Sunday, April 6, 2014

Haul: Mijn bestelling bij e.l.f.

De laatste keer dat ik bij e.l.f. bestelde is alweer anderhalf jaar geleden. Het werd dus wel weer eens tijd om wat producten te bestellen en proberen. Al met al is het cosmeticamerk eyes lips face, oftewel e.l.f., geen onbekende voor mij. Helaas is e.l.f. in Nederland niet in de winkel verkrijgbaar, maar er is gelukkig wel een webshop waar deze voordelige producten te bestellen zijn. Ik bestelde wat blushes, bronzers en brushes!

E.l.f. staat vooral bekend om de grote selectie van 1 Euro-producten. Van die producten is de kwaliteit wisselend, vind ik. Er zijn echter ook nog wat luxere lijnen die net iets duurder zijn, maar dat merk je dan ook wel aan de producten. Zo is er onder andere de Studio-lijn met mooie matzwarte verpakkingen. Van deze lijn kocht ik de contouring blush&bronzing cream. Dit is een blush/bronzer-duo in crèmevariant. De poederversie hiervan heb ik reeds, maar deze crèmes zijn zonder shimmer/glitter en daardoor trok dit duo mijn aandacht.


Hieronder zie je de blush en bronzer. De kleuren zijn best donker. Enige voorzichtigheid met aanbrengen is wel van belang om er niet als een indiaan (in de variant zoals we die kennen uit cartoons dan) bij te lopen. De pigmentatie is in ieder geval zeer goed zoals je verderop ook bij de swatches kunt zien. Ik ben wel benieuwd of ik met de heftige cream bronzer om kan gaan.

Ik koos ook voor een meer veilige variant bronzer, namelijk een poederbronzer. Dit is de truly bronzed matte bronzingpoeder. Deze bronzingpoeder heeft een gemiddelde pigmentatie, maar is daardoor goed op te bouwen wat ik wel fijn vind. Zo loop je niet het risico zoals bij de bronzing cream dat je ineens veel te veel aanbrengt.

Er zit een kwastje bij (met daaronder zelfs nog een spiegeltje), maar dat zal ik niet gebruiken, want dit kwastje is niet zo bijzonder.

De bronzingpoeder zelf is prima. De verpakking is wat minder mooi, maar voor die € 2,50 dit dit product kost ben ik al blij met de goede, matte bronzingpoeder.

Ik bestelde twee baked blushes. In totaal zijn er vier. Ze doen een beetje denken aan de mineralize skinfinishes van MAC al zijn deze van e.l.f. wel een stuk kleiner. Ik kocht de kleuren Peachy Cheeky en Pinktastic. Pinktastic is eigenlijk een highlighter, vind ik, maar wel een heel mooie!

Hieronder zie je links Peachy Cheeky die trouwens een dupe voor Stereo Rose mineralize skinfinish van MAC schijnt te zijn en daarnaast zie je Pinktastic die ik dus een highlighter vind in plaats van een blush. Het zijn allebei wel erg mooie kleuren!

Ook bestelde ik twee kwasten; de small tapered brush a.k.a. 'klein kegelvormig penseel' volgens de Nederlandse webshop, en de smudge brush. Met de eerste kwast kun je contouren en met de tweede kwast kun je lijntjes oogpotlood zachter maken (smudgen) of bijvoorbeeld een lijntje met oogschaduw zetten. Met de smudge brush had ik al ervaring en omdat ik deze best handig vind, bestelde ik hem dus nogmaals.

De small tapered brush heeft me verrast qua kwaliteit. Ik heb hem gelijk even uitgeprobeerd en hij werkt heel fijn om mee te shapen/contouren. Hij heeft precies een goed formaat om matte bronzer onder je wangen mee aan te brengen.

De small tapered brush is goed te gebruiken voor shapen/contouren in combinatie met de matte bronzer die ik bestelde.

Hieronder zie je swatches van de contouring blush&bronzing cream, baked blush in de kleur Pinktastic en de truly bronzed matte bronzingpoeder. De baked blush in de kleur Peachy Cheeky heb ik niet geswatched met als reden dat ik deze binnenkort verloten ga (en het zou niet zo netjes zijn om het product dan al gebruikt te hebben).

Dit zijn de swatches in zonlicht:
Van links naar rechts: de contouring blush&bronzing cream, baked blush in de kleur Pinktastic en de truly bronzed matte bronzingpoeder.

Hieronder zie je de swatches op een foto die gemaakt is met flits:
Van links naar rechts: de contouring blush&bronzing cream, baked blush in de kleur Pinktastic en de truly bronzed matte bronzingpoeder.

Hieronder zie je de swatches bij daglicht:
Van links naar rechts: de contouring blush&bronzing cream, baked blush in de kleur Pinktastic en de truly bronzed matte bronzingpoeder.

Op de foto hieronder draag ik de crèmeblush uit het duo, de matte poederbronzer (alleen onder mijn jukbeenderen) en de highlighter.

De Prijzen:
- Contouring blush&bronzing cream: € 4,00
- Truly bronzed matte bronzingpoeder: € 2,50
- Baked blushes: € 4,00 per stuk
- Smudge brush: € 1,00
- Small tapered brush/klein kegelvormig penceel: € 4,00.
 
De producten van e.l.f. cosmetics zijn online te bestellen via de webshop van eyeslipsface.nl. Je betaalt € 6,95 aan verzendkosten wanneer je bestelt.
 
Houdt Laura's Beautyblog in de gaten, want binnenkort verloot ik de baked blush Peachy Cheeky! Je kunt Laura's Beautyblog volgen via Bloglovin', Facebook en Twitter.
 
Ben jij bekend met de make-up en tools van e.l.f.?
 
Ps. Meer e.l.f. op mijn blog zien? Check deze artikelen:

4 comments:

  1. je hebt mooie producten gekocht ♥

    ReplyDelete
  2. Wat een prachtige items heb je gekocht. Vooral de baked blushes zien er schitterend uti!

    ReplyDelete
  3. die blushes zien er super goed uit! verpakking lijkt ook op mac!

    ReplyDelete
  4. Het lijken me allemaal erg fijne producten en ik wil zelf ook nog eens een keer wat bij elf bestellen! X

    ReplyDelete