Tuesday, January 20, 2015

Review: Oogschaduwbasis van ZOEVA, HEMA en Etos.

Oogschaduwbasis, ik kan niet zonder! Vroeger leek het me onnodig en ik gebruik het dan ook pas vijf jaar, maar echt, hoe kon ik ooit zonder? Zelfs als ik alleen mascara draag, draag ik nog een oogschaduwbasis erbij om vlekken, uitlopen en vettige oogleden te voorkomen. Inmiddels heb ik er heel wat uitgeprobeerd. Een tijdlang was de Shadow Insurance van Too Faced favoriet bij mij, maar na het verdwijnen van Sephora uit Nederland, was deze niet makkelijk meer te krijgen en dus ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Ik laat je er drie zien in dit artikel!

In het algemeen zorgt een oogschaduwbasis ervoor dat je oogschaduw en andere oogmake-up mooier en langer blijft zitten en niet ophoopt. Zowel HEMA als Etos hebben een oogschaduwbasis van het eigen merk. Deze zijn vergelijkbaar qua prijs en verpakking, maar ze verschillen wel qua product van elkaar. Ze hebben allebei een sponsapplicator waarmee je de basis makkelijk op je ooglid kunt aanbrangen. Ik gebruik trouwens altijd mijn vinger om de basis te verdelen over mijn ooglid.
De basis van Etos voelt als een primer, erg siliconenachtig. Daarmee bedoel ik dat die een beetje dat glibberige gevoel geeft en ook wat lastig is om de juiste hoeveelheid te bepalen. De basis van HEMA droogt snel op en glanst. Het is bijna een langhoudende crème-oogschaduw die door het effect op zichzelf gedragen zou kunnen worden. Ik vind die van HEMA net wat beter dan die van Etos, omdat mijn oogschaduw er net wat langer mooi door blijft zitten. Op zich zijn dit prima budget bases, maar er is er eentje die ik nog fijner vind dan deze twee...

En dat is de eyeshadow fix matte van ZOEVA. Deze zit in een klein, handzaam tubetje. Deze eyeshadow fix voelt als een concealer aan. Hij camoufleert gelijk roodheden op mijn ooglid en legt een goede basis voor oogschaduw. Ik heb er per keer maar een heel klein beetje van nodig en mijn oogschaduw blijft er perfect door zitten. Deze heb ik inmiddels al voor de tweede keer gekocht en dat is niet voor niets. Dit is zonder twijfel mijn nieuwe favoriet!
Eén dingetje nog: Deze eyeshadow fix is ook verkrijgbaar in een glanzende versie, de zogeheten eyeshadow fix pearl in plaats van matte. Die heb ik laatst ook meebesteld, maar nee, de matte versie blijft mijn favoriet en deze houdt ook beter dan de pearl versie.

Hieronder zie je de swatches van de bases. Ik heb ze vrij dik aangebracht en ze zijn nog niet helemaal droog, omdat je ze anders niet zou zien, op die van HEMA na want die glanst. Van links naar rechts:
Eyeshadow Fix matte - Zoeva, eyeshadow base - HEMA en eyeshadow underbase - Etos.

Prijzen:
- ZOEVA eyeshadow fix matte: € 6,95 (via themakeupspot.nl).
- Etos eyeshadow underbase: € 3,55.
- HEMA eyeshadow base: € 3,50.

Welke oogschaduwbasis gebruik jij?

Ps. Jaren geleden maakte ik ook al eens een artikel over oogschaduwbasis. Je vindt het onder deze link.

3 comments:

  1. Wat leuk dat je een vergelijkingsartikel geschreven hebt. Dat vind ik altijd makkelijker om zelf een keuze te maken

    ReplyDelete
  2. Handig artikel! Ik gebruik meestal die van de Hema of eentje van Catrice.

    ReplyDelete
  3. Handig artikel! Ik gebruik echt alleen maar van de Kruitvat. Blijft echt voor mij de beste die ik gevonden heb.

    ReplyDelete