Wednesday, December 17, 2014

Zoeva Smoky eyeshadow palette

Zoeva is een Duits merk dat bekend staat om goede brushes. Eerder dit jaar bracht het merk al enkele oogschaduwpaletten uit. Ik twijfelde om het Naturally Yours palet aan te schaffen, maar het was het qua kleuren nog niet helemaal voor mij. Wat ben ik blij nog even gewacht te hebben, want in november verscheen het Smoky palet en hé, hierin zitten nog eens bijzondere kleuren! Het palet was een tijdje uitverkocht, maar inmiddels heb ik hem binnen. In dit artikel laat ik er meer van zien, dus kijk mee!

Het palet is van stevig karton gemaakt. Nu is een kartonnen palet natuurlijk altijd iets kwetsbaarder als je het meeneemt op reis, maar verder is het prima. Om het palet heen zit trouwens nog een extra kartonnen wikkel, dus deze zou je er bij kunnen houden om het goed te verpakken. Het palet is dun en handzaam en sluit magnetisch.
Er is echt sfeer aan het palet gegeven door de Duitse tekst erop, de Engelse tekst aan de binnekant en de namen van de oogschaduws.

In het palet zitten tien oogschaduws. De pans zijn groter dan in mijn meeste andere oogschaduwpaletten. Ik vind de kleuren zo interessant, omdat er juist geen doorsnee smoky tinten zoals grijs en donkerblauw bij zitten, maar anders-dan-anders kleuren. Acht kleuren zijn mat en twee bevatten shimmer. Leuk is, dat de kleuren ook nog eens originele namen hebben.

Ik ga de kleuren niet één voor één bespreken (dat vind ik altijd zo saai), want je kunt de kleuren prima zelf bekijken. Voor onderstaande foto heb ik droge swatches zonder basis op mijn arm gemaakt. Eerst van de bovenste rij en daarna van de onderste rij. Eén probleempje, de eerste kleur linksboven valt bijna compleet weg bij mijn huidskleur aan de binnenkant van mijn arm. Nou, dan weet je dus wel hoe licht die kleur is!
De oogschaduws verrasten me kwalitatief gezien. Ik had dus nog geen oogschaduw van Zoeva, al was ik al erg te spreken over diverse kwasten en de oogschaduwbasis in een tube. De oogschaduws geven veel pigment af en ze kruimelen totaal niet. Ik wil met dit palet nog heel wat looks gaan maken!

Ik ben dus positief over dit mooie palet! Er zijn diverse oogschaduwpalettes verkrijgbaar trouwens, zo ook eentje met natuurlijke kleuren en eentje met felle kleuren. Ik heb mijn palet besteld bij themakeupspot.nl voor € 17,95. Ik bestelde daar voor de tweede keer en heb goede ervaringen met deze shop. Deze keer heb ik mijn shoplog niet laten zien (de eerste keer hier wel), maar ik bestelde er verder twee Tangle Teezers - een gewone en een compacte voor in mijn tas - een concealer stick van Sleek en twee eyeshadow fix oogschaduwbases van Zoeva. Over de oogschaduwbasis ga ik ook nog een artikel maken, want dit is echt een favoriet!

Ken jij het merk Zoeva al? Wat vind je van dit oogschaduwpalet?

2 comments:

  1. Ik zag dit product al een paar keer op verschillende blogs. Je hebt er leuk over geschreven. Het lijkt mij een handig palette

    ReplyDelete