Friday, July 18, 2014

Verslag: Vibrant Pakistan - FashionWeek Amsterdam

Vorig weekend was ik op zaterdagavond uitgenodigd om de catwalkshow Vibrant Pakistan op de Fashionweek Amsterdam bij te wonen. Zo'n fantastische uitnodiging sla ik natuurlijk niet af. De show was 's avonds om half tien in de Gashouder op het Westergasterrein. In deze post vertel ik je er meer over, dus lees snel verder!

De hoofdsponsor van deze editie van de FashionWeek was Mercedes-Benz. Het begon daarom al goed: vanaf de parkeergarage was er een shuttle service met zeer luxe uitvoeringen van Mercedes-Benz jeeps die je zo naar ingang van het terrein brachten waardoor bezoekers vrijwel geen stap hoefden te zetten. Eenmaal bij de ingang kon ik het niet laten even te poseren:
Tja, ik zie er helaas niet zo vibrant uit door de belichting via felle spotje van verschillende kanten die mijn lichte huid nog bleker doet overkomen.

In de show Vibrant Pakistan lieten vijf Pakistaanse designers het publiek kennismaken met een moderne vertaling van de oosterse kledingstijl. De show begon al spectaculair doordat het eerste model aankwam in een tuk tuk. De vrouwelijke modellen lieten allereerst de ontwerpen van designer Rang Ja zien. Rang Ja gebruikt zeer veel kleur en ik wist gewoon niet waar ik kijken moest, zoveel was er tegelijk te zien.

Hierna volgden de ontwerpen van Bareezé Man en dus verschenen de mannelijke modellen ten tonele. Deze kleding was wat strakker om te zien. Vooral de leren rugtassen en schoenen trokken mijn aandacht.

Bareezé Man

Tussendoor vond er een spectaculair dansoptreden plaats van een stel oosterse schonen die een dans lieten zien die zowel traditionele als moderne en acrobatische elementen bevatte. Ik vond dit een erg leuke onderbreking tussen alle fashion door.

Als laatste werd de kleding van Made of Pakistan geshowed. Made of Pakistan is een samenwerkingsverband tussen de labels Shahnameh, Leisure Club en Kayseria. Hierin lieten zowel vrouwelijke als mannelijke modellen wederom mooie, opvallende en kleurrijke kleding zien.

Made of Pakistan

Made of Pakistan

Om toch een persoonlijk sfeerbeeld te delen, heb ik besloten onderstaand filmpje online te zetten, ondanks dat de kwaliteit niet bepaald hoogstaand is. Hierin zie je modellen in de kleding van Rang Ja voorbij komen. Het videobeeld draait trouwens na 4 seconden recht:
Klik hier om het filmpje via YouTube te bekijken.

Na de show bleef ik nog een tijd op het terrein hangen vanwege de feestelijke sfeer én omdat je je nagels kon laten lakken bij een stand van OPI.

De kleur waarvoor ik koos, is de kleur Viking in a Vinter Vonderland uit de Nordic collectie voor aanstaande winter. Ja, what was I thinking om voor een winterkleur in de zomer te gaan, maar hij is echt prachtig als je het mij vraagt en stijlvol voor elk seizoen! Op Twitter heb ik het resultaat al eerder gedeeld:

Zoals je zult begrijpen, was het een avond om nooit te vergeten!

Beeldmateriaal dat niet gewatermerkt is met Laura's Beautyblog is afkomstig uit het persbericht dat mij door Cream PR is toegezonden.

3 comments:

  1. Hele mooie foto's heb je gemaakt!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedankt voor je reactie! Ik zou willen dat ik zulke mooie foto's had gemaakt, maar de foto's van de modellen komen, zoals wel vermeld onderaan mijn artikel, uit het persbericht. Ik was er vrij last minute heen gegaan en had alleen mijn smartphone bij me. Niet zo slim, want daardoor waren mijn eigen foto's van de show toch niet zo goed bruikbaar... De persfoto's zijn niet te overtreffen, zo mooi! De persfotografen staan ook altijd apart aan het einde van de catwalk zodat de modellen recht op hen af komen lopen, terwijl het publiek langs de zijkant van de catwalk zit.

      Delete
  2. Leuk dat je daarvoor was uitgenodigt! Xx

    ReplyDelete