Saturday, May 3, 2014

Face of the Day: Shimmery blue & grey

Vandaag heb ik een oogschaduwlook gemaakt met mijn MUA-paletjes waarbij ik vooral koele kleuren zoals lichtgrijs en blauw heb gebruikt. Dit waren lange tijd mijn lievelingskleuren, maar de laatste jaren droeg ik ze steeds minder, omdat ik ook met andere kleuren experimenteerde. Nu ik deze kleuren weer eens gedragen heb, weet ik weer waarom ik ze zo fijn vind. Ze passen gewoon bij mij. Kijk mee naar mijn face of the day!

Er gaat zo'n verhaaltje rond dat blauwe oogschaduw niet zou staan bij blauwe ogen. Daar ben ik het dus niet mee eens. Als je een lichte huid hebt en lichte ogen, kunnen blauwe oogschaduwtinten juist heel mooi staan. Zo lijk ik met bruine oogschaduw al snel een beetje vermoeid als ik niet oppas, omdat bruintinten mijn huid vaal kunnen doen lijken. Daar heb ik met blauwe en grijze oogschaduw nooit last van.

De oogmake-up:


Op de volgende foto zie je beide paletjes van MUA, Pretty Pastels bovenaan en Undressed daaronder. De kleuren die ik gebruikt heb, heb ik gemarkeerd. De lichtgrijze kleur rechts onderin het bovenste palet heb ik in de binnenste ooghoek gebruikt. De lichtblauwe kleur heb ik op mijn bewegend ooglid aangebracht. In de arcadeboog heb ik de blauwe kleur rechtsonder uit het onderste paletje aangebracht. Deze kleur heb ik omhoog vervaagd met een mix van beide matte bruintinten uit hetzelfde paletje.

Full face:



Gebruikte make-up:
- Pretty Pastels palet, MUA.
- Undressed palet, MUA.
- Sunny Seoul cremesheen lipstick, MAC.
- Fluidline Blacktrack, MAC.
- Natural reflection fair mini finishing powder, Everyday Minerals.
- Camouflage cream Ivory, Catrice.
- Eyeshadow fix matte, Zoeva.
- Eyebrow filler, Catrice.
- Sandy Beach oogschaduw (LE), Catrice.
- Truly Bronzed Matte bronzer, e.l.f.
- Gradation blush (LE), Catrice.
- Lipliner Cute Pink, Essence.
- XPerience weightless foundation Raw Silk, Max Factor.
- Dream Lumitouch concealer, Maybelline.
- False Lash Wings mascara, L'Oréal.
- Gel eye pencil Black Blaze, Essence.

Wat vind jij van deze look en de gebruikte kleuren?

6 comments:

  1. Mooie ooglook, staat je goed! Wat heb je een prachtige huid!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je! Ik draag hier trouwens de Beauty Flash Balm van Clarins onder mijn make-up en geen andere moisturizer verder. Die Flash Balm lijkt mijn huid wel wat goeds te doen! Ik heb hem trouwens al bijna een jaar (maar gebruik hem slechts zo nu en dan), dus eigenlijk moet ik die nodig eens reviewen...

      Delete
  2. Hele mooie oog look heb je gemaakt!
    Staat je erg mooi =)
    Liefs Jorinda

    ReplyDelete