Sunday, December 1, 2013

Review: HEMA lipstick x4

Mijn allereerste lipstick ooit was van HEMA! Ik kocht die toen ik 15 was en het was een metallic paarsroze kleur. Die lipstick heb ik allang niet meer, maar ik heb wel vier verschillende soorten lipsticks uit het huidige assortiment en in dit artikel review ik ze voor jullie met (full face) swatches erbij. Kijk mee!

Ik heb vier verschillende lipsticks, in verschillende kleuren en in verschillende hulzen.
Van links naar rechts zie je: Pure Shine #22, Longer Lasting #01, Moisturising #01 en Diamond Shine #15. Jammergenoeg nummert HEMA de lipsticks slechts en ze hebben dus geen pakkende namen verder.

De swatches hebben dezelfde volgorde als hierboven: Pure Shine #22, Longer Lasting #01, Moisturising #01 en Diamond Shine #15

Nu zal ik de lipsticks een voor een bespreken en een lipswatch en full face swatch erbij laten zien zodat je er hopelijk een goed beeld van krijgt. Natuurlijk is het wel zo dat de lipstick er afhankelijk van je huidskleur en lipkleur weer heel anders kan uitzien. Zelf ben ik op dit moment heel bleek.

Pure Shine lipstick #22
Deze lipstick vind ik de minst mooie verpakking hebben, een beetje goedkoop en plastic. Ook zit er bij mij al een barst in de dop, terwijl ik de lipstick nooit heb meegenomen in een tas. Dit is dan ook wel de goedkoopste lipstick uit het HEMA-assortiment.

Zo in de huls ziet dit kleurtje er wel oké uit, maar dan...
Deze kleur is voor niemand draagbaar tenzij je Nicki Minaj bent en wilt opvallen met een foute lipstickkleur. Dit is een soort witroze en hij is enorm dekkend. Ik snap de naam Pure Shine ook niet, want er glanst niets aan. Hij is eerder krijtachtig. Als pluspunt kan ik alleen de goede dekking noemen.

Yikes!
Hij zou misschien nog kunnen dienen als basis onder een andere kleur, maar daarvoor vind ik hem niet fijn genoeg dragen. Deze lipstick gaat dus de prullenbak in. Er zijn wel veel kleuren in deze lijn verkrijgbaar en er schijnen zeker wel mooie kleurtjes tussen te zitten, maar let dus goed op welke kleur je koopt. Een voordeel is dat dit de meest budget proof lipstick is en de kleuren zijn goed gepigmenteerd.

Longer Lasting lipstick #01
Deze lipstick zit in een chique, matzwarte verpakking. Niets op aan te merken.

De kleur is zelf ook mat. Het is een bessenrode kleur met koele ondertoon. Een voordeel is dat je tanden gelijk witter lijken door deze kleur. Deze kleur zou zomaar familie kunnen zijn van Matt-erial Girl van Catrice en Heaux van MAC.
De lipstick houdt inderdaad langer dan de andere lipsticks. Je voelt hem ook helemaal niet zitten op je lippen. Hij is wel ietsje uitdrogend.

De kleur is opvallend, maar ik vind hem wel mooi staan bij mijn lichte huid.
Van deze longer lasting lipsticks zijn alleen donkere kleuren verkrijgbaar. Als je een nude-kleurtje zoekt, hoef je dus niet te kijken bij deze lijn. Zoek je echter een mooie, donkere kleur voor de feestdagen die lekker lang houdt, dan zijn de longer lasting lipsticks zeker de moeite waard om te checken. Zo is er ook een mooie, rode kleur van te vinden!

Moisturising lipstick #01
Deze lipstick heeft een vrij doorsnee verpakking. Zo kennen we de HEMA-lipsticks sinds jaar en dag.

De kleur die ik heb is een oudroze nudekleurtje. Hij valt niet heel erg op, dit is echt een my lips but better kleur.
De lipstick wordt door HEMA moisturising genoemd. Nu vind ik de diamond shine lipstick (zie verderop) eigenlijk nog verzorgender en hydraterender aanvoelen dan deze, al is deze wel creamy. Deze moisturising lipstick vind ik vrij gewoontjes verder. Ik vind hem niet slecht, maar verder vind ik hem ook weer niet bijzonder.

Onderstaande foto komt uit mijn oud&nieuw-look van vorig jaar. Deze nudekleurige roze is perfect voor bij een smokey look.
Van deze lipstick zijn veel kleuren verkrijgbaar. Het is een fijne, alledaagse lipstick.

Diamond Shine lipstick #15
Deze lipstick heeft een glanzend zwarte huls. Het ziet er prima uit, alleen zie je vingerafdrukken wel snel terug op het glanzende zwart.

De lipstick heeft een oranje koraalkleur. Het kleurtje is niet zo dekkend, maar meer transparant.
Deze lipstick voelt ultra-verzorgend aan op de lippen, bijna als een lipbalm. Dit is er wel eentje die je regelmatig moet bijstiften, want hij houdt niet zo lang.
 
Warme kleuren lipsticks staan mij niet altijd even goed, maar deze lipstick kan ik nog best goed hebben. Hij is dan ook niet zo opvallend van kleur.
De Diamond Shine lipsticks zijn er in veel kleuren. Als je van een lipbalm-achtige lipstick houdt, zou je zeker eens naar deze lipsticks moeten kijken.
 
HEMA heeft erg veel lipsticks en er zit ongetwijfeld voor iedereen wel een fijn kleurtje in het assortiment. Er is ook genoeg keuzes uit verschillende soorten en finishes. De lipsticks zijn ook nog eens allemaal zeer betaalbaar. Mijn favoriet van deze vier lipsticks is zonder twijfel de bessenkleurige Longer Lasting lipstick in kleur 01!

De prijzen van deze lipsticks:
- Pure Shine: € 2,50
- Longer Lasting: € 3,50
- Moisturising: € 3,00
- Diamond Shine: € 4,00
 
Wat vind jij van deze lipsticks en heb je zelf al een lipstick van HEMA?

4 comments:

  1. Ik vind Longer Lasting het mooist! Zelf heb ik nog geen ervaring met Hema lipsticks x

    ReplyDelete
  2. de bessenrode longer lasting lipstick is erg mooi ♥

    ReplyDelete
  3. De laatste vind ik het mooist. Ik heb zelf ook een pure shine in de kleur dark coral geloof ik. Ik draag hem graag. Leuke review!

    ReplyDelete
  4. Doe eerste heeft inderdaad een serieus Nicki Minaj gehalte, brrrr! Gelukkig is de rest wel mooi :-)

    ReplyDelete