Saturday, August 9, 2014

Review: Perfect Blur 5sec - Garnier

Alweer een tijdje heb ik de Perfect Blur 5 sec van Garnier in huis. Dit product heeft een Beauty Astir award 2013 gewonnen. Dat schept hoge verwachtingen! In deze review laat ik je weten wat dit voor een product is en wat ik er van vind, waarbij ik ook foto's van mijn gezicht zonder en met dit product plaats zodat je goed kunt zien wat het effect in werkelijkheid is. Lees dus snel verder!

Perfect Blur, best een aparte naam eigenlijk. Perfecte vervaging? Wat moet je je daarbij voorstellen? Ik ga je niet vertellen wat Garnier zelf over dit innovatieve product schrijft. Je kunt het hieronder lezen. Deze informatie staat namelijk op het doosje waarin de Perfect Blur verpakt zit.
Als je het mij vraagt is Perfect Blur gewoon een interessante naam voor een nieuw soort primer. Je ziet steeds meer blur-producten terug in de winkel. Het is trouwens wel belangrijk om te benadrukken dat het bij dit product om een optisch effect gaat. Het product is dus niet werkelijk een huidverbeterend anti-rimpel product. De Perfect Blur zorgt er voor dat de huid er voor het oog beter uitziet wanneer je de Perfect Blur gebruikt. Het effect is echter weer verdwenen zodra je 's avonds je gezicht hebt gereinigd. Ik twijfel daardoor of het product wel echt onder huidverzorging gelabeld kan worden, want verzorgende eigenschappen heeft het volgens mij niet.

De Perfect Blur 5sec kun je nog het beste vergelijken met een primer. Je brengt het aan na je dagcrème en voor de rest van je make-up. Het product zit in een mooie, slanke tube die dus bij aankoop in een doosje zit zoals je op de foto bovenaan dit artikel kunt zien.

Op de tube staat vermeld dat het om een vervagende, gladmakende basis gaat die je moet aanbrengen na dagcrème.

De Perfect Blur komt uit een tuitje. Ik vind de verpakking prima zo. Het is hygiënisch, je kunt goed doseren en je kunt het product helemaal opmaken doordat het in een zachte tube zit die je dus helemaal leeg kunt maken.

Zo ziet de Perfect Blur eruit. Het lijkt wat korrelig. Dit komt door de siliconen in het product. Iets om even aan te wennen, maar het smeert makkelijk en snel uit en de huid voelt vervolgens heel glad. Er zit verder geen opvallende geur aan trouwens, wel zo fijn.

Hieronder zie je de ingrediëntenlijst zoals die vermeld staat op de verpakking. Het begint gelijk met een silicoon, maar siliconen zitten in vrijwel elke primer vanwege de gladmakende eigenschappen ervan. Sommige mensen schijnen er echter wel allergisch op te reageren, dus het is iets om rekening mee te houden.

Hieronder zie je mijn voorhoofd met alleen dagcrème op. Ik heb wat fijne lijntjes zoals je ziet. Ik ben inmiddels 30+ dus zo gek is dat ook niet. Ook glimt mijn huid een beetje. Dit is dus VOOR:

Daar gaan we dan: Blur baby, blur! Als ik de Perfect Blur 5sec aanbreng, zie ik inderdaad gelijk dat de huid optisch wat vervaagd wordt. Mijn huid is minder rood, glimt niet meer en de lijntjes vallen net wat minder op. Wat dat betreft doet de Perfect Blur wat die belooft! Dit is dus NA:
Ik heb op de foto hierboven dus niets anders op dan mijn dagcrème en de Perfect Blur 5sec. Ook alsje dus verder geen make-up zoals foundation draagt, zie je het effect op je huid.

So far, so good, maar wat me opvalt is dat de Perfect Blur op droge plekjes bepaald niet voor een mooiere huid zorgt. Dat zie je hieronder aan mijn neus die wat schilferig oogt. Overigens heb ik hier wel al foundation op, maar het schilferige is ook al duidelijk zichtbaar met alleen de Perfect Blur.

Op de foto's hieronder zie je mijn gezicht met mijn complete make-up waarbij ik dus ook mijn foundation heb aangebracht. Ik draag de Perfect Blur op deze foto's over mijn hele gezicht. Zo ziet mijn huid er wel mooi egaal en glad uit. Ik moet er dan wel bij vermelden dat ik in principe ook een egale, gladde huid van mezelf heb met dus alleen wat lijntjes op mijn voorhoofd en soms wat rode, droge plekjes.

 
Je kunt de Perfect Blur ook prima gebruiken als je verder geen make-up draagt. Nogmaals, het effect is dus alleen optisch, dus zichtbaar wanneer je de Perfect Blur draag. Wel is het zo dat Garnier dit ook vermeldt en niet claimt dat het product op de lange termijn voor een gladdere huid met minder rimpels zorgt. Al noemen ze het wel huidverzorging wat dan weer niet helemaal juist is in mijn ogen.

Ik gebruik deze primer alleen plaatselijk en ook niet elke dag, omdat ik niet altijd zoveel laagjes op mijn gezicht wil. Maar op dagen dat ik vind dat mijn voorhoofd wel wat gladder mag en wanneer mijn huid niet te droog is, dan zal ik deze zeker op doen.

Voordelen:
- Egaliseert.
- Matteert.
- Fijne alles-in-één primer die makkelijk verkrijgbaar is.

Nadelen:
- Droge plekjes maakt de Perfect Blur er niet beter op. Het lijkt er zelfs op dat droge, schilferige plekjes meer opvallen na gebruik van de Perfect Blur.

Aanrader?
Of ik je zou aanraden om dit product te kopen? Dat ligt er maar net aan. Als je geen droge of moeilijk huid hebt, tegen siliconen kunt en graag met primers werkt in je make-up routine, dan kan ik deze wel aanbevelen. Met een droge of moeilijke huid of wanneer je niet van primers (want het is toch weer een extra laagje) houdt, dan kun je dit product beter links laten liggen.

De Perfect Blur 5sec van Garnier kost € 12,99 en is te koop bij de drogisterij.

Gebruik jij een primer? Wat vind je van deze Perfect Blur?

Ps. Voor mijn oogmake-up in dit artikel heb ik het Undressed palet van MUA gebruikt.

No comments:

Post a Comment