Sunday, August 24, 2014

Drie betaalbare lipsticks voor de herfst & voor verschillende huidskleuren!

Net terug van vakantie kon ik mij niet inhouden bij Kruidvat. Ik kocht niet één, niet twee, maar wel drie nieuwe lipsticks. Alledrie hebben ze kleuren die perfect zijn voor het aankomende seizoen. Het is dan nog wel geen herfst, maar het voelt al wel een beetje zo, dus ik was overduidelijk in de herfst mood en daarom viel ik voor deze kleuren: glanzend paars, een donkere nuderoze en een matte, rode kleur. Ik laat je van deze kleuren swatches zien en ik laat je zien bij welke huidskleuren deze lipstickkleuren goed staan. Kijk dus mee!

Eigenlijk was ik alleen van plan om de matrode kleur MATTraction van Catrice te kopen die nieuw in het assortiment zit en waar ik door internet al meteen een crush op had, maar toen viel mijn oog op In a Rosegarden van Catrice die eveneens nieuw is. Ik keek ook nog even bij de andere make-upmerken en bij MUA zag ik een paarse lipstick die ik ook niet kon laten liggen en zo ging ik opeens met drie lipsticks naar de kassa. Gelukkig zijn het betaalbare lipsticks, dus dat is al een mooi excuus om er meerdere tegelijk te kopen!

Alledrie de lipsticks zitten in zwarte hulzen. Die van Catrice zijn wat zwaarder en steviger dan die van MUA.

De lipstick van MUA zat gesealed in plastic. Zo weet je zeker dat er niemand aan heeft gezeten en dat vind ik een prettig idee. Wel draait deze lipstick een beetje scheef uit de huls, waardoor die toch nog een kleine beschadiging opliep, maar ja. De lipsticks van Catrice die ik wil kopen, controleer ik altijd even op weg naar de kassa om te zien of ze onaangeraakt zijn. Er zijn dan wel testers, maar helaas zijn er ook mensen die gewoon de nieuwe lipsticks proberen.

Van boven naar onder zie je shade 2 van MUA, In a Rosegarden van Catrice en MATTraction van Catrice.

Hieronder zie je swatches op mijn arm. Van links naar rechts: Shade 2 - MUA, In a Rosegarden - Catrice en MATTraction - Catrice. Alledrie de lipsticks zijn goed gepigmenteerd.


De lipstick van MUA en In a Rosegarden van Catrice zijn creamy en smeren fijn. MATTraction van Catrice is een matte lipstick en matte lipsticks kunnen wel eens wat uitdrogend zijn. Daar heb ik met deze van Catrice geen last van. Hij brengt alleen wat stroever aan. Hij blijft daardoor wel het langst zitten van deze drie lipsticks. Alledrie de lipsticks hebben slechts een subtiele geur die totaal niet overheerst en snel verdwijnt.

Toen ik de lipsticks probeerde, zag ik vrij snel welke het beste bij mijn lichte, koele huidskleur staat en ik kreeg bij de andere twee lipsticks al snel ideeën bij welke huidskleuren ze net wat beter zouden staan. Ik heb daarom afbeeldingen op internet gezocht van dames die de lipsticks in deze kleuren 'rocken', zodat je voor jezelf nog beter kunt bepalen of die bij je past. Ik laat je ook zien hoe de lipsticks mijn lippen kleuren. De lipsticks heb ik rechtstreeks aangebracht op mijn lippen zonder een basiskleur of lipliner eronder.

Shade 2 - MUA


Deze lipstick had ik op de gok meegenomen, omdat ik nog graag een paars kleurtje aan mijn stash wilde toevoegen. Deze lipstick is het meest smooth van de drie lipsticks uit dit artikel, hij is heel zacht en creamy. De kleur is rozepaars op mijn lippen en heeft een lichte metallicglans. Volgens mij komen de metallic lipsticks weer helemaal terug, mark my words, dus het kan zeker geen kwaad om dit eens te proberen!

