Monday, April 21, 2014

Look: Pastel manga eyes!

Voorjaar, Pasen en mijn nieuwe Pretty Pastels palette van MUA zorgden er voor dat ik veel zin kreeg om een zachte look met pastelkleuren te maken. Dat is gelukt, alleen... Het bleef niet bij een zachte look, want ik kon het niet laten om de over de top nepwimpers van Action te proberen. Hierboven zie je al een preview van de look, als je verder leest, laat ik je de hele look zien!

Mijn oogmake-up bestaat uit lieve, zachte pasteltinten met een paar wimpers to the max. Doordat de wimpers zo onrealistisch en cartoonesk zijn, kwam ik op de titel van deze look, pastel manga eyes, verwijzend naar die Japanse cartoonmeisjes met onwerkelijk grote ogen.

De complete look zie je hieronder. Ik heb mijn gezicht eerlijk gezegd best vol gesmeerd met producten, maar toch oogt mijn huid glad en natuurlijk. Misschien doordat ik foundation, concealer en de hele shabam met een vochtige spons heb uitgwerkt waardoor het natuurlijk en dewy in plaats van cakey oogt.


Op mijn ogen heb ik een zachtgele, mintgroene en roze kleur uit het Pretty Pastels palet van MUA gebruikt, Aan de bovenkant heb ik de roze kleur een beetje uitgevaagd met de kleur Peach Passion van Make-Up Studio. De blauwe lijn die je onder en boven mijn oog ziet, is de blauwe gelliner van HEMA. Verder heb ik nog een neutrale kleur onder mijn wenkbrauw en zwart oogpotlood op mijn waterlijn en tightline (lijntje tussen oog en bovenwimpers).


Hieronder nog enkele foto's met flits. Op mijn wangen draag ik Hipness blush van MAC (uit een oude limited edition) en Pinktastic baked blush van e.l.f. die ik als highlighter heb gebruikt. Op mijn lippen heb ik lipstick nummer 15 Juicy van MUA met een lipliner in de kleur Shore Leave van MAC (ook uit een eerdere limited edition).


De make-up:
- Hipness blush, MAC.
- Pinktastic baked blush, e.l.f. (als highlighter).
- Eyebrow kit, Catrice.
- MAX nepwimpers, Action.
- Eyebrow filler, Catrice.
- Match2cover cream concealer, Essence.
- Truly Bronzed Matte bronspoeder, e.l.f.
- Sandy Beach oogschaduw, Catrice.
- Peach Passion eyeshadow lumière, Make-Up Studio.
- Pretty Pastels palet, MUA.
- XPerience Weightless foundation Raw Silk, Max Factor.
- Eyeshadowfix Matte, Zoeva (oogschaduwbasis).
- Gel eye pencil Black Blaze (zwart), Essence.
- Dream Lumi Touch concealer Ivory, Maybelline.
- Frame 4 Fame wimperlijm, Essence.
- Shore Leave lip pencil, MAC.
- Lipstick #15 Juicy, MUA.
- Natural reflections finishing powder Light, Everyday Minerals.
- Sunlight concealer, Everyday Minerals.
- Taupe blush, NYX.
- Black Track fluidline, MAC.
- Blauwe gel eyeliner, HEMA.
- False Lash Wings mascara, L'Oréal.

Draag jij wel eens pasteltinten op je ogen?

3 comments:

  1. Wat een mooie zachte en lieve look...de lipstick is ook prachtig!

    ReplyDelete
  2. Ooh my gosh, those lashes! Die maken het echt helemaal af. Ik ben fan!

    ReplyDelete
  3. veel producten gebruikt! de wimpers zijn idd wat mango en over the top :d

    ReplyDelete