Sunday, July 20, 2014

Essence - Wave Goddess soft touch eyeshadows #02 en #04

Essence brengt in de zomer altijd een limited edition collectie uit die geïnspireerd is door het strandleven. Deze zomer is dat de Wave Goddess collectie. Ik had helemaal geen producten op het oog, maar toen ik laatst in de drogist voor het schap stond, trokken de soft touch eyeshadows mijn aandacht. Ik kocht twee van de vier kleuren die ik je in dit artikel laat zien. Met swatches en een ooglook, dus kijk mee!

De soft touch eyeshadows zitten in glazen potjes met een deksel in de kleur van de eyeshadow.

Op de achterkant staat vermeld dat het om longlasting eyeshadow gaat, langhoudende oogschaduw dus. De zalmkleurige heet Life is better when you surf en de blauwe heet Crush on blue.

De naam soft touch eyeshadow is wel goed gekozen voor dit product. Het voelt aan als een soort mousse die op de ogen meer poederachtig wordt. Het pigment van de kleuren is geweldig. Er zit ook nog eens prachtige, subtiele glitter in. Hieronder zie je #02 Crush on blue.

Hieronder zie je de kleur #04 Life is better when you surf.

Ook de swatches op mijn arm laten goed zien hoe geweldig glinsterend en gepigmenteerd deze soft touch eyeshadows zijn. Links #04 Life is better when you surf en rechts #02 Crush on blue.
Tot zover heb ik geen slecht woord over voor deze soft touch eyeshadows. Het enige minpuntje? Ze zijn toch niet echt langhoudend. Nu kan het meespelen dat het afgelopen week, toen ik beide soft touch eyeshadows gedragen heb, tropisch warm was, maar deze eyeshadows houden beduidend minder goed dan een gewone oogschaduw. Ook met een basis eronder trok de soft touch eyeshadow al vrij snel in mijn arcadeboog. Gedurende de dag heb ik de opgehoopte soft touch eyeshadow steeds weer met een kwastje moeten uitvegen over mijn bewegend ooglid om het weer egaal te krijgen. Ik had er dus wel oogschaduwbasis onder aan gebracht, maar dat hielp niet echt.

Op de collage hieronder draag ik #04 Life is better when you surf op mijn bewegend ooglid met een matbruine kleur in de arcadeboog (Go, Charlie Brown! van Catrice). Het is bijna een nudekleur, maar door de glitter toch net wat meer glamorous. Ik houd er wel van! De bovenste foto's zijn in dag-/zonlicht gemaakt en die op de onderste rij bij het licht van de lamp (maar wel zonder flits).

The good aan deze soft touch eyeshadows is het geweldige pigment, de bijzondere structuur, het glazen potje met deksel in de kleur van het product en de subtiele glitter. The bad is dat ze toch niet bepaald langhoudend zijn helaas...

De Wave Goddess collectie van Essence is nog tot en met (half) augustus verkrijgbaar. De Soft Touch eyeshadows kosten € 2,39 per stuk.

Heb jij al iets gekocht van de Wave Goddess collectie van Essence?

5 comments:

  1. Ik was heel benieuwd naar de textuur van deze. Jammer dat ze niet echt lang blijven zitten, want mooi vind ik ze wel.

    ReplyDelete
  2. Ik heb ook nog met deze oogschaduws in mijn handen gestaan, gelukkig heb ik ze niet gekocht want het pigment valt nogal tegen. Zonde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het pigment valt mij niet tegen, want van de twee kleuren die ik heb, vind ik dat juist erg goed. Het is alleen wel jammer dat ze niet langhoudend zijn, terwijl ze longlasting eyeshadows zijn genoemd.

      Delete
  3. Fijne en eerlijke review! Wat jammer dat ze niet lang blijven zitten! Xx

    ReplyDelete
  4. Ohn jammer, ik dacht ze even te halen, maar misschien dan toch niet...

    ReplyDelete