Thursday, August 14, 2014

Ooglook: Undressed palet - MUA

bron afb.

Het Undressed palet van Make Up Academy, MUA, is de budget dupe is van het populaire Naked palet van Urban Decay. Ik heb alleen het Naked 2 palet (waarvan MUA overigens het Undress Me Too palet als dupe heeft), maar ik wilde best een dupe van Naked 1 proberen. Het duurde even voordat ik een fijne look met de kleuren uit het Undressed palet ontdekt had. Het zijn namelijk geen kleuren die ik vaak draag, ook al zijn de kleuren wel heel neutraal. De kleuren in dit paletje zijn roze, bruin en warm en ik draag vaker koele tinten. Toch heb ik nu een look ontdekt met verschillende kleuren uit dit paletje die ik nu al een paar keer gedragen heb. Kijk mee!

De kleuren in het palet hebben geen namen. Ik heb de kleuren die ik gebruik voor mijn look daarom maar even zelf genummerd.

Ik werk wel eens in een soort omgekeerde volgorde, zodat de kleuren nog beter mengen. Ik begon met de neutrale, lichte kleur 1 onder mijn wenkbrauw. Kleur nummer 2 gebruikte ik als blend kleur in mijn arcadeboog. Door zo'n kleur aan te brengen, is het makkelijker vervagen wanneer je daarna met donkere kleuren gaat werken en dan lopen de de kleuren ook mooier in elkaar over. Kleur 3 bracht ik aan op mijn bewegend ooglid en kleur 4 in de buitenste hoek van mijn ooglid en een ook nog een beetje in de arcadeboog voor wat meer definitie. Als laatste heb ik kleur nummer 5 in mijn binnenste ooghoek aangebracht voor een verhelderend effect.

Samen met wat eyeliner, die ik bij deze look in twee streepjes liet uitlopen, mascara en oogpotlood is dit het resultaat van de kleurencombinatie.

De look is warm, maar niet te warm en de roze kleur op het bewegend ooglid vind ik goed bij mijn ogen en huid staan. Het handige aan een paletje is dat de kleuren al op elkaar afgestemd zijn en daardoor kun je eigenlijk elke combinatie maken die je maar wilt. Ik vind het een leuk paletje en je hebt er veel mogelijkheden mee om mooie looks te maken.

Op de foto hieronder zie je alle make-up die ik voor deze ooglook gebruik.

Het Undressed palet kost € 5,99 en is te koop bij geselecteerde Kruidvat-filialen en online bij Kruidvat.

Heb jij al een oogschaduwpalet van MUA?

5 comments:

  1. Goede look! Al had ik hem iets meer roze verwacht toen ik de kleurtjes zag.

    ReplyDelete
  2. mooi pallet, heb er nog niks van

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie look! Die combinatie is perfect.

    ReplyDelete