Wednesday, February 19, 2014

Nagellak: Baby, you're a Firework - Essence

Zoals je hebt gezien in mijn laatste shoplog-artikel heb ik meerdere nieuwe lakjes van Essence en Catrice gekocht. Ik ging allereerst voor een lichtroze kleur nagellak met sand-effect van Essence met de veelbelovende naam Baby, you're a Firework. Deze heb ik inmiddels ook op mijn nagels gedragen en vandaag zie je in dit artikel hoe dit eruit zag!

Baby, you're a Firework is erg licht van dekking en als je hem op zichzelf draagt, heb je minstens drie laagjes nodig. Ik heb hem eerst uitgeprobeerd op verschillende andere kleuren nagellak en het meest opvallend is die op een zwarte basis. In het flesje lijkt het dan wel een zoetroze kleurtje, maar over een zwarte basis is het ineens echt vuurwerk op je nagels!


De foto's hierboven zijn in daglicht gemaakt. De foto hieronder is met flits gemaakt en dan schittert de nagellak nog meer!
Ik vind het een gaaf kleurtje! Op een zwarte basislak is de kleur een beetje duochrome; afhankelijk van de lichtinval meer roze of juist een soort groenig goud. Het sand-effect is vrij subtiel. De nagellak voelt wat grover aan (en je moet er dus geen topcoat overheen doen), maar het sand-effect is niet zo sterk als bijvoorbeeld bij de sand style polishes van P2. Om de naam van deze Essence-lak eer aan te doen, zou ik hem altijd over een andere kleur aanbrengen voor een knallender en meer schitterend effect.

Hieronder zie je links Baby, you're a Firework op zichzelf, in het midden op een zwarte basis zoals ik ook op mijn nagels draag en rechts heb ik hem over een lavendelpaarse basis aangebracht. Zoals je ziet geeft dezelfde kleur zo steeds weer net een ander effect. Hij lijkt mij ook wel mooi over een witte of lichtroze nagellak voor een soort frosty effect, maar dat moet ik nog uitproberen.
 
De nagellak kost € 1,99 en is verkrijgbaar bij Trekpleister en Kruidvat, maar mogelijk alleen bij de filialen met een tweede Essence-schap.
 
Heb jij al een van de nieuwe effect polish nagellakjes van Essence geprobeerd?

8 comments:

  1. Wauw, over een zwarte nagellak ziet Baby You're A Firework er echt geweldig uit. Super gaaf!!

    ReplyDelete
  2. Wow over een zwarte nagellak is het echt heel indrukwekkend! Ik ga hem ook halen en hem ook eens over roze proberen, of misschien zelfs over blauw! :D

    ReplyDelete
  3. I like this one! Ziet er echt heel mooi uit :)

    ReplyDelete
  4. Wauw, erg gaaf effect! Liefs José.

    ReplyDelete
  5. Oooh inderdaad, over zwart ziet het er inderdaad super uit!

    ReplyDelete