Monday, February 10, 2014

Beauty Astir Awards

Afgelopen donderdag, 6 februari, zijn de Beauty Astir Awards 2013 uitgereikt. De Beauty Astirs worden gezien als de oscars in cosmeticaland en ze zijn een initiatief van BeautypersNL. BeautypersNL is een vereniging van 38  leden die dagelijks actief bezig zijn met ‘beautymedia’ in de toonaangevende magazines zoals Marie Claire, Grazia, LINDA, Nouveau, RED, JAN, Glamour, ELLE en ook VROUW, Libelle, Margriet, Women’s Health, Vriendin, PLUS Magazine, Flair, Viva, Esquire en vakbladen als L’Essence en Kosmetiek, maar ook bekende online beautymagazines als Beautyjournaal.nl & beautynieuws.nl. Ik wil het lijstje Beauty Astirs graag met je delen, want het is altijd leuk om te zien wat een beauty-vakjury gekozen heeft tot beste producten 2013. Eigenlijk gaat het om een soort favorietenlijst van beautyjournalisten. Lees dus snel verder!

Er is onderscheid gemaakt tussen luxe en mass-market producten. Zo zijn er in vrijwel elke categorie twee winnaars. De mass-market producten zijn bij verschillende drogisterijen te koop en deze zijn zeer betaalbaar, terwijl de luxe producten duurder zijn en veelal bij de parfumerie of via aparte verkooppunten verkocht worden. Hier en daar geef ik zelf nog wat commentaar in de schuingedrukte stukjes, want sommige producten heb ik ook gebruikt of ze hebben mijn nieuwsgierigheid.

Best Skincare

MASS: Garnier Perfect Blur 5sec
LUXE: Philips VisaPure

Toevallig heb ik de Perfect Blur 5sec van Garnier net binnen. Dit is een primer. Leuk dat dit product gewonnen heeft in de categorie best skincare. Dit schept wel verwachtingen! Binnenkort laat ik je weten wat ik van dit product vind.

Best Fragrance Women

MASS: HEMA Today I feel...
LUXE: Tom Ford Private Blend

Op het HEMA persevent zag ik de geuren van HEMA waarvan Energetic mij het meeste aanpsrak. leuk dat ze hiermee al gelijk in de prijzen gevallen zijn!

Best Make-up

MASS: Essence gel nails at home
LUXE: Dior Manucure Abricot collectie

Ja, de Essence gel nails at home set wint ook. Hoe kan het ook anders! Sowieso waren gel nails al de hit van 2013 en Essence was het eerste merk dat met een relatief goedkope set voor thuis uitkwam. Ik heb de gel nails at home zelf ook (lees hier mijn review).

Best Body

MASS: Vaseline Spray & Go
LUXE: Collistar Magica BB for the Body

Ja, vorig jaar hebben we kennis mogen maken met de spraybare bodyverzorging van Vaseline; Spray&Go. Afgelopen zomer heb ik er ook een busje van leeggespoten en deze behoorde toen ook tot mijn zomerfavorieten. Deze sprays werken heel prettig en snel!

Best Hair

MASS: L’Oréal Paris Elvive Full Fibre
LUXE: L’Anza Keratin Healing Oil collectie

Best Men

MASS: Braun °CoolTec
LUXE: Bottega Veneta Pour Homme

Best Beauty Discovery

MASS: Vichy LiftActiv serum 10 eyes & lashes
LUXE: GladSkin skincare

Naar het Vichy LiftActiv serum 10 eyes & lashes ben ik eigenlijk wel erg benieuwd! Zo gebruikte ik al eens een serum voor de wimpers van Gosh (artikel), maar dat deed niet veel. Zou het serum van Vichy dan wel een enigszins betaalbaar serum zijn dat werkt? Tot nu toe hoor ik alleen maar positieve geluiden over het zeer prijzige RevitaLash (€ 75 voor 2 ml, slik!), dus het zou zeker fijn zijn als deze van Vichy ook werkelijk een hit is.

Best Niche

Kiehl’s Super Multi-Corrective Cream

Best Salon Brand Product

Redken Diamond Oil

Best Eco Product

Dr. Hauschka Douchecrèmes

Best Beauty Style

Daphne Deckers

Welke van de producten ken jij en heb jij zelf nog persoonlijke favorieten/aanraders?

*Foto's + een deel van de informatie zijn afkomstig uit een persbericht.

2 comments:

  1. Ooooh dat legt inderdaad de lat hoog voor die Garnier primer! Ik wil 'm al lang proberen. Ben benieuwd of hij zijn ereplaats waardig is :-) Van de Vaseline Sprays ben ik ook fan dus ik ben blij dat die gewonnen hebben.

    ReplyDelete
  2. Geweldig! Er zitten fijne producten bij zoals de spray van vaseline. Ik ben benieuwd naar de review van de primer. Van de visa pure had ik wel verwacht dat deze ook zou winnen. Er is hier zoveel goeds over geschreven.

    ReplyDelete