Sunday, December 15, 2013

Nails of the Day: Crystal Blue

In Duitsland kocht ik een nagellak van het merk Astor in de kleur 258 Crystal Blue. Dit is een duochrome lak. Je ziet dus afhankelijk van de lichtinval verschillende kleuren op je nagels. Soms lijkt het blauw, dan weer groen en er zit ook paars in. Astor noemt dit het changing metal effect. Vandaag heb ik mijn nagels hiermee gelakt en ik heb er uiteindelijk nog een ander soort combinatie mee gemaakt. Kijk mee!

Ik heb eerst een base coat van Essie aangebracht op mijn nagels en hierna heb ik twee laagjes Crystal Blue aangebracht. Crystal Blue lakt niet heel gelijkmatig, maar droogt wel snel. Je ziet helaas nog net een beetje mijn nagels er door heen. Met een derde laag is de lak wel zo goed als dekkend.

In het daglicht komt vooral het paarskleurige van de lak goed naar voren. Toch zie je ook de andere kleuren. Het effect is zeker niet onopvallend, maar wel lastig vast te leggen op beeld.

Toch vond ik Crystal Blue op zichzelf het nog niet helemaal, ondanks het duochrome effect. Ik besloot het daarom nog net wat specialer te maken door onderstaande lakjes toe te voegen.
Links zie je de kleur 01 Louise van de Nail Art Twins van Essence. De glitter topcoat heb ik op de nagels van mijn ringvingers aangebracht. Rechts op de foto zie je 05 Boys are Back in Town, een colour3 duo van Essence waarvan ik de glitterlak (eigenlijk ook een topcoat) op mijn andere nagels heb aangebracht.

Dit is het resultaat:

Deze combinatie vind ik net wat sprankelender en interessanter dan Crystal Blue op zichzelf. Ook is het nu net wat minder transparant en zie je mijn nagels er niet meer dooheen. Zo vind ik het er zelf erg leuk uit zien.

Wat vind je van deze kleuren en combinatie? Heb je zelf ook een duochrome lakje?

Ps. Charlotte, wil je mij even zo snel mogelijk je gegevens mailen (beautyblog@email.com)? Ik heb jou al een week geleden gemaild, maar nog geen reactie. Je hebt de winactie gewonnen van dit artikel. Ik hoop snel van je te horen, want anders ga ik de prijs opnieuw verloten!

4 comments:

  1. Ik heb je gemaild :-)
    Groetjes,

    ReplyDelete
  2. Super mooi lakje! Ik heb zelf ook een lakje van Astor aangezien ik zelf net over de grens in Duitsland woon. Xx

    ReplyDelete
  3. Oooh wat een mooie is dit! Leuk ook met die accentnagel.

    ReplyDelete