Saturday, April 19, 2014

Random update: Amersfoort, MUA en nieuwe uitslag winactie!

Ik had even een blogloos weekje. Dat was niet gepland, maar soms loopt het ineens zo. Nu plaats ik toch al niet op vaste dagen of elke dag een artikel, maar ik plaats toch elke week wel een paar artikelen. Als je mijn blog leuk vindt, raad ik je daarom aan om mijn blog te volgen via Bloglovin', Facebook of Twitter. Zo ben je gelijk op de hoogte wanneer ik een nieuw artikel geplaatst heb. Lees verder voor wat shop talk over Amersfoort en de vernieuwde uitslag van de winactie!

Donderdagavond was ik in Amersfoort waar de foto bovenaan dit artikel is gemaakt. Daar was ik lang niet geweest, terwijl ik er redelijk dichtbij woon en ik heb er tijdens mijn studie zelfs een jaar gewoond, dus ik ken de weg in het centrum ook nog wel een beetje. Al langer wilde ik weer eens naar Amersfoort, omdat het de enige plaats in Nederland is met een winkel van het Poolse make-up merk Inglot en er zit ook nog een shop van Make-Up Studio. In niet veel andere steden buiten Amsterdam vind je mooie cosmetica winkels, dus dit maakt Amersfoort wel interessant voor de beautyliefhebber. En dat is nog niet alles; één van de Kruidvatfilialen in het centrum (aan het einde van de Langestraat) verkoopt het Engelse budgetmerk MUA dat sinds deze week in 70 Kruidvatfilialen in Nederland verkocht wordt.

Mijn shoptocht begon dus bij Kruivat aan het einde van de Langestraat. Inderdaad trof ik daar een schap van MUA. Van de oogschaduwpaletjes was er nog één Pretty Pastels palet en het Matte palet was helemaal uitverkocht. Van de Undressed en Undress Me Too palettes, dé budget dupes voor de Naked palettes van Urban Decay, waren er nog een stuk of drie van elk verkrijgbaar. Verder was de Undress Your Skinn highlighter helaas ook al uitverkocht, maar de rest van het schap (wat dan ook niet zo spannend was) was nog goed gevuld. Ik nam drie palettes mee en een lipstick waarvan nou net van die kleur de tester kwijt was, dus dat was een gokje. Alleen al vanwege de geweldige oogschaduwpaletjes is het te hopen dat MUA in meer Kruidvatfilialen verkocht gaat worden. Volgens mij is het wel een hit!

Bij Inglot zag ik geweldige pigments, maar ik kocht alleen een AMC lip paint in een oudroze kleur (#63). Eigenlijk wilde ik nog een blending kwast, de 6SS. Ik dacht die dus gekocht te hebben, maar eenmaal buiten keek ik nog even in mijn tasje en toen bleek ik een andere kwast meegekregen te hebben. Die heb ik dus teruggebracht en de 6SS bleek onvindbaar cq uitverkocht. Hm..... Met de lip paint ben ik erg blij. Inmiddels heb ik hem geprobeerd en zowel de kleur als de substantie bevallen me goed. Het is een soort goedgepigmenteerde lipbalm.

Mijn volgende stop was Make-Up Studio. Wat een mooie shop is dat! Het ziet er allemaal heel professioneel uit. Ik zag genoeg mooie producten, maar ik vond het toch een beetje prijzig allemaal. Uiteindelijk heb ik alleen een perzikkleurige oogschaduw en een perfect blending sponge gekocht.
Ik vrees trouwens wel een beetje voor die cosmeticashops. Het zijn nou niet bepaald de meest druk bezochte winkels. Ik hoop natuurlijk dat ze toch nog even blijven...

Hieronder zie je mijn make-up aankopen uit Amersfoort (op de make-up spons van Make-Up Studie na). Van MUA kocht ik het Undress Me Too palet (bovenaan links), het Undressed palet en het Pretty Pastels palet. De lipstick van MUA is shade 15 Juicy. Van Make-Up studio kocht ik de losse eyeshadow lumière in de kleur Peach Passion en van Inglot kocht ik AMC lip paint #63.
Helaas brak bij het Pretty Pastels palet toen ik het opende gelijk een stukje af bij het scharnier. Daardoor kan die nu niet meer normaal dicht. Tja, het was dan ook het laatste exemplaar, al was die wel netjes in plastic gesealed (de andere twee palettes hebben alleen een stickertje op de sluiting).
En nu nog wat leuks voor jullie: Het Undress Me Too palet van MUA verloot ik binnenkort in een winactie. Zelf heb ik namelijk het Naked 2 palet van Urban Decay waarvan dit MUA-palet een exacte dupe is, dus het is een beetje overbodig als ik het palet van MUA zelf houd en ik ben ervan overtuigd dat ik er een ander heel blij mee kan maken. Houdt mijn blog dus even goed in de gaten!

