,39. Essence wordt verkocht bij Kruidvat en Trekpleister.

Win!!! Winactie gesloten -> winnares Arianne is inmiddels door mij benaderd!
Wil jij een Lash Princess mascara en highlighter 01 Rose in Wonderland (dat is de roze versie) uit de Hidden Stories collectie van Essence winnen? Dat kan! Ik verloot 1 setje met deze twee producten. Wat moet je doen?
- laat een reactie achter (niet anoniem) dat je meedoet!
- volg Laura's Beautyblog op Bloglovin'
Meedoen kan tot en met 5 februari 2015. Deelname uitsluitend voor inwoners van Nederland.

Doe je mee?

4 comments:

  1. Ik doe mee!
    sepia [at] home . nl

    ReplyDelete
  2. Ik doe mee! Ik volg je op Bloglovin en ben de 4e liker
    Mijn email adres is: arianne731@hotmail.com

    ReplyDelete
  3. Ziet er beide goed uit! Ik loot graag mee en volg je natuurlijk op Bloglovin.
    anita71@caiway.net

    ReplyDelete
  4. The packaging of this mascara is too cute for words!!
    ♥♥♥
    Jeanne
    http://fashionmusingsdiary.com

    ReplyDelete