Actrice Lupita Nyong'o laat zien hoe een metallic paarse kleur lipstick haar prachtig staat. Hierdoor kan ik me voorstellen dat shade 2 van MUA, die net iets minder paars, maar wel goed gepigmenteerd is, ook super mooi zal staan bij een getinte of donkere huid.

In a Rosegarden - Catrice


De lipstick is creamy zonder echt te glanzen. De kleur heeft een warme ondertoon. Het aparte is dat er microglittertjes in de lipstick van Catrice zitten, maar dat je deze helemaal niet terugziet op de lippen. Ik vind deze kleur niet een instant match voor mijn huid, maar ik denk dat het met een smoky oogmake-up en de juiste blush en bronzer wel mooi kan staan. De kleur doet me trouwens denken aan de kleur lipstick waar Kylie Jenner de laatste veel mee wordt gespot. Een tip dus voor als je nog op zoek bent naar die kleur!

Een donkere nuderoze lipstick past perfect bij een olijfkleurige huid zoals je hieronder bij Ariana Grande ziet. In a Rosegarden van Catrice lijkt me dan ook zeer geschikt voor de olijfkleurige beauties onder ons.

MATTraction - Catrice


Op deze lipstick was ik gelijk verliefd en deze matte, rozerode kleur past perfect bij mijn lichte huid. Deze kleur heeft duidelijk een koele ondertoon, kijk maar naar mijn tanden. Die lijken veel witter dan bij de andere twee lipsticks in dit artikel. Deze lipstick laat mijn huid er fris uitzien en mijn ogen stralen, al zie je dat laatste hier niet, maar get the idea? Dit is ook de enige van de drie lipsticks die mijn gezicht er zonder verdere make-up fris en stijlvol uit doet zien. De lipstick doet trouwens denken aan de kleur Heaux uit de RiRi Hearts summer collection van MAC vorig jaar. Die wilde ik wel hebben, maar die was destijds zo snel uitverkocht. Gelukkig heb ik nu deze van Catrice.

Angelina Jolie laat zien hoe goed een koelrode tint staat bij een lichte huid. MATTraction van Catrice raad ik dan ook aan voor lichte huidskleuren.

Dit zijn dus drie verschillende lipsticks die lekker betaalbaar zijn, fijn aanbrengen, prettig dragen en die goed gepigmenteerd zijn. Wat dat betreft ben ik positief over alledrie, maar mijn persoonlijke favoriet is MATTraction, omdat die mij het beste staat. Ik hoop dat ik je met dit artikel wel een idee heb gegeven hoe de lipsticks prachtig kunnen staan bij verschillende huidskleuren. Natuurlijk is het slechts ter inspiratie bedoeld en moet je vooral lekker zelf blijven experimenteren om de lipstick te vinden die jij mooi vindt en die je goed staat. It's just make up!

De lipsticks van Catrice kosten € 3,99 per stuk. De lipstick van MUA kost € 2,99.

Heb jij al leuke lipsticks voor de herfst gekocht? Naar welke kleur gaat jouw voorkeur uit?

8 comments:

  1. Deze zijn inderdaad perfect voor het najaar!

    ReplyDelete
  2. Wat een leuk artikel! Ik ga meteen kijken voor de catrice in a rose garden...echt een mooie kleur, evenals de laatste kleur.

    ReplyDelete
  3. In A Rosegarden vind ik echt wel heel mooi! Lipstick hoeft inderdaad niet duur te zijn om mooi te zijn.

    ReplyDelete
  4. Leuk artikel en mooie lipsticks allemaal! x

    ReplyDelete
  5. In a Rosegarden vind ik een hele mooie kleur!

    ReplyDelete
  6. Ik vind die MUA lippenstift echt prachtig! Erg leuk geschreven :)

    ReplyDelete
  7. Catrice is top! :-) Ik wil In A Rosegarden nog graag kopen. Ik vind het een hele mooie alledaagse kleur. MATTraction vind ik je heel mooi staan.

    ReplyDelete