Wednesday, September 3, 2014

Review: Paula's Choice proefverpakkingen

Een tijdje terug bestelde ik een aantal proefverpakkingen van Paula's Choice die ik al even in een artikel heb laten zien. Inmiddels heb ik alle samples geprobeerd en wil ik mijn mening erover met je delen. Het worden geen uitgebreide reviews, want daarvoor heb ik de producten natuurlijk te kort gebruikt. Het is meer een eerste indruk waarbij ik per product laat weten wat ik ervan vind op basis van de proefverpakking. Het complete artikel is wél lang, omdat het om zoveel producten gaat. Natuurlijk kun je ook alleen de beschrijving plus mijn mening erover lezen van de producten die je interesseren, dus lees vooral even verder!

Alle producten van Paula's Choice zijn klinisch bewezen niet irriterend, bevatten geen kleur- en geurstoffen zoals parfum en zijn ook niet op dieren getest. Dat is dus allemaal positief! Per product in dit artikel staat eerst schuingedrukt de beschrijving volgens Paula's Choice met een link naar de complete productbeschrijving (zie 'bron'). Mijn eigen mening zet ik vervolgens in het paars onder de productbeschrijving.


RESIST Optimal Results Hydrating Cleanser (190 ml, € 23)

RESIST Optimal Results Hydrating Cleanser is de eerste stap in je RESIST verzorgingsprogramma voor de ouder wordende huid. Deze aangename gezichtsreiniger verzacht direct je huid terwijl hij make-up verwijdert. En het beste van alles: de barrièrefunctie van je huid blijft in tact en wordt versterkt terwijl je reinigt. Een gezondere huidbarrière betekent dat je huid de kans krijgt schade te repareren om je zo te helpen er jonger uit te zien. Bron
Op zich is er niets mis met deze cleanser, maar ik vind hem erg creamy en dat heeft niet mijn persoonlijke voorkeur. Ik kan me wel voorstellen dat die voor een drogere, oudere huid erg fijn is.

RESIST Advanced Replenishing Toner Skin Remodeling Complex (118 ml, € 28)
De toner van Paula's Choice RESIST lijn is de Advanced Replenishing Toner Skin Remodeling Complex. Dit product is speciaal ontwikkeld om huidveroudering tegen te gaan en rimpels te verminderen. Uw huid ziet er direct na het eerste gebruik al gladder, zachter en stralender uit. De roodheid en signalen van irritatie verdwijnen, en na langer gebruik zult u minder rimpels en een mooie, gezonde huid zien. Bron
Ik ben nooit een grote fan van tonics geweest. Deze is erg lotionachtig en het is gewoon niet zo mijn ding. Wel is het belangrijk om je huid goed te reinigen, maar ik gebruik dan liever micellair water in plaats van een tonic. Overigens gebruik ik altijd een facewash ernaast.

RESIST Super Antioxidant Concentrate Serum (30 ml, € 31)
Dit hypermoderne serum behandelt effectief meerdere oorzaken van rimpels. Het vermindert huidirritatie en zichtbare effecten van schade door de zon. De innovatieve formule bevat ingrediënten waarvan onderzoek heeft uitgewezen dat de huid ze nodig heeft om er jonger uit te zien. Het bijzondere serum helpt je huid om gezond collageen aan te maken. Zo is je huid in staat om tekenen van veroudering te weerstaan. De vloeistof is gemakkelijk aan te brengen, wordt snel door de huid opgenomen en zorgt voor een zijdeachtige, ademende finish. Bron
Helaas is ook het serum niets voor mij. Het voelt erg glibberig aan. Er zitten dan ook veel siliconen in. Ik heb liever een serum op oliebasis dat ik 's nachts gebruik.

RESIST Weekly Resurfacing Treatment with 10% Alpha Hydroxy Acid (60 ml, € 33)
In deze geavanceerde formule werken bewezen effectieve anti-oxidanten samen met het glycolzuur (AHA). Dit zorgt voor zichtbaar minder rimpels en een opmerkelijke verbetering van de textuur van de huid. De vloeibare, tonic-achtige samenstelling is gemakkelijk met de vingers of een wattenschijfje aan te brengen. Het is een uitzonderlijke behandeling die in één nacht voor een jonger uitziende huid zorgt. Bron
Dit vind ik een interessant product! En het is niet alleen interessant, het doet ook echt wat. Dit is een exfoliant! Het is erg vloeibaar en het prikkelt een beetje op de huid in het begin, maar mijn huid voelt daarna wel superzacht en glad. Van dit product zou ik nog wel een full size willen kopen.

