Wednesday, March 12, 2014

HEMA petrolblauwe gelliner: swatches + look

Vanaf het moment dat ik deze blauwe gelliner gespot had, wist ik dat ik die moest hebben. Deze gelliner heeft HEMA in de voorjaarscollectie uitgebracht en het is een heel bijzondere kleur voor een gelliner. Hij is blauw, maar er lijkt ook wel een beetje groen en goud doorheen te zitten. Lees snel verder voor foto's, swatches en mijn look ermee!
De gelliner
De gelliner zit in een plastic potje. In het handvat/deksel zit een kwastje. Dit kwastje kun je eruit trekken. Het kwastje is wat breed. Ik zou het zelf niet gebruiken om de gelliner als eyeliner, dus in een streep, aan te brengen, maar wel wanneer ik de gelliner als basis onder oogschaduw over mijn hele ooglid zou dragen.

Hieronder heb ik het potje opengedraaid. De gelliner heb ik hier al gebruikt, want ik kon er gewoon niet vanaf blijven.

Swatches
Op de bovenste foto zie je een swatch in daglicht, op de foto daaronder zie je de swatch in zonlicht. 

In zonlicht lijkt deze gelliner wel duochrome van kleur, zie je dat? Er zit een groengouden reflectie in de blauwe kleur, heel bijzonder! Deze gelliner voelt echt als een gel en hij is dus niet zo zwaar crème-achtig of dik. Er is makkelijk mee te werken, al moet je de kleur wel een beetje opbouwen, want anders kan die wat transparant zijn. Eenmaal goed aangebracht geeft deze gelliner een zeer intense en langhoudende kleur.

Mijn ooglook

Als ik bruine ogen zou hebben gehad, had ik de gelliner zonder zwarte eyeliner erbij aangebracht, maar om nog een beetje contrast aan te brengen tussen het blauw van mijn ogen en de kleur van de gelliner, vind ik een zwart lijntje ertussen mooier staan. Ik heb dus eerst zwarte eyeliner (Stays No Matter What waterproof eyeliner pen van Essence) aangebracht en daarboven heb ik een lijntje met de blauwe gelliner gezet. Zo zie je dat blauwe make-up toch ook best kan bij blauwe ogen, want veel te vaak wordt dit nog als een no go beschouwd. Onterecht! Ik vind het zo juist heel fris en subtiel staan zoals je hieronder ook bij de full face foto kunt zien.

Full face

 
HEMA heeft ook een zwarte gelliner in het assortiment. Gelliners zijn langhoudend en je kunt ze zowel als eyeliner aanbrengen of als basis onder andere oogschaduw. Deze gelliner van HEMA is zo licht van structuur dat die zelfs wel als crème-oogschaduw zou kunnen worden aangebracht (dus over je hele ooglid), omdat die makkelijk verdeelt en niet zwaar aanvoelt.

De gelliner kost € 4. Ik kan deze gelliner zeker aanbevelen. De kwaliteit is prima, hij is lekker betaalbaar en vooral deze blauwe kleur kom je niet vaak tegen bij gelliners en al helemaal niet in zo'n budgetversie.

Ken jij de gelliners van HEMA al? Wat vind je van blauwe oogschaduw of blauwe eyeliner bij blauwe ogen?

7 comments:

  1. Echt een prachtige kleur, ik heb pas de zwarte gelliner gekocht en toen zag ik deze ook al, maar ik moet eerst nog even oefenen met gel-liner aanbrengen want ik ben de vloeibare gewend, maargoed als ik het goed kan ga ik deze kleur erbij halen want hij is zo mooi!

    ReplyDelete
  2. Ooh la la, fel! Maar het staat je echt waanzinnig mooi.

    ReplyDelete
  3. Wauw, die er goed uit. Bedankt voor de tip.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  4. Wauw, ik hou van deze kleur en wat een mooie look!

    ReplyDelete
  5. Het ziet er erg mooi uit met een zwart lijntje ertussen!

    ReplyDelete