Sunday, July 27, 2014

Last minute make-up bag + look

Pas geleden ging ik een weekendje weg en pakte ik last minute mijn spullen in. Zo zocht ik ook op het laatste moment mijn make-up bij elkaar en wat ik dan meeneem? Niet te veel, voor mijn doen dan, en vooral echte favorieten. In dit artikel laat ik je mijn last minute make-up bag zien en de look die ik ermee maak!

Hieronder zie je de make-up die ik meeneem als ik niet te veel mee wil nemen. Voor mij is dit een basisuitrusting aan make-up producten, terwijl het voor een ander misschien nog best veel is.

Allereerst de basis voor een egaal gezicht: foundation, poeder en concealer. Over de Fit Me! foundation stick van Maybelline ben ik redelijk tevreden. Het is niet mijn favoriete foundation, maar hij is wel heel handig! Hij is compact om mee te nemen en hij brengt snel en makkelijk aan zonder dat je er een kwast voor nodig hebt. Ik zou er eigenlijk nog eens een aparte review over moeten schrijven!
De camouflage cream van Catrice gebruik ik als concealer. Deze is creamy en goed dekkend. De mini finishing poeder van Everyday Minerals (EM) met een mini kabuki kwast (ook van EM) gebruik ik om mijn gezicht hier en daar wat af te poederen.

Om oogschaduw mooi aan te brengen, kun je eigenlijk niet zonder kwasten. Deze van Ecotools heb ik nog niet zo lang, maar ik heb ze al veel gebruikt. Zonder een oogschaduwbasis kan ik niet en in de eyeshadow fix van Zoeva heb ik eindelijk een waardige vervanger gevonden van de door mij geliefde Shadow Insurance van Too Faced. Deze gaat dus ook altijd mee!
Het oogschaduwpaletje Charcoal Smokes van Maybelline bevat pecies mijn favoriete kleuren taupe en grijs waarmee zowel een natuurlijke als meer smoky look te maken is. Het Master Smoky shadow-pencil in de kleur Smoky Grey sluit hier mooi op aan. Ook zit er een handig sponsje op de achter kant om de kleur te vervagen. Mascara kan gewoon niet ontbreken en mijn huidige mascara is de fijne Miss Manga mascara van L'Oréal. Op mijn waterlijn gebruik ik bijna altijd zwart oogpotlood. Het longlasting eyepencil waterproof van Catrice hoeft niet geslepen te worden en is dus altijd handig voor on the go.

Over de dream bouncy blushes van Maybelline heb ik al eens een review geschreven. Helaas zijn ze niet in Nederland verkrijgbaar... De kleur Pink Plum kocht ik al ruim een jaar geleden en deze gebruik ik nog steeds regelmatig. Het is een mousse-achtige crème blush die makkelijk aanbrengt en natuurlijk oogt. De eyebrow filler van Catrice behoort tot mijn favorieten. Ik hoef mijn wenkbrauwen niet bij te tekenen, maar een beetje in model brengen kan geen kwaad. Deze bruingekleurde wenkbrauwgel is voor mij perfect! Binnenkort is die echt aan vervanging toe. De tekst is ook al helemaal van de huls af gesleten. Deze gebruik ik dan ook dagelijks.
De Natural Lip Perfector 01 Rose Shimmer van Clarins en ik zijn onafscheidelijk. Hij zit ook altijd in mijn tas die ik meeneem naar mijn werk. Dit is de fijnste lipbalm/lipgloss die ik heb!

Op de foto hieronder zie je de look die ik maak met de make-up uit dit artikel. Mijn haar is hier trouwens nog nat van het wassen.

De ooglook in close-up:

Wat neem jij mee aan make-up voor een weekendje weg?

2 comments:

  1. Wat een mooie producten zeg. Je kwasten zien er ontzettend fijn uit!

    ReplyDelete
  2. Mooie producten!
    Die lipgloss van Clarins is zó fijn!!

    Ps: like de Facebook pagina van heldinophakken en maak kans op de nieuwe damesparfum van Hugo Boss “Ma Vie” t.w.v. €95,-.

    ReplyDelete