Sunday, October 13, 2013

Mascara's: Purple Mania & Ultra Black - Bourjois

Afgelopen zomer was ik zo enthousiast over de blauwe mascara van Bourjois, Electric Blue, dat ik uiteindelijk ook de paarse en de zwarte kocht. Deze mascara's zijn onderdeel van de Volume Glamour Max Holidays-lijn van Bourjois. Ik heb alleen de turqoise variant niet geprobeerd. Kijk mee naar Purple Mania en Ultra Black!

Er zit 6 ml mascara in de hulzen. Dat is minder dan bij de meeste mascara's, maar deze kosten dan ook slechts € 7,99 per stuk. De borsteltjes zijn wel groot.
Dit zijn van die gewone borsteltjes en eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar rubberen/plastic borsteltjes, maar omdat ik de blauwe mascara goed vond werken, gaf ik deze ook een kans.

Allereerst zie je hieronder de zwarte mascara op mijn ogen.

Hm, deze vind ik eigenlijk wat minder. Hij lijkt wel minder volume te geven dan de gekleurde varianten. Ook vond ik deze mascara al snel wat achteruit gaan in kwaliteit. Hij werd wat korreliger zoals ook een beetje is terug te zien op mijn wimpers. Echt slecht is die nu ook weer niet, maar waar de paarse en blauwe mascara uit deze lijn mij echt blij verrast hebben, doet deze zwarte mascara dat niet helaas.

Paarse mascara zonder verdere oogmake-up erbij staat een beetje raar (check anders even deze look om te zien hoe verrassend draagbaar paarse mascara kan zijn), maar hieronder zie je wel dat de kleur echt goed paars is.

Deze paarse mascara doet het net zo goed als de blauwe die ik eerder heb laten zien! Hij geeft volume en kleur en je wimpers zullen zeker opvallen. Ik denk dat deze paarse kleur vooral erg goed staat bij bruine ogen. Op deze mascara heb ik verder niets aan te merken.

De mascara's blijven verder prima zitten en ze zijn waterproof. De blauwe mascara blijft mijn favoriet, maar de paarse is een goede tweede. Van de zwarte mascara ben ik wat minder gecharmeerd. Er zijn betere zwarte mascara's verkrijgbaar.

Gekleurde mascara was afgelopen zomer ineens weer een hype. Vind jij het nog steeds kunnen?

4 comments:

  1. Die paarse vind ik echt heel gaaf! Jammer dat het effect van de zwarte wat tegenvalt!

    ReplyDelete
  2. Eek, die paarse vind ik echt vreselijk, lol. Sorry :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oké, hier zo zonder andere make-up ziet het er best apart uit, maar check anders even deze look http://beautybloglaura.blogspot.nl/2013/06/favoriete-everyday-look.html (ik heb de link ook even in het artikel geplaatst) om te zien hoe draagbaar het kan zijn! Of je vindt het dan nog niets, dat kan. Ieder heeft zo zijn eigen smaak natuurlijk!

      Delete
  3. Die paarse vind ik wel iets hebben!

    ReplyDelete