Friday, August 22, 2014

Holiday make-up + look

Het is een weekje stil geweest en niet geheel zonder reden. Ik was naar Isle of Skye, Schotland. Dit was een spontane vakantie die ik anderhalve week voor vertrek pas had gepland. Mijn familie was daar namelijk ook op vakantie en ik hoefde alleen nog maar een vliegticket te boeken. Isle of Skye is rustig (op een handvol toeristen na, want het was wel hoogseizoen natuurlijk), ruig en prachtig. Ik ben er echt tot rust gekomen. Ik vloog alleen met handbagage en daarom had ik niet zoveel make-up mee, want make-up had ik eigenlijk ook nergens voor nodig, maar toch houd ik er van mezelf op te maken, dus helemaal zonder gaat hem niet worden. In dit artikel laat ik je mijn vakantie make-up zien met een look!

De foto's zijn grotendeels met mijn smartphone genomen, want ik had verder geen camera bij me.

Hieronder zie je de make-up spiegel op mijn tijdelijke slaapkamer.

Door het raam had ik prachtig uitzicht. Ik zou willen dat het er bij mij thuis zo uitzag.

Hieronder zie je de make-up die ik mee had.
Basis:
- Kwastensetje, Coastal Scents;
- Fit Me! foundation stick #115 Ivory, Maybelline;
- Colour correcting mattifying powder, Catrice.

Ogen:
- Eyeshadow fix matte oogschaduwbasis, Zoeva;
- M3 oogschaduwpaletje # 553, Inglot;
- Made to stay highlighter pen, Catrice;
- Longlasting eye pencil waterproof 010 New Kids On The Black, Catrice;
- Master smoky shadow-pencil Smoky Grey, Maybelline;
- High precision liquid liner 01, Artdeco;
- Masterpiece Max mascara, Max Factor;
- Eye brow stylist 040 Don't Let Me Brow'n, Catrice.

Overig (wangen, lippen en wenkbrauwen):
- Face form fair, Sleek;
- Sheer glam lipstick The Wedding Planner, P2 (bijna op!).

Na enkele dagen het paletje van Inglot te hebben gebruikt, miste ik alweer al mijn verschillende kleuren oogschaduw van thuis. Gelukkig zijn veel make-up producten voor meerdere doeleinden te gebruiken dan waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn. Zo heb ik voor deze look de blush uit het face form palet van Sleek op het midden van mijn bewegend ooglig aangebracht, over de grijze kleur van het Inglot-paletje heen. Dit gaf net wat meer licht aan mijn ogen, zoals je vooral kunt zien op de foto bovenaan dit artikel. Ook gebruikte ik de bronzer uit het face form-palet in mijn arcadeboog om daarmee de overgang van de grijze oogschaduw naar mijn wenkbrauw toe nog wat natuurlijk te laten ogen. De vloeibare eyeliner heb ik voor deze look achterwege gelaten, omdat ik de oogpotloden beter vond passen bij het smoky effect.


Op de volgende foto's zie je mijn complete look. Ik heb hier trouwens geen blush op mijn wangen. Wel heb ik bronzer en highlighter gebruikt, maar dat valt niet echt op bij daglicht.


Ik heb tijdens de vakantie eenmaal de populaire, Britse drogisterij Boots bezocht, maar dat filiaal was niet zo groot. Ik kon dus niet zo los gaan als een paar jaar geleden in Canterbury, maar misschien maar goed ook. Ik kocht er wel twee apricot scrubs van St. Ives, een XL volume droogshampoo van Batiste, een set met de bestsellers van Soap&Glory en een gelly hi-shine nail paint in de kleur Blueberry van Barry M. De kleur vind ik zo mooi! Ik draag hier twee laagjes. Eigenlijk moet ik wel een basecoat dragen voor een wat egaler nageloppervlak, maar die had ik dus niet bij me.

Mijn aankoopjes van Boots worden verder door mijn familie per auto (en boot) meegenomen naar Nederland, want ik kon ze natuurlijk niet in mijn handbagage voor het vliegen doen. Alleen het nagellakje kon nog wel in mijn vloeistoffenzakje erbij, dus die heb ik al in huis.

Ik hoop de komende tijd weer wat actiever te worden op Laura's Beautyblog. Voor updates kun je mijn blog volgen via Twitter, Facebook en Bloglovin'!

No comments:

Post a Comment