Tuesday, February 18, 2014

Wilkinson Sword HYDRO Silk scheersysteem

Al lange tijd gebruik ik simpele wegwerpscheermesjes, maar toen ik de kans kreeg om een nieuw scheersysteem voor vrouwen van Wilkinson Sword te testen, zei ik daar geen nee tegen. Dit scheersysteem belooft de huid tot twee uur na het scheren hydrateren. Ik was wel benieuwd hiernaar. Jij ook? Lees dan snel verder!

Over mijn onthaargewoontes gesproken; mijn benen onthaar ik met een epileerapparaat en tussendoor gebruik ik wegwerpscheermesjes die ik ook voor mijn oksels gebruik. Voor de bikinizone gebruik ik speciale bikini-scheermesjes van HEMA. Hierover heb ik een paar negatieve reviews online gelezen, maar mij bevallen ze al jaren zeer goed. Je moet ze gewoon even leren gebruiken voor een goed resultaat. Doordat ze kleiner zijn, kun je juist makkelijk alle zones down under bereiken. Genoeg daarover. Soms scheer ik met een scheergel, maar meestal gebruik ik gewoon douchegel. Na afloop scrub ik de geschoren huid nog even met de amandelscrub van HEMA. Door dit scrubben heb ik vrijwel nooit meer last van ingegroeide haartjes, dus dit is wat mij betreft wel een gouden tip!

Voor het eerst sinds lange tijd heb ik nu dus iets nieuws geprobeerd op het gebied van ontharen. Zelf was ik wel benieuwd hoe zo'n geanvanceerd scheersysteem mij zou bevallen. De scheerkop van de HYDRO silk heeft maar liefst vijf scheermesjes en een vochtinbrengend serum, zoals ook te lezen valt op de achterkant van de verpakking.

Zo ziet het scheermesje eruit. Overigens zit er ook nog een houder met zuignap bij zodat je hem eventueel in de douche kunt ophangen.
Het scheermesje ligt erg prettig in de hand door de rubberen handgreep. Dit valt me zeker op in vergelijking tot de harde, plastic wegwerpmesjes die ik normaal gebruik.

De scheerkop is zeer geavanceerd. Behalve maar liefst vijf mesjes bevat deze ook een vochtinbrengend serum met zee-extracten (dit klinkt wel bijzonder, maar ik kan verder niet achterhalen welke dit dan precies zijn) en sheabutter (ah, dit ingrediënt kennen we wel!), dat wordt geactiveerd als het in contact komt met water.
Ik merk amper dat ik aan het scheren ben met dit mesje. Het gaat zo ongelooflijk soepel en smooth dat het net lijkt alsof ik alleen met iets over mijn huid strijk, maar gelukkig verdwijnen de ongewenste haartjes ook. Doordat de scheerkop meebeweegt, is het mesje heel wendbaar. Ik merk zeker wel dat er een hydraterend laagje op mijn huid achterblijft, dus dat is mooi meegenomen. Zelf vind ik het mesje het prettigst voor het ontharen van de benen. Na gebruik heb ik gladde, zachte en verzorgde benen, dus dit scheersysteem werkt prima!

In vergelijking met de wegwerpscheermesjes van HEMA die ik normaal gebruik zie je wel duidelijk verschil.
Toch ben ik niet eens ontevreden over de simpele mesjes van HEMA. Deze zal ik ook zeker blijven gebruiken, maar voor mijn benen (tussen de epileerbeurten door) is het scheersysteem van Wilkinson toch ook wel erg fijn. Ik zal dus nog wel eens een pak nieuwe mesjes kopen wanneer deze in de aanbieding zijn, want ik weet niet hoe jullie erover denken, maar waarom zijn die mesjes van merken als Gilette en Wilkinson toch altijd zo prijzig?

De Wilkinson Sword HYDRO Silk is verkrijgbaar bij de drogist. De adviesprijs voor het scheersysteem (inclusief één mesjes) is € 13,99. Voor een pakje met drie nieuwe mesjes is de adviesprijs € 14,99.

Welk scheersysteem gebruik jij?

1 comment:

  1. Ik vind dit scheermesje zo fijn voor het scheren van mijn benen.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete