Monday, October 20, 2014

Look: NARSissist Smokey eyes

Smokey eyes vind ik erg mooi en ik draag het zelf ook rustig overdag. Dat zou ik niet op de middelbare school gedaan hebben, maar als volwassen vrouw dus wel, haha. Het kan wat mij betreft prima als je de rest van je look rustig houdt. In dit artikel laat ik mijn smokey eyes zien zoals ik laatst droeg tijdens een lunch met vriendinnen.

Voor mijn smokey eyes gebruikte ik het NARSissist oogschaduwpalet van cosmeticamerk NARS. Begin 2014 kwam het NARSissist palet uit en het was binnen no time uitverkocht. Nu wordt NARS in Nederland sowieso nergens verkocht, maar via officiƫle, internationale, online verkooppunten is het merk wel verkrijgbaar. Er was sprake van dat het palet misschien nog eenmaal terug zou komen in de verkoop, maar wanneer? Ik bleef de Europese website van NARS wekelijks in de gaten houden, al had ik de hoop al een beetje opgegeven. Wat was ik dus blij dat ik begin augustus alsnog het NARSissist palet wist te bemachtigen via de Europese webshop. Dit is mijn eerste product van NARS en ik ben er heel blij mee. Het is een veelzijdig oogschaduwpalet met zowel matte als glanzende kleuren, warme en koele tinten en lichte en donkere kleuren.

Ik heb voor mijn smokey eyes vooral de donkere kleuren uit de onderste rij gebruikt, al heb ik in de arcadeboog ook met matte bruintinen gewerkt om de kleuren te vervagen. Ook heb ik hier en daar de witte, bijna transparante kleur linksonder uit het palet gebruikt, die mooie shimmers bevat, om hier en daar wat licht toe te voegen in de verder donkere look. De look is natuurlijk afgemaakt met eyeliner, oogpotlood en mascara en dit is het resultaat.

Zowel als eyeliner boven mijn oog als op de waterlijn heb ik de cake eyeliner van Catrice gebruikt. Dit is een nieuwe favoriet! Het is een ultrazwart, compact poeder dat eruit ziet als oogschaduw en je kunt het zowel nat als droog aanbrengen. Ik breng het nat aan met een schuin afgesneden eyelinerkwastje en het blijft zitten als een huis, zelfs op de waterlijn. Daar kan geen oogpotlood tegenop! Ik heb voor wat extra kleur en intensiteit nog wel het glanzendblauwe gel kajal oogpotlood van P2 in de kleur Dramatic Petrol aangebracht onder mijn onderste wimpers. Dit potlood past goed bij mijn oogkleur, glanst subtiel en het blijft ook de hele dag zitten.

Bij heftig opgemaakte ogen is een flawless huid wel een must. Ik heb daarom diverse make-upproducten voor het gezicht gebruikt, maar alles met mate, want ik wil natuurlijk geen cake face waar je de make-up af kunt schrapen! Plekjes heb ik gecamoufleerd met cream concealer en onder mijn ogen heb ik weer andere, vloeibare concealer en oplichtend poeder aangebracht voor een frisse blik. Na BB cream te hebben gebruikt op mijn hele gezicht, heb ik nog losse poeder foundation aangebracht en een beetje poeder om alles te fixeren. Onderaan staat een lijst met de producten genoemd.

De look heb ik afgemaakt met wat blush en highlighter op mijn wangen en een neutrale, roze lipgloss. Ready to go!

Make-up:
Basis:
- Camouflage cream Ivory, Catrice.
- Multi-Tasking Neutral semi matte base, Everyday Minerals.
- Colour Correcting mattifying powder, Catrice.

Under eye concealing:
- Velvet Finish concealer Velvet Beige, Catrice.
- Concealer Sunlight, Everyday Minerals.

Ogen:
- Eyeshadow fix matte, Zoeva.
- NARSissist palette, NARS.
- Cake eyeliner, Catrice.
- Impressive gel kajal Dramatic Petrol, P2.
- Masterpiece Max mascara, Max Factor.
- Eyebrow filler, Catrice.

Wangen:
- Beauty powder blush Eversun, MAC.
- Baked blush Pinktastic, e.l.f. (highlighter)

Lippen:
- Lipglass Bijou, MAC.

Wat vind jij van deze look en draag je wel eens smokey eyes?

2 comments:

  1. Wauw, wat een mooie maar toch draagbare look. Leuk voor een avondje stappen.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. Wauw, wat een mooie look heb je ermee gemaakt!

    ReplyDelete