Monday, October 21, 2013

Mascara's: Essence Maximum Definition Volume dupe voor Chanel Inimitable Intense?

Oké, laatst had ik al een artikel met mascara's van Bourjois en nu wil ik jullie alweer twee mascara's laten zien, namelijk de Inimitable Intense van Chanel en de Maximum Definition Volume van Essence. Deze mascara's hebben namelijk best wat van elkaar weg, behalve dan qua verpakking. Maar zou de mascara van Essence niet een budget dupe van de Chanel mascara kunnen zijn? Hoeveel ze op elkaar lijken of waarin ze juist verschillen, laat ik je zien in dit artikel!

Zoals ik al zei, lijken ze qua verpakking niets op elkaar. Geen verpakking kan tegen de simpel zwarte, maar immer chique Chanel verpakkingen op. Het blijft een klassieker natuurlijk. Dit is de Inimitable Intense.
Deze mascara kost normaal € 30,50 maar gelukkig kocht ik hem met een flinke korting voor € 18,30 bij IciParisXL. Dit is een mascara die je kunt aanschaffen bij verschillende parfumerieën.

Tja, en dan de verpakking van de Maximum Definition Volume mascara van Essence. Die is allerminst sjiek te noemen, maar je vindt hem door de oranje kleur wel snel terug in je stash.
Deze mascara van Essence vind je bij Kruidvat en Trekpleister voor € 2,79 in het schap.

Hieronder zie je de borsteltjes van beide mascara's. Ze lijken behoorlijk op elkaar! Die van Essence (boven) is wel van wat harder, stugger plastic en die van Chanel (onder) is meer flexibel en lijkt van een soort rubber te zijn gemaakt.
Qua structuur is de mascara van Chanel wat voller te noemen, wat crèmeriger (is dat een woord?). De substantie van de Essence mascara is wat dunner, al brengt die ook prima aan. Ik breng mascara graag zigzaggend aan, maar dat lukt bij die van Chanel niet goed. Misschien doordat de substantie van de mascara zo dik is. Ik krijg namelijk nogal klontjes en aan elkaar klevende wimpers als ik zigzag. Na een tijdje klungelen kreeg ik door dat ik de Chanel-mascara het beste gewoon in streken aan kan brengen zonder te zigzaggen dus. Eventueel rol ik het borsteltje wel wat langs mijn wimpers, maar dan alleen van de aanzet van mijn wimpers richting de uiteindes. Beide mascara's zijn trouwens niet waterproof, maar wat mij betreft wel smudgeproof.

Hieronder zie je een collage waarbij ik op de bovenste rij geen mascara draag, op de middelste rij draag ik Inimitable Intense van Chanel en op de onderste rij draag ik de Maximum Definition Volume mascara van Essence. Van beide mascara's heb ik de zwarte kleur aangeschaft.

Beide mascara's geven geen verpletterend volume al laten ze mijn wimpers wel een stuk meer opvallen en scheiden ze de wimpers goed. Ja, ik zie wel een klein beetje verschil tussen beide mascara's... Die van Chanel is heel zwart en hij geeft mijn wimpers iets meer volume dan de mascara van Essence. Toch is het verwachte WOW-effect waar ik stiekem op hoopte bij een mascara van ruim 30 euro uitgebleven. Wat dat betreft doet die van Essence het ook prima en als je een beetje handig bent met aanbrengen, kom je ook een heel eind ermee. Hm, jammer maar de mascara van Chanel vind ik zijn prijs hier echt niet waard. Dan maar die van Essence die slechts € 2,79 kost. Dan nemen we die schreeuwerige, oranje huls ook wel voor lief!

Wat vind jij van het resultaat van beide mascara's en koop jij liever een luxe of budget mascara?

5 comments:

  1. Zien er beide wel goed uit eigenlijk, die van chanel lijkt je wimpers iets meer/beter te separeren. Ik heb zelf echt de budget mascara's ontdekt! Voorheen kocht ik of high end of die van Max factor, nu alleen essence en catrice (vooral de dolls eyes van catrice is geweldig!!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja Doll Eyes is echt GE-WEL-DIG!

      Delete
  2. Leuke mascara's! De Chanel mascara heeft wel een mooie intense zwarte kleur en geeft een volume. Zoals ik het op de foto's kan bekijken. Toch houd ik het vaak bij de budget mascara's..waarom? Geen idee eigenlijk.. :-D

    ReplyDelete
  3. De Chanel mascara heeft toch het mooiste effect vind ik. Al doen de andere het zeker niet slecht.

    ReplyDelete
  4. fijne vergelijking! Ik koop alleen geen mascaras die niet gesealed zijn, helaas doet Essence dit nog altijd niet :(

    ReplyDelete