RESIST Ultimate Anti-Aging Hand Cream (50 ml, € 17,50)
RESIST Ultimate Anti-Aging Hand Cream met SPF 30 en antioxidanten beschermt en verzacht zelfs de meest droge handen. De combinatie van antioxidanten en een zonnefilter voorkomt bruine vlekjes, het dunner worden van de huid en rimpels. Bron
Van deze handcrème ben ik niet zo onder de indruk. Het is een behoorlijk vette handcrème. Het is goed dat er SPF inzit om pigmentvlekjes en zo te voorkomen, maar deze handcrème voelt helaas ook aan als een dikke zonnebrandcrème en dat is gewoon niet prettig.

RESIST Pure Radiance Skin Brightening Treatment (30 ml, € 32,50)
Lichtgewicht, zijdezachte textuur met een unieke samenstelling van vitamines, plantaardige, huidherstellende ingrediënten en antioxidanten. Speciaal geformuleerd voor mensen die last hebben van bruine vlekjes op de huid, een oneffen of doffe huid. Perfect alternatief voor diegenen die geen producten met hydrochinon kunnen gebruiken.Bron
Ik heb dit product op mijn handen gebruikt, omdat ik daar al enkele pigmentvlekjes heb zitten. Tja, had ik dan toch maar eerder een handcrème met SPF gebruikt... De brightening treatment geeft door een parelmoerachtige glans een optisch oplichtend effect. De tester kon ik natuurlijk maar een paar keer gebruiken, dus ik zag nog geen effect voor wat betreft de vermindering van de pigmentvlekjes. Het product is een soort lichte lotion en zou volgens mij ook een mooie basis vormen onder foundation wanneer je last hebt van een doffe gezichtshuid. De werking kan ik dus niet echt beoordelen, maar een stralende huid geeft dit product je zeker!

Hydralight Shine-Free Daily Mineral Complex with SPF 30 (60 ml, € 27,50)
Paula’s Choice Hydralight Shine-Free Daily Mineral Complex met SPF 30 en antioxidanten geeft een milde, minerale breedspectrumbescherming tegen de zon in een lichtgewicht lotion met een zachte, poederachtige, bijna onzichtbare finish. De gladde textuur is gemakkelijk aan te brengen en geeft een prachtig effect rond de ogen en onder make-up. Kalmerende anti-irriterende stoffen en antioxidanten herstellen en versterken de huid, zodat die er jonger uitziet en zich jonger gedraagt. Dagelijks gebruik draagt bij aan het bestrijden van diverse tekenen van huidveroudering, aan het herstel van de huid en het tegelijkertijd verkrijgen van een matte teint. Bron
Op de een of andere manier had ik gedacht dat het product transparant zou zijn, maar het is een witte lotion. Het product is niet vet en zal dus inderdaad geschikt zijn voor de vette en gecombineerde huid. Als je een lichte formule met zonbescherming voor je gezicht zoekt, kan dit zeker wat zijn!

Zonnebrand - Extra Care Non-Greasy Sunscreen SPF 50 (148 ml, € 20,90)
Deze zonnebrand is rijk aan anti-oxidanten en geeft een breedspectrum bescherming tegen de zon zonder een vettig of wasachtig laagje op de huid achter te laten. De extra sterke zonnebrand is geschikt voor zowel het gezicht als het lichaam. Je kunt het onder je make-up aanbrengen. Aangezien het waterbestendig is, is het ideaal voor mensen die veel buiten actief zijn. De Extra Care Non-Greasy zonnebrand beschermt langdurig, is gemakkelijk aan te brengen en geeft je huid een zacht stralende, matte finish. Bron
Deze zonnebrandcrème is slechts een fractie dikker dan de Hydralight die hiervoor genoemd is. Wel is de factor hoger. Deze zonnebrand zou ik eerder voor het lichaam dan voor het gezicht gebruiken. Voor mij persoonlijk is die vooral geschikt voor de snel verbandendene, tere huid van mijn hals/decolleté zodat dat goed beschermd blijft tegen zonnebrand en huidveroudering.

