Sunday, March 9, 2014

Opgemaakte producten januari & februari 2014

De vorige twee maanden heb ik weer verschillende producten opgemaakt. Het is niet superveel en ik besloot het daarom gewoon weer eens met foto's te laten zien. Lees snel het artikel voor mijn mening over deze door mij gebruikte verzorgingsproducten voor haar, lichaam en gezicht!

Gezicht
De schuimende gezichtsreiniger van Decubal is fijn en heel mild. De geur is wat minder prettig, want het product is ongeparfumeerd en ruikt hierdoor wat muffig, maar al met al is het een prima reiniger. Ook is de pompflacon erg handig in gebruik. De peeling van Decubal vond ik heel fijn. Helaas is deze bij De Tuinen uit het assortiment gegaan. Nu ben ik daarom overgestapt op de Microdelivery exfoliating facial wash van Philosophy.

Make-up reiniging
Voor mij zijn de dubbelzijdige wattenschijfjes van Biocura (Aldi) prima. De zijkanten zijn dichtgemaakt en ze pluizen niet. Ze zijn niet zo zacht als de wattenschijfjes van Demak'Up, maar dat maakt me op zich niet zoveel uit, aangezien deze prima hun werk doen. Ze hebben een kant met structuur die ik voor het verwijderen van nagellak gebruik. De zachte kant gebruik ik voor het verwijderen van mijn oogmake-up (maar natuurlijk gebruik ik niet een en hetzelfde wattenschijfje voor mijn nagellak en oogmake-up, dat lijkt me logisch). De cleansing lotion van Kruidvat gebruikte ik voor het reinigen van mijn ogen, nadat ik mijn oogmake-up er eerst had afgehaald met een olie-reiniger voor het verwijderen van waterproof make-up. Die reinigers laten vaak een vettig laagje achter waardoor ik het prettig vind dit met een lotion te verwijderen en daarvoor werkte deze cleansing lotion prima. Dit zijn dus twee fijne budgetvriendelijke producten!

Lichaam
Bij twee van de drie producten op de foto hierboven was ik eigenlijk enorm blij toen ze op waren. De blood orange cranberry body scrub van Only You (huismerk IciParisXL) vond ik drie keer niets. Hij ruikt friszurig en qua scrub doet die niets. Daarnaast is die zo rood, dat het er onaangenaam uitziet wanneer je dit spul op je lichaam gebruikt. Op het laatst scrubde ik alleen mijn voeten er nog mee totdat die op was. Ook bij de Maximum Protection deodorant van Dove in de geur Original Clean was ik opgelucht toen die op was. Misschien ben je nu verbaasd, omdat ik laatst positief schreef over de Maximum Protection deodorant in de Go Fresh-variant, maar het zit hem in de geur. Deze deodorant werkt op zich prima, en daarom heb ik hem ook opgebruikt, maar ik vind de Original Clean-geur echt niet lekker. Ik vind deze geur te sterk en muskusachtig. Ik heb nu weer een Go Fresh-variant ervan en die is weer heerlijk, maar de Original Clean zal ik niet meer kopen. De Purely Pampering body lotion van Dove is heerlijk. Deze ruikt naar sheabutter en vanille en hij is heel voedend. Dit is dan ook een heel fijne lotion voor in de winter. Wie weet koop ik deze volgende winter opnieuw, want hij beviel me goed!

Haar
De gewone BioSilk shampoo vond ik ooit niet zo fijn, maar deze uit de Summer Therapy-lijn beviel me goed. Hij zorgt voor glad, glanzend en gehydrateerd haar zonder het vet of zwaar te maken en hij ruikt ook nog eens lekker. Met de coconut oil van MiaFlora (De Tuinen) heb ik meer dan een jaar gedaan. Ik gebruikte deze kokosolie regelmatig als haar- en hoofdhuidmasker. Inmiddels heb ik alweer een nieuwe pot kokosolie maar dit keer perfectly pure coconut oil van Holland&Barrett (ook De Tuinen) en die bevalt me nog beter doordat de kokosolie zijn natuurlijke geur nog heeft. Het Wella SP Luxe Oil Keratin Restore mask heb ik ook opgemaakt. Dit haarmasker vond ik oké, maar ik denk dat ik toch weer het Gliss Kur Total Repair Intensive Repair Mask van Schwarzkopf ga kopen, want die is voor mij nog altijd door geen enkel ander haarmasker overtroffen.

Random
Het wordt een beetje eentonig, maar ik gebruik elke dag deze thin tandenstokers van Jordan, dus die komen in vrijwel elk opgemaakt-artikel voorbij. De body crème van Decubal is een mini. Dit is een heel dikke, vette crème die ik gebruikte om mijn nagelriemen in te smeren. Daarvoor was die zeer geschikt, ook doordat het zo'n klein tubetje is dat makkelijk mee te nemen is. Nu deze crème op is, zijn mijn nagelriemen weer een stuk droger, dus ik zal snel moeten gaan smeren met een vervanger.
 
Zitten er toevallig producten bij die jij ook (hebt) gebruikt?

1 comment: