Wednesday, October 8, 2014

Haul Duitse drogisterij DM

Vorige week was ik met familie in Zwitserland op bezoek bij mijn broer die daar met zijn vriendin woont. Op de terugweg naar Nederland moest ik natuurlijk wel even een bezoekje brengen aan de DM in Duitsland, want het is daar heerlijk beauty shoppen. Niet alleen zijn verzorgingsproducten voor lichaam en gezicht er goedkoper dan in Nederland, er zijn ook weer leuke make-upmerken en -producten te vinden die net even anders zijn dan in Nederland. Op de foto hierboven zie je al de make-up die ik kocht, maar in het tasje zitten ook nog verzorgingsproducten. Lees snel verder om mijn aankopen allemaal te zien!

Ik kocht drie deodorants van Garnier. Niet alleen zijn deodorants veel goedkoper in Duitsland, deze van Garnier hebben we volgens mij niet in Nederland en ik wilde ze wel eens proberen.
De deodorants kosten € 1,65 per stuk.

Van het huismerk Balea kocht ik een reinigingsolie, een enzymenpeeling en een conditioner. De oliereiniger is parfumvrij, wel zo prettig. Ik ben benieuwd naar de enzymenpeeling. Sinds kort gebruik ik exfolianten en laat ik de ouderwetse scrubs met korreltjes grotendeels achterwege. Deze enzymenpeeling werkt op basis van fruitzuren en heeft geen korreltjes. De conditioner voor het haar heb ik al gebruikt en deze is superfijn!
De reinigingsolie kost € 2,45, de enzymenpeeling kost ook € 2,45 en de conditioner (dit is een reisformaat) kost € 0,75.

Ik kocht een handdesinfectiegel en nog twee mini's: amandelgezichtscrème van Weleda en een Q10 nachtcrème van Balea. De mini's met crème vind ik handig om mee te nemen wanneer ik een nachtje of twee van huis ben.
De handdesinfectiegel kost € 1,95, de mini amandelgezichtscrème van Weleda kost € 2,95 (relatief prijzig voor een tubetje van 7ml!) en de Q10 nachtcrème mini van Balea kost € 0,55.

Van Maybelline kocht ik twee make-upproducten die niet (meer) in Nederland verkrijgbaar zijn. Ik kocht een anti-age concealer voor onder de ogen die erg populair is onder Amerikaanse beauty YouTubers, die dus niet meer in Nederland verkrijgbaar is, en ik kocht een lichte soort foundation, namelijk de feuchtigkeits make-up transparent. Ik heb de lichtste kleur van de concealer gekocht, maar ik hoop dat die toch niet te donker is. Ik bewaar hem voorlopig nog even, omdat ik op dit moment de nieuwe velvet finish concealer van Catrice gebruik en die bevalt me goed.
De concealer kost € 9,65 (wat dit gelijk tot mijn duurtse aankoop van de DM maakt) en de feuchtigkeits make-up transparent kost € 5,85.

DM verkoopt het Duitse budgetvriendelijke make-up merk P2. Dit merk is vergelijkbaar met Catrice, maar alles is net nog wat goedkoper. Ik kocht een nude nagellakje van de nail foundation lijn in de kleur 020 Silk. Nail foundation vind ik grappig verzonnen als naam voor nude nagellak. Ook kocht ik de perfect lips refine+prime. Dit is een soort concealer voor de lippen die zorgt dat lipstick beter uitkomt en langer blijft zitten. Ik ben benieuwd. De lipsticks van P2 zijn goedkoop en fijn, want ze zijn mooi van kleur, niet uitdrogend en zonder overheersende geuren. Ik kocht de kleur 012 Kärtnerstrasse. Mijn oog viel ook op de profi contouring blush in de kleur 010 Perfect Cheeks, dus die kon ik niet laten liggen. Ik kocht nog een metal black eyeshadow in de kleur 040 Black 'n Gold en een petrolkleurig oogpotlood, impressive gel kajal 041 dramatic petrol, en een taupekleurig oogpotlood, perfect look kajal 160 Taupe. De oogpotloden hebben bijzondere kleuren die je niet vaak tegenkomst bij de budgetmerken!
De nagellak kost € 2,25, de perfect lips refine+prime kost € 3,25, de lipstick kost € 1,95, de profi contouring blush kost € 3,95, de oogschaduw kost € 2,95, de impressive gel kajal kost € 2,35 en de perfect look kajal kost € 1,75.

Van Catrice was de limited edition Feathered Fall al te koop. De prachtige oogschaduws daarvan waren zelfs al uitverkocht. Ik kocht een paarse lipstick in de kleur C03 Plum Plumes. Dit lijkt een heftig paars kleurtje, maar het is een sheer lip colour die transparant en glossig aanbrengt en daardoor totaal niet donker is, maar wel heel draagbaar. Ik kocht een donkere nagellak met groenpaarse shimmer erin in de kleur C02 Peacocktail. Van het merk Ebelin dat ook een huismerk is van de DM kocht ik nog een bleding penseel. Ik kocht al eerder Ebelinkwasten die me niet zo goed bevielen, maar deze blending kwast lijkt me wel erg prettig!
De lipstick kost € 3,95, de nagellak kost € 3,45 en het blending penseel kost € 2,95.

De nagellakjes zie je ongetwijfeld terugkomen op mijn blog. Van de overige make-up die ik kocht heb ik alvast swatches gemaakt, behalve van de profi contouring blush, want die ben ik helaas vergeten hierbij.
Hierboven zie je van links naar rechts de volgende swatches:
P2 Metal Black eyeshadow 040 Black 'n Gold, P2 perfect look kajal 160 Taupe, P2 impressive gel kajal 041 dramatic petrol, P2 pure color lipstick 012 Kärtnerstrasse en Catrice sheer lip colour lipstick C03 Plum Plumes (uit de Feathered Fall collectie).

Wat vind je van mijn aankopen en shop jij wel eens bij de DM in Duitsland?

10 comments:

  1. leuke aankoopjes, over twee weken ga ik ook naar Duitsland en ga zeker kijken naar enkele producten hiervan. Maar komend weekend zit ik in Londen en ga daar eerst helemaal los!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat superleuk dat je naar Londen gaat! En over twee weken ook nog naar Duitsland. Dan gaat het beautyshoppen wel lukken. Veel plezier!

      Delete
  2. Je hebt leuke items geshopt. Ik ben erg benieuwd naar de deodorant van Garnier.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  3. Heerlijk al die producten, ik ga in december naar dusseldorf, ik kan niet wachten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leuk dat je naar Düsseldorf gaat! Veel plezier!

      Delete
  4. Wat een mooie aankoopjes zeg. <3 De DM is heerlijk!

    ReplyDelete
  5. Ooh, ik ben dol op de DM. Kan niet wachten om er zelf ook weer te gaan shoppen!

    ReplyDelete
  6. mooie producten heb je gekocht! X

    ReplyDelete
  7. Ik word gelijk verliefd als ik dit soort foto's zie. Leuke spullen hoor!

    ReplyDelete