Sunday, January 5, 2014

Look: The After Party

De feestmaand december ligt achter ons, maar ineens had ik dit weekend zin om een smokey look met zwart en goud te maken. En waarom ook niet? Een glittertje in de verder redelijk saaie maand januari kan ook geen kwaad!

Deze look was dan wel geschikt geweest voor oud&nieuw, maar eigenlijk kun je smokey eyes met glitter naar elk feestje dragen. Of gewoon als je een keertje uit eten gaat, waarom niet?

Eyes:

Ik heb zwart al basis gebruikt op mijn bewegend ooglid. In de arcadeboog heb ik een matbruine kleur oogschaduw aangebracht. In het midden van mijn bewegend ooglid heb ik wat gouden glitter gedept en in de binnenste ooghoek draag ik gouden oogschaduw. Met zwart oogpotlood heb ik mijn ogen omrand en voor een extra dimensie heb ik nog een glanzend bruin lijntje onder mijn onderste wimpers aangebracht. Zwarte mascara maakt de look zoals altijd af.

Full Face:

Ja ik ben bleek. En ook al had ik voor mijn gevoel veel blush aangebracht, ik blijf bleek. Doordat de ooglook al zo donker is, heb ik mijn lippen heel licht gehouden. Ik heb er wat concealer op gedept en daarna wat perzikkleurige lipstick. Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een heel lichte perzikkleurige lipstick (bijne nude), maar die kom ik nergens tegen...

De make-up:
- Naked 2 palet, Urban Decay, waarvan ik alleen de kleuren Blackout (zwart) en Half Baked (goud) gebruikt heb.
- Creme Puff pressed powder Translucent, Max Factor.
- Glitter glue, Too Faced.
- Shadow Insurance, Too Faced.
- Xperience weightless foundation Raw Silk, Max Factor.
- Camouflage Cream Ivory, Catrice.
- Reflects Antique Gold glitter, MAC.
- Sandy Beach oogschaduw, Catrice.
- Go Charlie Brown oogschaduw, Catrice.
- Lipstick I Poke, Miss Sporty.
- Blush Suede, Sleek.
- Face Form Fair (alleen de highlighter gebruikt), Sleek.
- 24/7 glide-on eye pencil Zero, Urban Decay.
- 24/7 glide-on eye pencil Smog, Urban Decay.
- Liquid effect pencil Black Fire, Max Factor.
- Eyebrow filler, Catrice (maar ik had een slechte wenkbrauwendag anyway)
- Big Eyes mascara, Maybelline.
 
Oeps ik ben vergeten het potlood te fotograferen wat de basis was voor mijn donkere smokey eyes, namelijk de jumbo liner black van Sephora.
 
Draag jij wel eens smokey eyes met glitter?
 
Meer smokey eyes zien? Check deze look:

4 comments: