Sunday, January 11, 2015

Favorieten 2014!

Graag wil ik in dit artikel mijn favoriete producten van 2014 met je delen. Je ziet ze hierboven al op de foto, maar in de rest van het artikel laat ik ze nog beter zien en vertel ik je waarom ze mijn favoriet zijn. Lees snel verder!

Vorig jaar waren twee oogschaduwpaletjes mijn favoriet en ik heb een fijne oogschaduwbasis ontdekt. Het bovenste palet is het Want you to want me palet van Anastasia Beverly Hills (klik >>hier<< voor een look met dit palet). Ik kwam het tegen in de online shop van Douglas en bestelde het in een opwelling, maar wat een fijn paletje is dit! Het is klein en handzaam, bevat zowel matte als shimmery kleuren en er zitten neutrale tinten in, maar toch ook een paar opvallende. Ik neem dit paletje vaak mee als ik weg ben, omdat ik er alle kanten mee op kan. Een ander fijn oogschaduwpalet is het Riff-Raff palet uit de Rocky Horror Picture Show collectie van MAC (zie hier een look ermee). Hierin zitten zulke goede kleuren! De pruimkleur links in het midden combineert apart, maar mooi met de verder koele kleuren en de lilakleur is een iriserende kleur die bijzonder mooi is over een donkerder kleur aangebracht. Van beide paletjes is de kwaliteit trouwens supergoed!
Mijn favoriete oogschaduwbasis is de eyeshadow fix matte van Zoeva. Deze houdt oogschaduw op zijn plaats en heeft mijn vorig favoriet, de Too Faced Shadow Insurance die helaas niet meer in Nederland verkrijgbaar is sinds het vertrek van Sephora, vervangen!

Als ik een bronzer gebruik is het vaak de extra dimension bronzer Aphrodite's Shell van MAC. Deze komt uit de Alluring Aquatic collectie. De bronzer is licht en heeft een rozige ondertoon wat hem perfect maakt voor mijn lichte huid. Er zit een klein beetje shimmer in, maar zo subtiel dat het juist een gezonde gloed geeft. Dan de natural blush Electric Pink van Gosh. Deze kocht ik pas een maand geleden, dus in december, maar ik noem het al een favoriet, omdat ik deze bijna iedere dag gedragen heb sinds ik hem heb. De blush heeft een koele ondertoon en geeft mij een natuurlijke blos alsof ik buiten een wandeling heb gemaakt. Ik viste deze blush uit een kortingsbak, omdat de drogist waar ik was eigenlijk geen Gosh cosmetica meer vekoopt, maar als ik hem nog eens tegenkom, koop ik gelijk een reserve-exemplaar. Sinds ik deze heb, heb ik mijn MAC blushes vrijwel niet meer aangeraakt en dat zegt wel wat!

HEMA restylde de hele cosmetica corner in 2014 en daarbij werden ook nieuwe producten uitgebracht. Deze contour blusher brush gebruik ik dagelijks. Het is een zachte kwast waarmee blush en bronzer mooi en precies zijn aan te brengen. Daarnaast is de kwast lekker betaalbaar, want hij kost nog geen 5 euro. Een aanrader wat mij betreft en zeker een favoriet van mij!

Als ik zo mijn lipstick stash bekijk, is een lipstick duidelijk favoriet namelijk de rouge Dior nude lipstick in de kleur Swan. Nou kocht ik deze lipstick eigenlijk eind 2013 en maakte ik er toen al gelijk een artikel over zo enthousiast was ik direct, maar het is overduidelijk mijn meest gebruikte lipstick in 2014. Ik denk dat ik deze nog wel op ga maken. Eind vorig jaar is er een lipliner bijgekomen die ik in combinatie met Swan ben gaan gebruiken, de ultimate stay lip liner Mauve me Tender! van Catrice. Sowieso ben ik helemaal into lip liners geraakt (damn you, Kylie Jenner!), dus ik voel een lip liner artikel aankomen. Hoe dan ook is Mauve me Tender! tot nu toe mijn favoriete lip liner die ik in combinatie met meerdere lipsticks of op zichzelf met wat lipbalm erover heen draag.

Haarproducten zijn altijd een beetje een ondergeschoven kindje op mijn blog, maar wat is deze pink collection heat protect spray van Andrélon fijn! Ik kocht deze uit nieuwsgierigheid tijdens een kortingsactie en ik gebruik deze tegenwoordig altijd bij het droogföhnen van mijn haar. Mijn haar wordt glad en glanzend door deze spray en hij ruikt ook nog eens heerlijk!

De laatste jaren zijn nagellakremovers met zo'n spons in een potje populair geworden en ondanks dat ik die soms ook gebruik, vind ik een simpele remover nog altijd het fijnst. Vooral voor het verwijderen van glitterlak werkt dit gewoon het beste, omdat die sponzen in zo'n potje daar altijd gelijk kapot van gaan. Keer op keer heb ik opnieuw de nagellakremover van HEMA gekocht en dat blijf ik ook doen, want hij is simpel, goedkoop en effectief.

Tja, die wattenschijfjes van Demak'Up mogen niet ontbreken bij favoriete producten, al is het eigenlij een saai product. Maar wel onmisbaar! En waar ik voorheen vond dat het er totaal niet toe deed welke wattenschijfjes ik gebruikte en ik gewoon de goedkoopste nam, ben ik daar anders over gaan denken. Ik wil niet eigenlijk alleen nog maar deze stevige, zachte wattenschijfjes van Demak'Up en ik heb besloten er niet meer op te beknibbelen. Het micellair reinigswater van Garnier is een nieuw product uit 2014 en ik weet zeker dat heel veel mensen hier enthousiast over zijn. Hiermee maak je snel en makkelijk je gezicht vrij van make-up. Ik gebruik het micellair water als eerste stap in mijn reiniging. Een facewash vind ik namelijk wel essentieel voor een echt goed gereinigd gezicht, maar daarvoor verwijder ik met micellair water mijn make-up alvast.
Al jaren gebruikte ik geen toners meer, omdat ze nooit echt goed bevielen, maar vorig jaar ben ik de mild clarifying lotion van Clinique gaan gebruiken als laatste stap in mijn reinigingsritueel. Ik raakte namelijk nogal geïnteresseerd in exfolianten en deze lotion bevat salicylzuur en dat is een BHA-exfoliant. Deze lotion werkt voor mij prima om mijn huid vrij van onzuiverheden te houden. Deze mild lotion bevat trouwens als enige van de Clinique lotions geen alcohol. Ik zal hier nog een aparte review over schrijven.

Welke van deze producten gebruik jij ook en wat zijn jouw favorieten?

Ps. Ik wilde de lay-out van Laura's Beautyblog veranderen, maar dit is nog niet de versie zoals ik die wil houden. En ja, ik schiet niet erg op met bloggen en dat mag ook wel weer eens anders!

4 comments:

  1. Leuke favorieten. Het micellair water is ook 1 van mij favorieten

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke post! Die blush van Gosh ziet er goed uit en ga ik denk ik ook eens uitproberen!

    ReplyDelete
  3. Wat een topper was de hele Alluring Aquatic collectie toch dit jaar! <3

    ReplyDelete