Thursday, February 27, 2014

Mascara: Big Eyes - Maybelline

Zelf was ik wel benieuwd naar de Big Eyes mascara van Maybelline. Zouden je ogen door deze mascara echt groter lijken? En dan heeft die ook nog eens aparte borsteltjes voor de boven- en onderwimpers. Toen ik de mascara voordeling kon kopen, nam ik hem mee en begin dit jaar vond ik het tijd om hem te testen. Nieuw jaar, nieuwe mascara...

Het bijzondere aan deze mascara is dat die twee kanten heeft met aparte borsteltjes voor de boven- en onderwimpers. Er is dus wel over nagedacht. De huls ziet er opvallend en flashy uit. Door de knalroze dop hoef je er niet lang naar te zoeken in je stash!

Hieronder zie je beide borsteltjes van de mascara die aan hetzelfde middenstuk vastzitten.

De borstel voor de bovenwimpers heeft een aparte vorm die zich moeilijk op beeld laat vastleggen. De borstel is vrij plat en breed, maar gedraaid. Zelf ontdekte ik dat ik het fijn vond werken om de brede kant tegen mijn wimpers aan te zetten en zo gelijk veel mascara aan te kunnen brengen, om het borsteltje daarna iets te draaien, zodat ik mijn wimpers nog een beetje kon scheiden. Tja, het is lastig om te omschrijven hoe je deze borstel het beste gebruikt, maar ik vond hem wel fijn werken.

Het borsteltje van de onderwimpers is klein en fijn. Dit werkt op zich prima en precies voor de onderwimpers. Wel doe je hierdoor net weer even wat langer over je mascara aanbrengen doordat je deze kant weer apart moet open- en dichtdraaien.

Zonder mascara
Ik heb redelijk lange wimpers, maar zonder mascara zie je daar weinig van terug...

Met Maybelline Big Eyes mascara
Het effect wat deze mascara geeft vind ik best mooi, al mis ik wel nog wat volume. De mascara geeft vooral lengte aan mijn wimpers. Dit opent wel mijn blik waardoor de ogen ook groter lijken, maar persoonlijk zou ik toch liever meer volume hebben. In het begin vond ik de mascara heel fijn om te gebruiken, maar na een maand vond ik hem wat korreliger aanbrengen en ik kreeg er ook droge ogen van. Toen ben ik dus weer een andere mascara gaan gebruiken.

Eigenlijk heb ik dus een beetje wisselende gevoelens bij deze mascara. Hij is zeker niet slecht, maar het effect is ook niet uitzonderlijk goed. Daarnaast vraag ik me nog steeds af in hoeverre dat speciale borsteltje voor de onderwimpers nu echt een must is of slechts een overbodige extra handeling. Ik blijf dus even verder zoeken naar een nog fijnere mascara.

De mascara kost € 15,99 maar drogisterijen hebben regelmatig aanbiedingen waardoor je de mascara goedkoper kunt aanschaffen.

Wat vind jij van deze mascara?

7 comments:

  1. Ik vind het effect wel mooi.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. Het effect die de mascara geeft vind ik er erg mooi uit zien!

    ReplyDelete
  3. Klinkt wel oke, maar ik ben inderdaad ook niet omvergeblazen.

    ReplyDelete
  4. Ziet er geen borsteltje voor mij uit, bij jou doet hij wel voldoende vind ik

    ReplyDelete
  5. Ziet er echt goed uit ik ben toch toe aan een nieuwe mascara ook al heb ik er nog 7 liggen :)

    ReplyDelete