Sunday, August 31, 2014

Review & Look: MAC Look in a Box - All About Plum

Op Schiphol liep ik langs de MAC counter achter de douane toen ik op weg was naar Schotland. Ik nam natuurlijk een kijkje en wat was ik blij om de Look in a Box collectie te zien. De Look in a Box sets van MAC worden iedere zomer in een nieuwe versie uitebracht door het Amerikaanse warenhuis Nordstrom en dit jaar verkopen ook de Mac counters in de Bijenkorf deze collectie. Dat de counter op Schiphol ook de collectie verkoopt, was voor mij een verrassing. Al zo lang wilde ik een mooie face kit van MAC en je begrijpt dan ook wel dat ik nu mijn kans schoon zag om er eentje te bemachtigen. Ik kocht de All About Plum face kit, kijk maar mee!

De All About Plum face kit bevat twee blushes, zes oogschaduws, twee lipsticks en een dubbelzijdig kwastje. Ook zit er een spiegel in waar ik op de foto hieronder nog de beschermfolie op heb zitten.

De zes oogschaduws hebben koele grijs-, roze en lila tinten. Precies waar ik van houd! De crèmelipsticks zitten onder een apart dekseltje. Erg handig, want zo komt er geen poeder van de blushes en oogschaduws in de lipsticks. Het dubbelzijdige penceeltje heeft aan de ene kant een oogschaduwkwast en aan de andere kant een lipkwastje.
De blushes zie je links in het palet. De roze blush heet Lesson in Love en de perzikkleurige blush heeft de naam Style Cast. De zes oogschaduws zijn (boven beginnend, met de klok mee): All Races, Elementary Pink, Lingering Dusk, Blackboard, Stormy Sunset en Fashion Beat.
De twee lipsticks hebben de zogeheten amplified finishes en ze zijn volledige dekkend. De kleur bovenin is Dress to Impress en de kleur daaronder is Up the Amp.

De oogschaduws laten eerlijk gezegd nog wat te wensen over voor wat betreft de pigmentatie. Met de klok mee, beginnend linksboven, zie je op de volgende foto's de swatches van All Races, Elementary Pink, Lingering Dusk, Blackboard, Stormy Sunset en Fashion Beat.

Ik heb de oogschaduws hier droog en zonder basis met mijn vingers geswatched. Op de bovenste foto zie je ze in daglicht en op de onderste foto in het zonlicht. De kleuren vind ik mooi, maar ze zijn wat zwak qua pigmentatie wat op zich jammer is. Dat ze niet super gepigmenteerd zijn, heeft één voordeel: je gaat er niet snel de fout mee in! Zo willen veel mensen dat een zwarte oogschaduw door en door zwart is, maar die durf ik dan vervolgens nauwelijks te gebruiken. Met deze bruinzwarte kleur kun je wel een gokje wagen voor een everyday look, omdat je niet ineens met panda-ogen rondloopt. Zo zie je maar weer, om met de woorden van Johan Cruijff te spreken; "Elk nadeel heb z'n voordeel!"

De blushes en lipsticks zijn prima gepigmenteerd! Hieronder zie je links de blushes Lesson in Love en Stylecast en rechts de lipsticks Dress to Impress en Up the Amp. De bovenste foto is in daglicht gemaakt en de foto daaronder in het zonlicht, waardoor je de shimmer in de blushes ziet. De lipsticks glanzen wel, maar bevatten verder geen shimmer.

Ik ben helemaal fan van de perzikkleurige Style Cast blush en de paarsige Up the Amp lipstcik. De blush heb ik de hele week gedragen, ook wanneer ik verder niets uit deze face kit op had.

Ik heb met deze All About Plum face kit al een fijne ooglook gevonden die ik graag draag. Daarbij gebruik ik vier van de zes kleuren, want All Races en Elementary Pink gebruik ik er niet voor. Ik heb Fashion Beat in het binnenste gedeelte van mijn ooglid aangebracht. De grijze kleur Stormy Sunset heb ik over de rest van mijn bewegend ooglid aangebracht. In de arcadeboog en iets daarboven heb ik de koperroze kleur Lingering Dusk aangebracht die wat warmte geeft aan de verder overwegend koele kleuren. Met Blackboard heb ik de outer V (buitenste ooghoek) nog wat meer aangezet.

De ooglook heb ik afgemaakt met de High Precision liquid liner van Artdeco en Masterpiece Max mascara van Max Factor. Met het Master Smoky shadow-pencil van Maybelline in de kleur Smoky Grey heb ik een lijntje zwart oogpotlood vervaagd onder mijn oog.

Ik draag voor de look in dit artikel Up the Amp lipstick. Deze kleur zit trouwens in het vaste assortiment lipsticks van MAC en ik zit erover te denken om deze kleur te kopen, want hij is zo mooi!

Hier draag ik de complete look waarbij ik ook de blush Style Cast draag. De bovenste foto is zonder flits in daglicht gemaakt en de onderste foto is met flits gemaakt.

Dit is wel echt een look die ik graag draag qua kleuren en producten, dus ik ben erg blij met de All About Plum face kit. Deze kit gaat zeker mee op reis!

Op het moment dat ik dit schrijf is de Look in a Box All About Plum nog online te koop bij de Bijenkorf. De andere variant van de face kit, All About Beige met warme kleuren, en de overige Look in a Box setjes met losse, bij elkaar passende producten staan er helaas niet meer op. Wel wordt de Look in a Box-collectie ook verkocht bij de MAC-counters in de Bijenkorf Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Eindhoven en bij de MAC-counter achter de douane op Schiphol. Deze All About Plum kit kost € 55. Mocht je nog op Schiphol achter de douane komen, dan kun je de kit tax free voor € 47 scoren!

Wat vind jij van de All About Plum face kit? Ben je bekend met de Look in a Box-collectie van MAC?

No comments:

Post a Comment