Saturday, April 26, 2014

FOTD: Koningsdag met een everyday look!

Heb jij een leuke Koningsdag gehad? Misschien ben je nog steeds wel ergens aan het feesten op het moment dat dit artikel online is gekomen. Ik heb vooral relaxt gedaan vandaag en het ook niet echt gevierd verder. De laatste jaren heb ik tijdens Koninginnenacht op de vrijmarkt in Utrecht gestaan met te verkopen spullen en op Koninginnedag ging ik met vriendinnen de stad in. Dit jaar, met de eerste Koningsdag in plaats van Koninginnedag, ben ik naar mijn ouders gegaan waar ik gelijk even blijf logeren. De oranje tompouce was het hoogtepunt van deze Koningsdag, haha. Verder heb ik vandaag een beetje geshopt met mijn moeder, maar ik heb vooral dingen gekocht die ik nodig had zoals lage sokjes om in gympen te dragen. Geen leuke make-up en kleding dus, op één jurkje na dat ik niet kon laten hangen. Ik laat in dit artikel mijn make-up look van vandaag zien, al is dat dus niet speciaal een look voor Koningsdag, maar ik had gewoon weer eens zin in een face of the day. Kijk mee!

De foto's zijn gemaakt met mijn oude digitale camera die ik mee heb genomen naar mijn ouders.

Vaak hoor je dat blauwe ogen goed uitkomen met oranjekleurige tinten. Ik vond het alleen zelf nooit zo geslaagd, maar inmiddels denk ik dat ik wel weet welke oranjetinten ik kan gebruiken die ook nog samengaan met mijn lichte huid. Zo heb ik de laatste tijd zachte zalm- en perzikkleurige oogschaduw voor mijn ogen "ontdekt". In Amersfoort kocht ik daarom bij Make-Up Studio niet voor niets een oogschaduw met de naam Peach Passion, een perzikkleur dus.

Ik heb de glazende perzikkleur in de arcadeboog gemengd met een paarsgrijze kleur (nr. 3 uit het paletje van Maybelline, zie onderaan op de foto). Zwarte eyeliner is altijd favoriet bij mij, dus die mocht deze keer niet ontbreken. Net als de zwarte mascara waarvan ik eindelijk weer een fijne heb ontdekt, namelijk False Lash Wings mascara van L'Oréal.

Hieronder zie je de look op wat full face foto's. Op mijn wangen draag ik dream bouncy blush nr. 15 Rose Petal van Maybelline en op mijn lippen heb ik Rouge Dior Nude lipstick in de kleur Swan. Swan is mijn favoriete everyday lipstick, omdat het zo'n simpele, maar mooie zachtroze kleur is die overal bij staat. Voor een gezonde teint heb ik Les Beiges healthy glow sheer powder #20 van Chanel gebruikt.



Ik geef toe dat het verder niets speciaals is, deze look. Het is een vrij zachte look die eigenlijk altijd wel kan. Verder ben ik erg tevreden met de eyeshadow lumière Peach Passion van Make-Up Studio, dus dat was een goede aankoop laatst!

De make-up voor deze look:

Wat heb jij deze Koningsdag gedaan? En heb jij wel een speciale Koningsdag-look gemaakt? Ik ben benieuwd, dus laat het me vooral weten in een reactie!

4 comments:

  1. Mooie look! Ik heb wat geshopt...zelf heb ik niets speciaal aan mijn make up gedaan en bovendien ben ik vergeten mijn nagels oranje te lakken(wat ik wel van plan was :-))

    ReplyDelete
  2. Lekker fris, je straalt. Je huid is echt zo mooi.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete