Friday, February 14, 2014

Review: 2x crème deodorant

Deodorant gebruiken we allemaal dagelijks. Tot vorig jaar gebruikte ik altijd spray deodorants waarvan de Original deodorant van Dove mijn favoriet is. Vorig jaar in Amerika maakte ik kennis met een ander soort deodorant; een extra langhoudende crèmedeodorant van het merk Secret. Korte tijd later werden dit soort deodorants in Nederland geïntroduceerd door onder andere Dove. Ook kocht ik nog een soort crème deodorant van Odorex. In dit artikel vertel ik je wat ze doen en wat ik er van vind!

De twee deodorants die ik in dit artikel beschrijf zitten in de winkel in doosjes met extra informatie erop. Hieronder zie je de deodorants zonder de verpakking erom heen.

Odorex Extra Dry Crème
De deodorantcrème van Odorex zit in een simpele tube.

Hieronder kun je lezen hoe Odorex zelf deze deodorant beschrijft.

De tube heeft een draaidop. Verder is het een simpele tube zonder bijzonderheden.

De deodorantcrème houdt het midden tussen een gel en een lotion. De crème kun je met je vingers uitsmeren onder je oksels. Het laat wel een plakkerig laagje achter wat ik zelf niet zo fijn vind. Eventueel kun je hem ook rechtstreeks vanuit de tube aanbrengen alleen is de verdeling dan wel wat lastig.
Deze deodorantcrème is me helaas niet goed bevallen. Hoe ik hem ook aanbreng, heel dun of juist wat zwaarder, en hoe lang ik hem ook laat drogen, het blijft een beetje plakkerig aanvoelen en ook komen onfrisse geurtjes snel tevoorschijn als je een beetje zweet. Het opdoen van deze deodorant vind ik ook niet zo handig gaan. Deze deodorant zal ik niet opnieuw kopen. Overigens heeft Odorex andere deodorants die wel prettig zijn en ze hebben ook deodorants die net zoals de hieronder beschreven Maximum Protection van Dove zijn, dus naar de versie daarvan van Odorex ben ik wel benieuwd.

Dove Maximum Protection Go Fresh pomegranate&lemon verbena
De Maximum Protection deodorant van Dove ziet er mooi uit. Ik heb de go fresh variant in de geur pomegranate&lemon verbena in de zomer van 2013 reeds tot één van m'n favoriete producten gekozen.

Hieronder kun je lezen wat Dove over deze deodorant te melden heeft:

Als je de dop eraf trekt zie je de gaatjes waar de deodorant uitkomt. Je kunt hem rechtstreeks op je oksels aanbrengen. Aan de onderkant draai je aan het wieltje en tijdens het draaien hoor je klikjes. De deodorant is erg zuinig in gebruik. Bij twee klikjes heb je genoeg deodorant per oksel. Ik hoef zelf gedurende de dag geen deodorant meer op te doen, nadat ik deze in de ochtend na het douchen gebruikt heb.
Dit is wel een behoorlijke sterke deodorant. Niet alleen werkt die goed tegen transpiratiegeur, hij houdt je oksels ook echt droog. Daardoor heb ik wel het idee dat mijn oksels een beetje afgesloten worden en in het weekend gebruik ik daarom meestal gewoon een deodorantspray zodat mijn oksels ook weer even kunnen ademenen. Ik vind deze deodorant in deze geur heel fijn, maar op dit moment heb ik de Original clean variant in gebruik en die vind ik minder prettig ruiken. Die is mij namelijk net wat te sterk en muskusachtig (waardoor het ook wat eerder muf wordt qua geur), dus ik zal blij zijn als die op is zodat ik weer op een lekker frisse Go Fresh variant van deze verder geweldig fijne deodorant kan overstappen.

De prijzen:
- Odorex Extra Dry Crème: € 3,85.
- Dove Maximum Protection: € 7,99.
De Maximum Protection van Dove vind ik zelf erg prijzig, maar ik wacht dan ook op kortingsacties die drogisterijen regelmatig hebben zodat ik deze deodorant iets voordeliger kan kopen.

Heb jij een van deze twee deodorants wel eens gebruikt?

1 comment:

  1. Ik ben nu wel heel benieuwd naar de Maximum protection van Dove!

    ReplyDelete