Monday, January 20, 2014

New in: Flormar blush & lipstick

Gisteren was ik in Amsterdam. Niet om te shoppen, maar toch heb ik één winkel wel bezocht: Flormar! De naam vind ik niet zo charmant klinken, maar Flormar is een heel leuke cosmeticawinkel met betaalbare producten. Kijk, dat hadden we nodig in Nederland! Ik kocht er een blush en een lipstick die ik je in dit artikel laat zien.

Ik keek mijn ogen uit in de winkel van Flormar. Ik had gelijk weer het gevoel dat ik ook had in de KIKO-winkel in Duitsland. Cosmetica overal waar je kijkt! Dit soort winkels hebben we nauwelijks in Nederland, laat staan met betaalbare producten. De prijzen van Flormar (ik blijf gek genoeg aan 'vlooienmarkt' denken bij dit woord) zijn vergelijkbaar met de prijzen van make-up merken in de drogisterij. Flormar heeft een eindeloze keuze in make-up en de kleuren zijn zeer goed gepigmenteerd. Ik moet wel zeggen dat ik niet alle verpakkingen even mooi vind, want sommige zijn wel erg plastic (wat goedkoop oogt), maar dan is de prijs er ook naar. De producten van Flormar hebben helaas geen leuke, pakkende namen, maar nummers. Oké, dit zijn gelijk de enige twee minpuntjes die ik kan bedenken, want verder is de make-up echt heel leuk!

Ik kocht een terracotta blush-on in nummer 41. Dit is een gebakken blush die mij doet denken aan de mineralize skinfinishes van MAC.
De blush zit in een stevige verpakking die ik er stijlvol uit vind zien. In het deksel zit zelfs nog een klein spiegeltje verstopt, altijd een leuke extra.

Ik ben zo blij dat ik deze blush gekocht heb. Ik twijfelde nog even, omdat er ook goedkopere blushes waren, maar gelukkig heb ik deze gekocht, want ik ben er echt verliefd op. De kleur is zo apart. Soms lijkt die warmroze met een taupe-tint erin, dan weer lijkt die koelroze. Het is hoe dan ook een heel draagbare kleur voor een lichtere huid. Deze terracotta blush-on heeft ook genoeg pigment om echt als blush, en dus niet als highlighter, door te gaan. Hieronder zie je de blush op mijn wang. Ik vind de finish zo mooi; glanzend en egaliserend. De blush oogt zo heel fris!

Hieronder zie je de deluxe cashmere lipstick in de kleur DC36.
De lipsticks uit de deluxe cashmere lijn zitten in slanke, gouden hulzen. Het oogt zo wel chique, al voelt de huls wel erg plastic.

De lipstick heeft een matte finish. Hier was ik me in de winkel eigenlijk helemaal niet bewust van. Matte finishes zijn dit seizoen wel weer helemaal hip, dus zo gek is het verder niet. Hieronder zie je een swatch van de lipstick op mijn lippen bij daglicht. Hij oog hier nog vrij roze, terwijl er toch duidelijk een warme ondertoon in zit. Soms neigt de kleur ook wat naar oranje/bruin.
De lipstick is goed gepigmenteerd en brengt soepel aan. Er zit in de verte een zoet fruitig geurtje aan, maar het is zeker niet (te) overheersend. Helaas vallen bij een matte finish velletjes altijd extra op. Ik heb mijn lippen wel eerst gescrubd, maar de velletjes zie je nog steeds wel zitten. Eigenlijk ben ik er nog niet helemaal over uit of deze lipstick mij staat, omdat die toch wat warm en bruinig is. Misschien moet ik er binnenkort maar eens een complete look mee maken voor een beter beeld. Toch denk ik dat die juist bij een meer opvallende ooglook wel weer mooi klassiek kan staan. We zullen het nog wel zien!

Hieronder laat ik nog even swatches op mijn arm zien. Links zie je de deluxe cashmere lipstick DC36 en rechts zie je de terracotta blush-on  41.
 
De prijzen:
- Terracotta blush-on: € 11,95.
- Deluxe cashmere lipstick: € 6,95.
 
Ik ben erg tevreden over deze twee producten van Flormar, want ze zijn kwalitatief prima in orde. De blush is wel echt mijn grote favoriet! Over de kleur van de lipstick twijfel ik nog een beetje... Ik kan Flormar iedere make-upliefhebber aanraden, want het is een ontzettend leuke winkel. Nu zit die alleen nog in Amsterdam (Kalverstraat), maar hopelijk worden er snel meer filialen in Nederland geopend.
 
Ken jij Flormar al? 


10 comments:

  1. Ik kende Flormar nog niet. Vooral de blush vind ik heel mooi!

    ReplyDelete
  2. Ik ben nooit in die shop geweest! Prachtige make-up en ik lees zoveel goeds!
    De lipstick staat je goed ;-)

    ReplyDelete
  3. Het lijken me erg mooie producten! Xx

    ReplyDelete
  4. De blush is prachtig en staat je goed!

    ReplyDelete
  5. Ik heb Flormar leren kennen in Thessaloniki (Griekenland), waar er ook een winkel van was. Een top ontdekking! Ik heb er toen een highlighter in de aard van de mineralize skinfinishes van mac gekocht, een wenkbrauwpoeder dat ik elke dag gebruik en een prachtige paarsachtige oogschaduw voor in de crease.
    Vind het enorm jammer dat er in België geen winkel van is..

    ReplyDelete
  6. wat een prachtige blush zeg! De lipstick is ook niet verkeerd <3

    ReplyDelete
  7. Ik heb er al van gehoord, maar ik heb zelf nog geen ervaringen met 't merk. Deze kleuren staan je goed, je huid ziet er trouwens heel goed uit in die close-up.

    ReplyDelete
  8. mooie kleurtjes! ken het merk niet

    ReplyDelete
  9. Mooie producten! Ik wil nog steeds producten van het merk proberen ^^

    ReplyDelete
  10. Flormar heeft hele mooie producten als ik het zo zie!

    ReplyDelete