Sunday, December 14, 2014

Review: Budgetvriendelijke poeders - Catrice, NYC en HEMA

Als ik foundation of BB cream draag, poeder ik mijn gezicht meestal ook wel af. Ik heb verschillende poeders in gebruik en die laat ik je in dit artikel zien!

De poeders die ik heb zijn erg verschillend, zoals je op de foto hierboven al kunt zien. Ik gebruik ze afwisselend alledrie. Per poeder vertel ik wat over de werking en hoe ik hem in gebruik vind.

Colour Correcting Mattifying Powder - Catrice
Dit poeder bestaat uit meerdere kleuren die de volgende eigenschappen hebben: Roze verfrist de vermoeide teint, paars geeft de doffe huid glans, groen neutraliseert roodheid en beige ondersteunt de natuurlijke huidtint. Of het echt werkt wanneer je een mix van deze kleuren aanbrengt, betwijfel ik, maar het geeft wel een mooi natuurlijk resultaat. Bij dit poeder zit geen sponsje/donsje, dus ik breng hem gewoon met een grote poederkwast aan. Hierdoor gebruik ik de poeder trouwens alleen thuis. Doordat dit poeder niet zo mat is (al heeft die wel mattifying in de naam), maar toch wat licht weerkaatst en hierdoor een gezonde gloed geeft, is dit een heel natuurlijk poeder dat mooi met de huid vermengt.

Smooth Skin Pressed Face Powder - NYC
Dit poeder heb ik altijd bij me in mijn tas. Het is een huidkleurig poeder dat later op de dag van pas komt om mijn gezicht bij te werken en glim tegen te gaan. Ik heb dit poeder al best veel gebruikt, want van de letters NYC die in het poeder stonden, is al niets meer te zien. Onderweg gebruik ik het bijgeleverde sponsje waarmee ik het poeder voorzichtig op mijn gezicht dep. 't Is een prima poedertje dat gewoon doet wat die moet doen: matteren en een beetje camoufleren/egaliseren. De smooth skin pressed face powder van NYC heb ik in de kleur Naturally Beige. Er is ook nog een tint donkerder verkrijgbaar en ik zag dat die inmiddels alweer een nieuwe verpakking heeft gekregen ook.

Finishing Translucent (Loose) Powder - HEMA
Dit is mijn laatste aanwinst. Volgens mij is dit poeder voor de kerstcollectie make-up van HEMA uitgebracht. Het is een los poeder. Over de verpakking heeft HEMA nagedeacht, want er zit een extra dekseltje in zodat het poeder niet overal heengaat. Toch blijft doseren best een opgave. Het donsje dat erbij zit is heel zacht, maar je moet voorzichtig zijn met aanbrengen, want je hebt er echt maar een heel klein beetje van nodig. Meestal gebruik ik toch een grote poederkwast, zodat ik het poeder gelijkmatig kan verdelen. Dit poeder matteert het beste van de drie poeders in dit artikel. Ik gebruik het daarom alleen op de T-zone van mijn gezicht, dus op neus, voorhoofd en kin, want mijn wangen hoeven niet ultra-mat te zijn.

Swatches
Poeders swatchen is lastig, omdat ze zijn gemaakt om niet zichtbaar te zijn en daardoor ofwel transparant dan wel huidkleurig zijn. Ik heb de poeders voor de swatches met mijn vinger aangebracht en natuurlijk is het daarom niet geblend zoals wel op mijn gezicht het geval zou zijn, maar anders zie je er helemaal niets meer van op de swatches. Van links naar rechts:
Colour correcting mattifying powder van Catrice, smooth skin pressed face powder van NYC en finishing translucent powder van HEMA.
Het poeder van Catrice blendt uitermate goed, maar ik vind de translucent loose powder van HEMA in het echt ook heel zacht. Zachter dan die hier op de swatch overkomt.

De foto hieronder is met flits gemaakt. Dan zie je duidelijker dat de colour correcting mattifying powder van Catrice, helemaal links, een beetje glans heeft.

Prijzen en verkrijgbaarheid
- Catrice Colour Correcting Mattifying Powder: € 4,59
- NYC Smooth Skin Pressed Face Powder: € 3,49
- HEMA Finishing Translucent Powder: € 5,00
Catrice en NYC zijn bij Kruidvat verkrijgbaar en de derde is dus van HEMA.

Welk poeder gebruik jij?

1 comment:

  1. Wat een mooie poeder heb je uitgekozen. Ik heb geen ervaring met Hema Poeders...

    ReplyDelete