Wednesday, November 12, 2014

Look: Riff-Raff eye shadow palette by MAC

In het vorige artikel liet ik je mijn laatst gekochte producten van MAC cosmetics zien en ik had toen ook al een look met het Riff-Raff palet aangekondigd. Het Riff-Raff palet bevat bij mij geliefde tinten zoals lila en zilvergrijs, maar ik was ook erg benieuwd hoe ik de roodbruine (purperen?) kleur hiermee zou kunnen combineren. Uiteindelijk heb ik alle kleuren in een look weten te verwerken. Zien? Lees dan snel verder!

Voor de ooglook heb ik alle kleuren uit het paletje gebruikt. Zo zie je dat zelfs warme en koele tinten best te combineren zijn, want lilapaars draag ik hier samen met de roodbruine kleur. De blauwe kleur heb ik trouwens onder mijn onderste wimpers aangebracht.


Ik houd niet van een matte huid. Ik heb liever een levendige glans over mijn gezicht. Ik heb na het aanbrengen van mijn make-up Fix+ van MAC gebruikt. Deze verstuift een fijne nevel waardoor de foundation en poeder heel natuurlijk ogen. In combinatie met de oogmake-up heb ik voor zachtroze gekleurde wangen en lippen gekozen.


Modest Blush is een mineralize blush die een heel mooie glans bevat. De lichtroze kleur is zo neutraal dat die overal wel bij past. Ik draag hem nu dan ook vrijwel elke dag.
 
De make-up voor deze look:
Zoals je ziet heb ik veel van MAC en Catrice gebruikt. Dit zijn toch wel mijn favoriete beautymerken. Catrice is budgetvriendelijk en MAC is wat duurder, maar allebei hebben ze geweldige producten. Voor wat betreft de gebruikte producten voor deze look zitten er producten bij die ik heel fijn vind, maar toch ook producen waarvan ik denk "mwah...", zoals de perfect lips refine+prime van P2, de MAC pro longwear lipglass Patience, please en de Taupe blush van NYX. De lipprimer geeft mijn lippen een medium huidskleur waarop lipstick nauwelijk pakt, dus ik vind dit product een beetje een misser. De Taupe blush is in beautyland populair voor contouring, maar hoe ik hem ook aanbreng, ik zie er niet veel van. Ook is de blush erg hard en komt er weinig kleur vanaf. Met de pro longwear lipglass heb ik een haat-liefdeverhouding. Hij brengt moeilijk egaal aan en soms vind ik de kleur wat washed out staan bij mezelf, maar toch vind ik het ook wel weer een mooie nudekleur. Daarentegen zitten hier ook producten bij die ik héél fijn vind zoals mijn nieuwe Modest Blush van MAC, Zoeva eyeshadow fix oogschaduwbasis, het Riff-Raff palet van MAC, velvet finish concealer van Catrice en de ultimate stay lip pencil 080 Mauve Me, Tender! van Catrice. Het gebruik van een lip pencil heb ik ineens helemaal ontdekt en deze kleur vind ik perfect en kan ik in combinatie met veel van mijn lipproducten dragen.

Wat vind je van deze look?

2 comments: