Monday, January 27, 2014

Meet my matte lipsticks!

Matte lipsticks zien we steeds vaker. Ik heb er inmiddels meer dan ik dacht en toen ik ze laatst bij elkaar zocht, leek het me leuk om ze in een artikel te laten zien. Als je verder leest laat ik je swatches zien en vertel ik nog wat meer over deze leuke lipsticks!

De lipsticks
Deze lipsticks zijn allemaal uniek met als enige overeenkomst dat ze een matte finish hebben. Ze glanzen dus niet, maar ze laten wel duidelijk hun kleur terugkomen. Ziet het er niet vrolijk uit zo, deze mooie lipsticks bij elkaar?

Van links naar rechts:
- Catrice Velvet Matt Lip Colour C01 Colour Bomb;
- HEMA Longer Lasting Lipstick 01;
- Maybelline Super Stay 14HR Lipstick 110 Neverending Pink; 
- P2 Matte Deluxe Lipstick 030 I Feel You;
- Flormar Deluxe Cashmere Lipstick Stylo DC36.

Swatches
Van links naar rechts:
- Catrice Velvet Matt Lip Colour C01 Colour Bomb;
- HEMA Longer Lasting Lipstick 01;
- Maybelline Super Stay 14HR Lipstick 110 Neverending Pink; 
- P2 Matte Deluxe Lipstick 030 I Feel You;
- Flormar Deluxe Cashmere Lipstick Stylo DC36.

Meer swatches+mini reviews
Nou vooruit, ik heb toch ook wat lipswatches voor jullie gemaakt voor een beter beeld. Alle foto's zijn bij daglicht gemaakt.

Mijn eigen natuurlijke lipkleur

Zo zien mijn lippen er puur natuur uit. Ik draag hier dus niets erop. Mijn onderlip is duidelijk voller dan mijn bovenlip en het oogt wat ongelijk. Tja hier kan ik zelf weinig aan veranderen he. Mijn natuurlijke lipkleur is vrij licht.

Deluxe Cashmere Lipstick Stylo DC36 - Flormar
Eerder twijfelde ik nog een beetje of de kleur van deze lipstick wel bij mij zou passen, omdat die redelijk warm is en zelfs een beetje naar bruinroze neigt soms, maar ik heb hem vorige week maar liefst vier dagen gedragen. Het is een heel fijn neutraal kleurtje die me er niet zo doods laat uitzien zoals sommige nude-lipsticks doen. Ik ben deze kleur echt gaan waarderen! Hij is te koop bij cosmetica-shop Flormar (aan de Amsterdamse Kalverstraat ter hoogte van 't Spui) voor € 6,95.

Velvet Matt Lip Colour C01 Colour Bomb - Catrice (Revoltaire LE)
Deze lipstick zullen meiden/vrouwen die al wat langer beautyliefhebber zijn misschien nog wel herinneren, want het is een erg populaire lipstick uit de gelimiteerde Revoltaire collectie van Catrice geweest. Deze lipstick heeft een warme koraalkleur. In de winter gebruik ik hem niet, maar in de zomer wil ik hem er nog wel eens bijpakken. Helaas is deze niet meer verkrijgbaar.

Super Stay 14HR Lipstick 110 Neverending Pink - Maybelline
Toen ik deze lipstick kocht, had ik helemaal niet door dat die een matte finish heeft. Dit is nou zo'n echt roze-roze kleurtje. Hij ruikt een beetje bubblegum-achtig en dat vind ik persoonlijk wat minder, maar verder is het een fijne lipstick die je niet tot nauwelijks voelt zitten. Hij blijft natuurlijk geen 14 uur lang zitten, maar wel een stuk langer dan glanzende lipsticks. Deze lipstick is verkrijgbaar bij vrijwel elke drogisterij voor € 12,99.

Matte Deluxe Lipstick 030 I Feel You - P2
Deze lipstick kocht in de Duitse drogisterij DM (zie mijn haul-artikel). Hij ziet er op deze swatch misschien nog wat creamy uit, maar hij is toch echt mat. Dit is een heel dekkende lipstick. Hij draagt comfortabel en is niet uitdrogend. Ik vind dit een erg mooie kleur! Hij kost € 2,95.

Longer Lasting Lipstick 01 - HEMA
Deze heb ik al eens voorbij laten komen in een artikeltje over HEMA-lipsticks. Hij is donkerroze en lijkt een beetje op de vorige lipstick qua kleur, maar de blauwpaarse weerschijning erin maakt hem net weer anders en uniek. Door het blauwpaars erin is het een koele kleur die je tanden witter laat lijken. Hij is echt heel mat, je voelt hem nauwelijks zitten en hij kan wel een beetje uitdrogend zijn, maar hij is inderdaad langhoudend! Deze lipstick is verkrijgbaar bij HEMA voor € 3,50.
 
Zo heb ik toch best een leuke mini-stash matte lipsticks bij elkaar. Matte lipsticks zie je voor mijn gevoel steeds meer en eigenlijk is dat best leuk. Matte lipsticks staan classy en zijn meestal redelijk langhoudend. Ik denk dat ik wel genoeg kleurkeuze heb nu en het hier voorlopig even bij houd, maar je weet maar nooit welke matte lipstick mij in de toekomst nog eens weet te verleiden!

Heb jij matte lipsticks? Welke kleur uit dit artikel spreekt jou het meeste aan?


5 comments:

  1. De laatste 3 lipsticks zijn zo mooi en staan je zo goed! ;-)

    ReplyDelete
  2. die van de heme en p2 zijn prachtig.! xx

    ReplyDelete
  3. Mooie lipsticks! Colour bomb heb ik ook en ik draag hem nog steeds met liefde met warm weer

    ReplyDelete
  4. Colour Bomb van Catrice springt er uit voor mij, zo mooi! Maar ze zijn allemaal pretty hoor.

    ReplyDelete