Sunday, November 23, 2014

Review: Velvet Finish concealers - Catrice

Toen ik op zoek was naar een fijne concealer trok de Velvet Finish concealer van Catrice mijn aandacht. Heel lang was een soortgelijke concealer van 2True mijn favoriet totdat die niet meer verkocht werd. Deze Velvet Finish concealer van Catrice is een soortgelijk product; een vloeibare concealer met sponsapplicator. Hij doet me ook denken aan de onder beautyliefhebbers populaire concealer van het Engelse merk Collection, maar die heb ik zelf helaas nog nooit geprobeerd. Van de Velvet Finish concealer kocht ik eerst de kleur 010 Velvet Ivory en al snel ging ik terug om ook 030 Velvet Beige te kopen. Beide concealers review ik in dit artikel!

Catrice omschrijft de concealer als volgt:
Deze concealer is onderdeel van de Velvet Finish serie en bevat eveneens hyaluronzuur, een herstellende formule met vitamine E en B5, allantoïne en SPF 6. De concealer verbergt tekenen van een vermoeide huid en heeft een zichtbaar liftend effect. Voor een fris en stralend resultaat. Met een praktische flock applicator. Bron
Nu zal SPF6 niet veel uithalen voor wat betreft de zonbescherming van deze concealer en ook de hoeveelheid hyaluronzuur is vast betrekkelijk, maar dat de concealer hydraterend is en tekenen van vermoeidheid zegt te verbergen, is veelbelovend!

De concealer heeft een sponsapplicator zoals je hieronder kunt zien bij Velvet Ivory. Ik vind de sponsapplicator prettig om het product mee aan te brengen, maar het uitwerken van de concealer doe ik liever met mijn vingers of een kwastje.

Ik heb dus twee kleuren van deze concealer. Hieronder zie je links een swatch van 010 Velvet Ivory en rechts 030 Velvet Beige. Velvet Ivory is duidelijk warmer van kleur, terwijl Velvet Beige wat grauwer oogt.

De concealer is niet ultra-dekkend, maar geeft wel duidelijk effect. Ik gebruik beide concealers graag onder mijn ogen, want daarvoor is hij perfect. Doordat hij de huid een beetje oplicht, zie ik er gelijk wat frisser en meer wakker uit na het aanbrengen van deze concealer. Hij smeert fijn uit, trekt niet in de lijntjes en is totaal niet uitdrogend. Velvet Beige meng ik sinds afgelopen week ook nog eens met mijn Fit Me! foundation van Maybelline. Deze foundation is voor mij net wat te donker en warm op het moment en een beetje Velvet Beige neutraliseert de kleur van de foundation en maakt die wat lichter. Doordat de concealer zo vloeibaar is, gaat dit prima. Voor het camoufleren van plekjes en onzuiverheden gebruik ik liever de camouflage cream van Catrice, omdat die wat dekkender is, maar al met al ben ik positief over de Velvet Finish concealer.

De Velvet Finish concealer is voor € 4,59 te koop bij Kruidvatfilialen met een extra Catrice-schap. Op de site van Catrice kun je vinden welke filialen dit zijn. Behalve de kleuren 010 Velvet Ivory en 030 Velvet Beige is er ook nog 020 Velvet Rose. Gek genoeg leek 020 Velvet Rose mij de donkerste kleur in de winkel, dus die heb ik maar laten liggen. Even testen kan dus geen kwaad.

Welke concealer gebruik jij?

6 comments:

  1. Ik zoek nog naar een fijnce concealer voor onder mijn ogen, deze klinkt wel goed! X

    ReplyDelete
  2. Ik ben ook nog op zoek naar de perfecte concealer! Ik gebruik nu Teint Miracle Concealer van Lancome en de Catrice versie daarvan (zo'n zilverkleurige stift met een kwastje) maar die zijn het allebei net niet...want dekt niet perfect en gaat wel een beetje in de lijntjes zittten. Misschien moet ik deze eens proberen!!

    ReplyDelete
  3. Raar dat 020 de donkerste kleur leek...

    ReplyDelete
  4. Ik heb de 010, moet hem wel nog testen :)

    ReplyDelete
  5. ziet er niet slecht uit, maar denk niet dekkend genoeg voor mijn felle kringen

    ReplyDelete