Tuesday, January 27, 2015

Review&swatches: Catrice ultimate stay lip liners + Essence lipliners

De lipliner is bezig aan een heuse comeback! Ik had al een paar lipliners, maar er komen er steeds meer bij in mijn stash. In dit artikel laat ik je de lipliners zien die ik van Essence en Catrice heb met een heleboel swatches!

Ik gebruik een lipliner soms om mijn lippen geheel mee in de te kleuren. Een lipliner is wel wat droger dan een lipstick, dus een beetje lipbalm is dan een must. Ook gebruik ik lipliner om mijn lippen wat meer definitie te geven door ze te omlijnen (wel graag in een kleur die matcht met mijn lipstick) of als basis onder een lipstick of lipgloss. De lipliners van zowel Catrice als Essence hebben in het algemeen mooie kleuren en veel pigment. Ik heb dan ook vooral lipliners van deze twee merken in mijn stash, want ze zijn echt prima en ook nog eens zeer budgetvriendelijk!

Catrice ultimate stay lip liner - € 2,39
Verkrijgbaar in 9 kleuren

Van de ultimate stay lip liners heb ik vier kleuren: 050 Rosy Rose, 070 Rosy Brown, 080 Mauve Me, Tender! en 090 Holly Rose Wood.

De ultimate stay lip liners van Catrice hoef je niet te slijpen, want het je draait simpelweg het potloodje omhoog. In de dop aan de achterkant (ja, dat gekleurde stukje kan eraf!) zit een puntenslijper om het puntje scherper mee te kunnen maken, maar dat vind ik zelf niet nodig om te gebruiken en het werkt ook niet zo handig.

Hieronder zie je de swatches van de kleuren op de huid van de binnenkant van mijn arm. De lip liners zijn wat stroef, maar blijven daardoor wel heel lang zitten. Ik kreeg de swatches nauwelijks van mijn arm af! Van links naar rechts: 050 Rosy Rose, 070 Rosy Brown, 080 Mauve Me, Tender! en 090 Holly Rose Wood.

Pro:
- langhoudend
- deze hoef je niet te slijpen (eventueel kun je wel het puntje scherper maken met de puntenslijper in de achterkant van de dop)

Con:
- brengt stroef aan
- puntje breekt makkelijk af*
- alleen verkrijgbaar bij Kruidvatfilialen met extra groot Catrice schap

Hieronder zie je de kleuren op mijn lippen waarbij ik mijn lippen volledig met de lip liner heb ingekleurd.



Mijn favoriete kleuren zijn Rosy Rose en Mauve Me, Tender! De laatste kleur in het rijtje, Holly Rose Wood, vind ik echt niet staan bij mezelf, want deze kleur is te warm voor mij op een manier die mijn teint echt geen goed doet.

Essence lipliner - € 0,99
Verkrijgbaar in 9 kleuren

Ik heb in totaal vijf kleuren: 01 Soft Rose, 06 Satin Mauve, 07 Cute Pink, 09 Nude Coral en 12 Wish Me A Rose. Helaas zitten 01 Soft Rose en 09 Nude Coral niet meer in het huidige assortiment.

De lip liners van Essence zijn potloodjes die je regelmatig slijpen moet. Handig is, dat de potloodjes compleet in de kleur van de lip liner zijn. Zo hoef je nooit lang naar de juiste kleur te zoeken.

De lipliners van Essence zijn redelijk zacht en brengen heel soepel aan. Van links naar rechts: 01 Soft Rose, 06 Satin Mauve, 07 Cute Pink, 09 Nude Coral en 12 Wish Me A Rose.

Pro:
- brengt makkelijk aan
- goedkoper vind je ze niet!

Con:
- het potlood moet zeer regelmatig worden geslepen

Ook van de lipliners van Essence heb ik swatches op mijn lippen gemaakt. Hierbij heb ik mijn lippen volledig met de lipliner ingekleurd.




Van de Essence lipliners vind ik eigenlijk alle kleuren leuk! Mijn favoriet op het moment is Satin Mauve (in combinatie met Barely There! lipstick van Essence), maar de onderste drie kleuren zal ik zeker in de lente en zomer weer vaker gebruiken. Soft Rose is een echt nudekleurtje dat helaas uit het assortiment is (net als Nude Coral), maar er is nog wel een andere nude lipliner van Essence en dat is 11 In The Nude.

Ik geef in het algemeen de voorkeur aan de lipliners van Essence, ondanks dat ik wel enorm fan ben van 080 Mauve Me, Tender! van Catrice. Ik ben nog wel benieuwd naar de longlasting lip pencils van Catrice die ook in het assortiment zitten. Die zijn er ook in heel wat kleurtjes en deze kosten slechts €1,99 per stuk. Daar ga ik ook zeker nog eens naar kijken!

Gebruik je zelf wel eens een lipliner?

*EDIT NOTE: De stiftjes van de ultimate stay lip liners van Catrice zijn nogal breekbaar! Dat was me gelijk al opgevallen en had ik daarom al vermeld bij cons, maar inmiddels heb ik ze dan ook echt allemaal wel een keer gebroken. Mauve Me Tender bij de basis, dus die kan ik nog wel gebruiken gelukkig, maar ook als je ze ook maar iets teveel uitdraait, breken ze makkelijk af. Een gewoon ouderwets potloodje is dus zeker sterker en daarom raad ik aan om van Catrice ook vooral even de longlasting lip pencils te bekijken die ook in mooie kleuren verkrijgbaar is.

6 comments:

  1. Leuke review! Ik vind de potloodjes van Essence ook enorm fijn, ik gebruik ze sinds een tijdje en toevallig staat er vandaag ook een review van op mijn blog :)

    ReplyDelete
  2. Ik geef ook de voorkeur aan Essence lipliners, die vind ik ZO fijn!

    ReplyDelete
  3. Love your swatches Laura!
    XO
    http://fashionmusingsdiary.com

    ReplyDelete
  4. Ik was ook verbaasd over de Nude Coral van Essence, kocht hem om gewoon een goedkoop koraal potloodje te hebben maar hij is echt wel goed! geeft veel kleur af en blijft ook wel even zitten

    ReplyDelete
  5. help!!! mijn favoriete lipliner is niet meer te koop Essence 06 Satin Mauve

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah nee, wat jammer! Misschien kun je iets soortgelijks bij NYX cosmetics vinden (o.a. te koop bij Douglas.nl). Daar heb ik ook meerdere lippotloodjes van die ik erg fijn vind, zoals de kleur Mauve die volgens mij wel een beetje op Satin Mauve van Essence lijkt!

      Delete