Sunday, February 16, 2014

Shoplog: Catrice, Essence & Maybelline

Op allerlei blogs duiken de nieuwe producten van Catrice en Essence al op. Ook ik heb afgelopen week vol nieuwsgierigheid een kijkje genomen bij de make-up schappen en ik kwam natuurlijk niet met lege handen thuis. Er bleek ook nog korting op Maybelline door een 1+1 gratis-actie, dus daar kocht ik ook nog twee producten van. Kijk mee!

Dat Essence en Catrice nu ook veel keuze in sand-lakjes hebben is alleen maar geweldig. Ik blijf de structuur van sand-lakjes leuk vinden en dus nam ik er weer wat mee voor in mijn collectie en vooral voor op mijn nagels. Laat de lente maar komen met deze frisse, roze kleurtjes!
Van links naar rechts: Sparkling Sugar 02 Baby, You're a Firework (Essence), Colour&Go sparkling sand effect 182 Hello Rosy (Essence), Crushed Crystals 06 Call Me Princess (Catrice) en Crushed Crystals 04 Oyster&Champagne (Catrice). Swatches volgen in aparte artikelen!

Zodra ik het nieuwe All About Nude eyeshadow paletje op andere blogs gespot had, wist ik dat ik deze ook moest hebben. Wat een fijne kleuren zitten hierin! Net een soort mini Naked 3 (Urban Decay), haha.
Met dit paletje ga ik de komende tijd vast nog veel looks maken waarvan ik er ongetwijfeld nog wel eentje op mijn blog plaats.

Ik kocht ook nog wat potloodjes: Een zwart gel eye pencil waterproof van Essence, een nuderoze lippotlood van Maybelline en een roze lippotlood van Essence.

Hieronder zie je de swatches: bovenaan het zwarte gel eye pencil van Essence, in het midden de colorsensational lip liner 132 Sweet Pink van Maybelline en onderaan de lipliner 12 Wish me a Rose van Essence.
Het gel eye pencil heb ik al gedragen. Op mijn waterlijn was het geen succes, want mijn ogen gingen er van tranen en daardoor was het lijntje ook gelijk verdwenen. Als eyeliner boven mijn oog vind ik hem wel goed werken! Het is inderdaad bijna een gewone gel eyeliner en hij blijft dan wel goed zitten. Lippotloden gebruik ik eigenlijk nauwelijks, maar doordat ik laatst wat oude heb weggegooid, kreeg ik toch weer zin om eens wat nieuwe te proberen en hopelijk ook te gebruiken. Eigenlijk zoek ik nog steeds een betaalbaar licht koelroze lippotlood. Die kom ik maar niet tegen, want alle lichtroze lippotloden lijken warm van kleur te zijn. Iemand tips?

Doordat het voor de make-upproducten van Maybelline dus 1+1 gratis was, kocht ik eindelijk de color tattoo (gel-cream eyeshadow) die ik al langer op het oog had. Van de tijdelijke Celtica collectie van Catrice kocht ik een baked eyeshadow, want toen ik die swatchde vond ik de kleur te bijzonder om te laten liggen.

Hieronder zie je links een swatch van de baked eyeshadow C01 Paralilac van Catrice en daarnaast een swatch van de color tattoo in de kleur 87 Mauve Crush van Maybelline. Mauve Crush vind ik trouwens meer licht lavendelblauw dan mauve, maar ach.
Ik vond de baked eyeshadow Paralilac bijzonder omdat het een matpaarse kleur is die je niet zo vaak tegenkomt. Hij lijkt me ook goed te combineren met de kleuren uit het All About Nude eyeshadow palet van Essence.

Color tattoos zijn ook erg geschikt als basis om een andere kleur oogschaduw overheen aan te brengen. Dat heb ik hieronder gedaan, zie de meest linkse swatch. Daar heb ik de matpaarse baked eyeshadow Paralilac over de color tattoo Mauve Crush heen aangebracht. Hierdoor krijg je een bijzonder kleureffect! In het midden zie je nogmaals Mauve Crush op zichzelf en rechts Paralilac nogmaals.
 
De prijzen:
- Crushed Crystals nagellak, Catrice: € 3,39
- Sparkling Sugar nagellak, Essence: € 1,99
- Colour&Go nagellak, Essence: € 1,69
- All About Nude eyeshadow palet, Essence: € 3,59
- Gel eye pencil waterproof, Essence: € 2,39
- Colorsensational lip liner, Maybelline: € 7,99
- Lipliner, Essence: € 0,99
- Color Tattoo, Maybelline: € 10,49
- Baked eyeshadow Catrice: € 3,89
TIP! De Maybelline kortingsactie 1+1 gratis bij Kruidvat is nog geldig tot en met zondag 23 februari 2014!
 
Heb jij al naar de nieuwste producten van Essence en Catrice gekeken?


7 comments:

  1. Leuke dingen heb je gekocht! Ik heb laatst ook weer geshopt bij Kruidvat.

    ReplyDelete
  2. Nice haul! Al die nagellak ziet er supermooi uit, en dat Essence palette ziet er ook tof uit qua kleuren.

    ReplyDelete
  3. De crushed lakjes en oogschaduw palette is echt zo mooi!!

    ReplyDelete
  4. Ah die lakjes, heel mooi! Ik ben benieuwd naar de looks die je gaat maken met het palette. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. De eerste look ermee heb ik gisteren al gemaakt en deze heb ik ook vastgelegd, dus die zal deze week nog online komen!

      Delete
  5. Wat een mooie aankoopjes! Het nude palette en het lakje call me princess wil ik zeker gaan halen, misschien ook de gel eye pencil

    ReplyDelete