Tuesday, December 17, 2013

Lush - Popcorn Lip Scrub

Eerlijk gezegd kom ik niet zo vaak bij Lush. De producten vind ik altijd leuk om te zien, maar de geuren vind ik iets te overweldigend waardoor het me al snel te veel van het goede is. Toch was ik de laatste tijd wel benieuwd naar een product, namelijk naar de lip scrub! Hoe kouder het wordt, hoe meer het een probleem wordt: droge lippen met velletjes wat niet alleen onprettig aanvoelt, maar waardoor ook geen enkele lipstick meer mooi staat. Het werd dus tijd om daar wat aan te doen!

De lip scrub zit in een glazen potje met een inhoud van 25 gram. Op het deksel staat in de typerende Lush-stijl een omschrijving van het product:
De ingrediƫnten: Bastardsuiker, jojoba-olie, zeezout, polenta, kokosolie, knettersnoep en smaakstof. Polenta is trouwens maismeel, dat heb ik even op moeten zoeken.

En zo ziet de scrub eruit:
De scrub is makkelijk te gebruiken. Je wrijft een beetje met je vinger over je lippen totdat die zacht zijn en vrij van velletjes. Daarna kun je je lippen schoonlikken, want jawel, de lip scrub is eetbaar! Of ik dit doe? Nee... De suiker-zout combinatie vind ik best smakelijk, maar ik vind het net wat te snoepjesachtig om op te eten. Prima als je van snoep houdt, maar geloof het of niet, ik houd daar dus niet van (wat niet betekent dat ik niet graag chocolade, chips en koekjes lust, maar dus niet snoep Ć” la Jamin-schepsnoep). Maakt niet uit, ik spoel de scrub gewoon van mijn mond af.

Ik gebruik de scrub zelf het liefst 's avonds (wel voor het tandenpoetsen!). Ik heb het potje in mijn badkamer staan, want ik vind het handig om het boven de wastafel te gebruiken, omdat er toch altijd wel wat scrubkorreltjes omlaag vallen. Ik vind de scrub er hieronder echt Lushious uitzien trouwens!
Het resultaat? Zachte lippen zonder velletjes! Het is wel fijn om na het gebruik van de scrub een lipbalm op te smeren voor nog wat extra verzorging. Dit product zit in mijn everyday verzorgingsroutine. Ik ben enthousiast!

De lip scrub is in meerdere smaken te koop bij Lush. Ze kosten rond de € 10. Deze Popcorn lip scrub kost € 9,95 om precies te zijn.

Wat vind jij van Lush? Gebruik jij wel eens een lip scrub?

3 comments:

  1. Deze lijkt me heerlijk! Ik heb zelf de bubblegum lipscrub van Lush en die is ook erg lekker!

    ReplyDelete
  2. Ik vind de geur en smaak van deze niet zo lekker. Ik hou meer van de Bubblegum versie, en de nieuwe versie voor Kerst met colasmaak :-)

    ReplyDelete
  3. klinkt lekker, heb wel eens de bubblegum smaak gehad

    ReplyDelete