Ik kocht twee soorten foundations: de All Bases Covered foundation en de RESIST Instant Smoothing Anti-Aging foundation. Van die laatste kocht ik twee kleuren, een lichte en een donkere. Ik dacht misschien met die donkere te kunnen shapen, maar daar is het toch niet helemaal de juiste kleur voor.

All Bases Covered foundation (30 ml, € 20,90)
Je huid voelt fluweelzacht aan met deze zachte, vochtregulerende formule die perfect is voor de normale tot droge huid. Gemakkelijk naar persoonlijke voorkeur wat lichter of zwaarder aan te brengen, hetgeen resulteert in een egale teint met een mooie matte finish. Beschermt je huid ook tegen UVA- en UVB- stralen met een breedspectrum zonnefilter met titaniumdioxide. Bron

RESIST Instant Smoothing Anti-Aging foundation (30 ml, € 31)
Deze vloeibare foundation met een dubbele werking verrijkt je make-up met effectieve ingrediënten tegen huidveroudering. De formule bevat antioxidanten, huidherstellende en celcommunicerende ingrediënten waarvan is bewezen dat ze het ouder worden van de huid tegengaan. Het product geeft een lichte tot medium dekking en zorgt voor een zijdeachtige, stralende finish. Bron

Op de foto hierboven zie je duidelijk het verschil in structuur tussen de All Bases Covered foundation links en de RESIST Instant Smoothing Anti-Aging foundation rechts. De eerste is vloeibaar, terwijl de tweede meer mousse-achtig is.

Van links naar rechts zie je hier de swatches van: All Bases Covered foundation Nude, RESIST Instant Smoothing Anti-Aging foundation Level 1 en RESIST Instant Smoothing Anti-Aging foundation Level 5.
De All Bases Covered foundation in de kleur Nude (eerste swatch) vind ik wat oranje en donker ogen. Deze kleur is zeker niet geschikt voor lichte huidskleuren, terwijl dit de lichtste kleur van deze foundation is. De vloeibare All Bases Covered foundation wordt uiteindelijk matter dan de RESIST Instant Smoothing Anti-Aging foundation die dikker en meer crème-achtig is. Ik heb een vrij droge huid en de All Bases Covered foundation laat velletjes zichtbaar worden (ondanks dat die geschikt zou moeten zijn voor een droge huid), dus dit is geen foundation voor mij. Eigenlijk vind ik het gek dat deze foundation met matte finish door Paula's Choice ook geschikt wordt bevonden voor de droge huid, want meestal is een foundation met matte finish+droge huid geen goede combinatie zoals ook nu weer uit mijn ervaring met deze mat wordende foundation blijkt.

De RESIST Instant Smoothing Anti-Aging foundation voelt prettiger aan op mijn huid. Hij zit mooi en natuurlijk op mijn huid en voelt verzorgend. Hij trekt niet in de lijntjes en mijn huid ziet er glad en gezond door uit. De lichte kleur, Level 1, heeft een behoorlijk gele ondertoon. Zelf kies ik normaalgesproken voor een roze ondertoon, want wanneer ik foundation met een erg gele ondertoon draag, lijk ik ziek. Er is nog een lichtere kleur, Level 0, verkrijgbaar die mogelijk meer geschikt is. Level 5 is werkelijk een medium/tan kleur zoals ook aangegeven op de sample. Deze foundation is in diverse lichte en donkere kleuren te krijgen, dus dat is wel positief.

Will Paula's Choice be my choice?
Om heel eerlijk te zijn ben ik ietwat teleurgesteld door de producten van Paula's Choice. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog? Ik vind de producten sowieso te duur, niet allemaal even prettig en ook niet uitzonderlijk goed. Ook in lagere prijsklasses zijn kwalitatief goede producten zonder parfum e.d. te vinden (bijv. van Decubal!). Wat ik wel een zeer goede productrange vind, is het ruime aanbod exfolianten. Daarin is Paula's Choice vrij uniek. Exfolianten zijn namelijk lastig in de winkel verkrijgbaar. Bij de parfumerie zijn ze wel van enkele merken te koop, maar vaak bevatten die veel alcohol, wat irriterend is voor de huid, en juist te weinig werkzame stoffen. De exfolianten van Paula's Choice zijn kwalitatief zeer goed, niet irriterend en voor verschillende huidtypen.

Ben jij bekend met producten van Paula's Choice?

No comments:

Post a Comment