Behalve dus Inglot, Make-up Studio en MUA (bij Kruidvat) heeft Amersfoort ook veel andere leuke winkels. Zo is er ook een Bershka bijvoorbeeld en ik zag de schoenenwinkel Tamaris. Bij Tamaris paste ik een mooi paar pumps dat ik toch maar niet gekocht heb vanwege mijn recente schoenenaankopen waardoor ik eigenlijk wel even genoeg schoenen heb voorlopig (al is voorlopig een relatief begrip). Bij hoge pumps slipt mijn hiel er vaak aan de achterkant uit. Zo ook bij het paar dat ik in de winkel paste. Ik vroeg de verkoopster of ik dan soms toch een maat kleiner moest nemen, maar zij liet me halve zooltjes van Tamaris proberen. Deze zooltjes die dus alleen onder de voorkant van je voet zitten, kende ik nog helemaal niet, maar ze verhielpen gelijk het probleem. Ik heb dus twee paar meegenomen (€ 4,95 per stuk) voor in mijn hoge pumps thuis die ik nu niet draag doordat ik eruit slip. Eindelijk een oplossing, want van die hielplakkers of normale zooltjes (waardoor mijn pumps juist weer te krap werden) hielpen allemaal niet. Handige tip dus!

Bij de Bershka voelde ik me als dertiger al wel wat oud (poeh, poeh) al zag ik er wel leuke kleding hangen. Toen ik binnenkwam, maakte ik nog een blunder. Het was inmiddels gaan regenen en ik gleed bijna uit bij de ingang. Daarbij raakte mijn voet het beveiligingspoortje en toen ging het alarm af! Iedereen keek zo verbaasd op. Ik stond echt voor schut, haha. Uiteindelijk heb ik qua kleding alleen maar een zwart jurkje bij C&A gekocht. Ik zag er nog een leuk jurkje trouwens, maar dat was helaas al niet meer in mijn maat verkrijgbaar. Het viel me trouwens op dat de winkels in Amersfoort allemaal een stuk ruimer en netter zijn dan in Utrecht, dus ik weet wel waar ik voortaan ga shoppen!

En dan nog even iets over de winactie van laatst. Ik had een leuk fimpje opgenomen waarin ik enthousiast de winaar bekend maakte, maar helaas heb ik geen enkele reactie meer van haar mogen ontvangen. Tja, helaas pindakaas, maar als je meedoet aan een winactie en ik kan je niet rechtstreeks benaderen via mail/facebook en zelf houd je niet in de gaten of je mogelijk gewonnen hebt (plus mijn oproepjes om mij te mailen), dan weet ik het ook niet meer. Inmiddels heb ik alles rondom de oude uitslag maar verwijderd en besloten een nieuwe winnaar te kiezen. Ik ga niet weer een filmpje opnemen, maar ik maak bij dezen de nieuwe winnaar bekend:

Jorinda!

Gefeliciteerd!!! Gelukkig staat je e-mail in je reactie, dus ik zal je mailen en dan zal het wel goed komen.

Morgen Overmorgen plaats ik een look met het Pretty Pastels palette en m'n nieuwe lipstick van MUA online!
Fijn Paasweekend!

5 comments:

  1. Super leuk dat ik gewonnen heb =) !!
    Ook er leuke make-up heb je gekocht van MUA!
    Liefs Jorinda

    ReplyDelete
  2. Heel veel van MUA was niet eens in het schap hier gevuld dus niet te koop!
    Zo een zwarte palette hadden ze nog maar helaas was er van 1 kleur de eyeshadow helemaal in vele stukken.
    Gefeliciteerd voor diegene die de box heeft gewonnen ;-)

    ReplyDelete
  3. Ik heb al een jaar de undressed van MUA (ik heb on line gekocht). HEt is een ontzettend leuk palette, dan kan je echt alles. Echt een aanrader, vooral voor die prijs!
    Chiara
    www.italianindutchkitchen.blogspot.nl

    ReplyDelete
  4. wat een leuke aankopen. ..het undressed me palette wil ik ook gaan halen!

    ReplyDelete