Friday, December 26, 2014

Look: Arctic Sunset - New Year's Eve inspiration

Toen ik deze look had gemaakt, zag ik een winters ijslandschap voor me met de ondergaande zon erop reflecterend. Koele kleuren, met toch ook wat warmte erin. Een look voor deze tijd van het jaar, die door de glans ook best feestelijk is. Het is vandaag Tweede Kerstdag, maar dit zou een prima look voor Oud&Nieuw kunnen zijn wat mij betreft. Kijk mee!

Oogmake-up in close-up:

Voor mijn ogen heb ik het Riff-Raff palet uit de Rocky Horror Picture Show collectie van MAC gebruikt. Ik heb uit dit paletje vooral de grijsblauwe kleur gebruikt. Op het midden van mijn ooglid heb ik een klein beetje Expensive Pink oogschaduw van MAC aangebracht. Ook heb ik deze kleur als lijn onder mijn onderste wimpers aangebracht. Om de look af te maken heb ik zwart long lasting eye pencil van Essence op de waterlijn gebruikt, eyeliner pen van Essence en Lash Princess mascara, eveneens van Essence. Mijn wenkbrauwen heb ik in model gekamd met de eyebrow filler van Catrice.

Full Face:



Voor mijn gezicht heb ik Fit Me! foundation van Maybelline in de kleur 115 Ivory gemengd met Velvet Finish concealer 030 Velvet Beige van Catrice. De Fit Me! foundation is nu namelijk net iets te warm van kleur voor mijn lichte winterhuid, en door hem te mengen met de concealer past die beter bij mijn teint. Verder draag ik Modest Blush uit de Heirloom collectie van MAC op mijn wangen en Nude Coral lipliner van Essence met daarover Lip Lacquer in de perzikkleur Flirty Lips van Gosh op mijn lippen.

Wat vind je van deze look en combineer je zelf wel eens koele en warme kleuren?

3 comments: