Sunday, September 21, 2014

Opgemaakte producten juli & augustus 2014

Het is al weer even september, maar ik had nog steeds mijn opgemaakte producten van juli en augustus in een tasje zitten om te laten zien. In dit artikel laat ik je dus zien wat ik de vorige twee maanden heb opgemaakt. Kijk mee!

Make-up verwijderaars
Van The Body Shop heb ik de Camomile Cleansing Oil opgemaakt. Deze cleansing oil vind ik erg fijn, dus inmiddels heb ik de tweede alweer in gebruik. Je masseert het over je droge gezicht en daarna was je het met water eraf. Je make-up is dan zo verdwenen. De oogmake-up reiniger pads sensitive van Demak'Up vind ik handig wanneer ik van huis ga, bijvoorbeeld tijdens vakantie. Deze zijn prima om mijn oogmake-up te verwijderen. De Bi-phase Express oogreinigingslotion van Diadermine is al vaker voorbij gekomen, want deze twee fase-lotion vind ik erg goed om mijn oogmake-up thuis mee te verwijderen.

Haarproducten
Daar zijn ze dan eindelijk weer eens; opgemaakte shampoos! Ik gebruik er vaak meerdere tegelijk waardoor het langer duurt voordat eentje echt op is en daardoor komen ze niet zo vaak voorbij in mijn opgemaakt-artikelen. Ook heb ik een conditioner opgemaakt, die van Orofluido. Eerlijk? Niet zo bijzonder. Hij ruikt heerlijk en hij lijkt op het eerste gezicht heel fijn, maar hij is dun en doet vrijwel niets voor mijn haar in the end. De zilver&vitaliteit shampoo van Guhl is op en deze gebruikte ik vooral om de blonde plukken in mijn haar zonder gelige gloed blond te houden. Deze shampoo is erg geconcentreerd waardoor je er maar weinig van nodig hebt. Hij is een stuk prettiger dan de zilvershampoo van Kruidvat eigen merk die ik hiervoor had. Ook de Total Repair shampoo van Gliss Kur is op. Dit is een heel verzorgende shampoo. Wel fijn, maar wel eentje om af te wisselen, omdat mijn haar anders te verzwaard raakt.

Gezichtsverzorging
De amandel gezichtsolie van Weleda was eigenlijk al geruime tijd bijna op, omdat ik deze olie vooral 's winters graag gebruik, maar hem toen net niet op had. Laatst had ik een droog plekje en daardoor heb ik hem helemaal opgemaakt. Ik heb al een back-up voor de aankomende winter, omdat ik hem dan gerust in plaats van nachtcrème gebruik. Veel proefjes gebruik ik niet eens, maar het 365 intense eye serum van Lancaster was toch wel heel erg fijn onder mijn ogen. Helaas kost een full size een klein fortuin, dus ik moet het maar zonder leren stellen. Het serum van Decubal gebruikte ik af en toe 's nachts onder mijn nachtcrème. Toch ben ik er niet weg van, waardoor het lang heeft geduurd voordat het op was. Het is olie-achtig, maar niet op een fijne manier zoals bij de amandelolie van Weleda. Aangezien ik laatstgenoemde fijner vind, heb ik dit serum eigenlijk niet nodig en zal ik het dus niet opnieuw kopen.

Deo, douche en scrub
De Original deodorant van Dove komt zo af en toe voorbij. Van deze deodorant heb ik nog een hele voorraad. Het is een fijne, simpele deodorant met een niet overheersende, zachte geur. Van Rituals heb ik de Zensation foaming shower gel in reisformaat opgemaakt. Deze ruikt heerlijk! Tijdens vakanties nam ik deze mee en ik zou hem zo weer opnieuw willen hebben. Ik maakte een tubetje Fresh Skin apricot scrub van St. Ives op. Helaas is deze moeilijk verkrijgbaar in Nederland/België. Ik heb gelukkig weer twee grote tubes kunnen meenemen uit Schotland. Al ben ik voor mijn gezicht tegenwoordig meer van de exfoliators, zo af en toe blijft een good old scrub fijn. Ook gebruik ik deze na het scheren van oksels en bikinilijn. Geen ingegroeide haartjes meer!

Tandpasta&handzeep
Random stuff; ja, altijd weer die Zendium tandpasta. Die is gewoon het prettigst voor mijn tanden en vooral voor mijn mond, omdat andere tandpasta's die nog wel eens willen irriteren. Ook heb ik hydrating hand soap van Kruidvat opgemaakt en die is gewoon oké.

Wattenschijfjes&reinigingsdoekjes
Wattenschijfjes zijn onmisbaar. Ik heb grotere Face Duo wattenschijfjes van HEMA voor mijn gezicht gebruikt en voor mijn ogen de Expert wattenschijfjes van Demak'Up. Op zich ben ik niet kieskeurig wat betreft wattenschijfjes al houd ik wel van een dichte rand en die van Demak'Up zijn ongetwijfeld de meest geavanceerde die nooit teleurstellen. Ik heb reinigingsdoekjes van Balea opgemaakt. Dit merk is het huismerk van de Duitse DM drogisterij. Ik gebruik dit soort doekjes vooral om swatches te verwijderen en een enkele keer voor het verwijderen van mijn make-up al gebruik ik daarvoor liever een cleansing oil of micellair water. Ik vind de doekjes van Balea wel oké, maar er zijn in Nederland genoeg vergelijkbare verkrijgbaar, dus het is geen must have om te kopen als je in Duitsland bent.

Dat was het weer! Inmiddels ben ik alweer druk de lege verpakkingen vanaf begin september aan het verzamelen, dus die zul je ook weer terugzien in een artikel.

Bekijk ook mijn eerdere artikelen van dit jaar met opgemaakte producten:
- Opgemaakte producten mei & juni 2014
- Opgemaakt in maart en april 2014 (filmpje!)
- Opgemaakte producten januari & februari 2014

8 comments:

  1. leuk artikel! De oil cleanser van the bodyshop heb ik ook, hij is bijna op. Ik vind hem ontzettend fijn, maar desondanks koop ik hem niet weer opnieuw. Hij verstopt mijn wastafel en laat hem altijd achter met een zeer vet olielaagje...zo jammer! Dove is mijn number one deo en vooral original....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu je dat zegt: mijn wastafel was laatst ook verstopt. Zou zomaar door die oil cleanser kunnen komen. Daar had ik niet aan gedacht, maar zulke producten laten inderdaad wel een vettig laagje achter. Gelukkig deed wat soda wonderen! Bedankt voor je reactie!

      Delete
  2. Mooie producten heb je opgemaakt! X

    ReplyDelete
  3. Wooh, je hebt aardig wat opgemaakt.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  4. Leuke producten heb je opgemaakt hoor!
    En ook heerlijk om te lezen lekker down to earth. (Eyeserum een klein fortuin :)...)
    Niet zoals je op de grootste blog denk ik van Nederland leest (naam hoef ik niet te noemen denk ik). Daar vliegen de diva merken je om de oren, handig als je zelf niks hoeft te kopen omdat je het allemaal krijgt.
    Maar echt realistisch voor jantje modaal is het natuurlijk niet.
    Hard werkende mensen (vooral in sociale sector) zullen echt geen kasten vol estee lauder, dior etc hebben. Daarom is het super leuk om jouw blog te lezen met eerlijke verhalen over L'oreal, kruidvat, etos, ici, the body shop etc.
    Zo heel verhaal maar hoop dat het toch wel goed overkomt :).
    Ik lees je blog in elk geval met super veel plezier.

    Liefs Petra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, superleuk om te lezen! Ik waardeer het en het is ook heel motiverend. Dank je wel!

      Delete
  5. lekker veel opgemaakt! bij mij gaat het deze maand wat trager

    ReplyDelete