Sunday, July 28, 2013

In love with... lipbalm sticks!

Wat is het warm he? Ik vind het nu met dat heel benauwde weer en onweer wat minder prettig, maar ik heb de afgelopen tijd ook wel van het zonnige weer genoten, ook al heb ik ook gewoon gewerkt. Daardoor ben ik weinig thuis geweest en ja, helaas heb ik hierdoor ook niet zoveel aandacht aan mijn blog besteed... Gelukkig heb ik vandaag alle tijd gehad om weer een artikel te schrijven en wel over een inmiddels favoriet product van mij: de lipbalm stick! Ik heb deze van vier verschillende merken en in dit artikel laat ik ze aan je zien met (full face) swatches en mijn mening erbij. Kijk mee!

De lipbalm stick is eigenlijk niets anders dan een goed gekleurde lipbalm in stickvorm. Het is een soort lipstick die toch als een lipbalm aanvoelt. De sticks hoef je niet te slijpen. Je kunt de stick gewoon aan de onderkant omhoog draaien. Ik vind dit zo'n fijn product dat ik er de laatste tijd verschillende gekocht heb. Over allemaal ben ik best tevreden, al is de ene natuurlijk net wat fijner dan de andere. Keuze genoeg in elk geval!

Hieronder zie je de lipbalm sticks die ik in dit artikel laat zien.
Van links naar rechts: HEMA lip balm stick Light Orange, Bourjois Color Boost Peach on the Beach, Etos colour balm #03 en Catrice lip colour pen I got the Flower!

En swatches in dezelfde volgorde:
Van links naar rechts: HEMA, Bourjois, Etos en Catrice.

HEMA - Lip Balm Stick
Volgens mij was HEMA de eerste die met een budget variant lip balm stick kwam. Daarvoor had je alleen de meer prijzige chubby sticks van Clinique. Ik heb in de winter al een framboosrode en nuderoze variant van deze HEMA-stick gekocht, maar mijn favoriet is deze perzikroze kleur die sinds afgelopen lente te koop is. Hij ziet er al niet meer zo mooi uit. Ik gebruik hem dan ook regelmatig. De verpakking is wat simpel, wel heel clean, maar dit zegt niets over het product zelf. Helaas heeft de stick geen naam of nummer (al vermeldt HEMA op de kassabon: lip balm stick Light Orange).

Hij ruikt naar zoete cakejes en voelt verzorgend en romig aan. Wel vrij vettig ook. De kleur is bijna nude op mijn lippen en niet zo langhoudend (blijft meer op de lippen liggen), maar bijstiften gaat zo snel en makkelijk dat dit niet zo'n probleem is. Hiermee kun je niet de fout in gaan en deze lijkt me geschikt voor iedereen. Deze stick kost € 3,50.

Bourjois - Color Boost Peach on the Beach
De kleur van de verpakking is hetzelfde als die van de stick. Op zich leuk, maar let op, want de kleuren van stick+verpakking komen niet overeen met de kleur "in actie", dus op je lippen of swatches. De letters slijten trouwens wel snel van de huls af... 

Deze balm zou 10 uur moeten blijven zitten, maar dat doet die niet. De kleur is iets minder perzikkleurig dan ik met een naam als Peach on the Beach zou verwachten. Hij valt roziger uit.Dit kan natuurlijk ook aan mijn lipkleur liggen, want op de swatches op mijn huid is die wel wat meer peachy. De stick ruikt iets bloemig (maar ook een beetje 'Chanel poeder'-achtig!) en de kleur is behoorlijk glanzend. Hij voelt wat droger aan dan de sticks van Etos en HEMA. Persoonlijk vind ik deze over all nét iets minder fijn, maar ook zeker niet slecht. Deze stick kost € 9,99 waarmee hij de duurste is uit dit artikel.

Etos - Colour Balm #03
Etos kon ook niet achterblijven en zo kwamen er colour balms te koop. Het is mij wel onduidelijk of ze nu alleen in de zomer verkocht worden of dat ze in het vaste assortiment blijven (doen Etos, doen!). De huls geeft de kleur van de stick weer. Jammer dat Etos niet met namen maar met nummers werkt, maar soit.

Deze stick heeft echt een koele, roze kleur en daar houd ik wel van. Ik draag hem ook bij deze look. De kleur is goed gepigmenteerd. De geur heeft in de verte iets fruitigs, maar het stoort me niet. De structuur is fijn, niet te droog, niet te romig. Gezien de prijs-kwaliteitverhouding raad ik deze van Etos zeker aan. Deze stick kost € 3,99.

Catrice - Lip Colour Pen C02 I got the Flower!
(let op: Deze is uit de Limited Edition Glamazona die juli/augustus 2013 te koop is)
Dit is mijn laatste aankoop op lipbalm stick gebied. Ik kocht deze namelijk vrijdagavond en ik heb hem vandaag, zaterdag, gedragen. Deze stick zit samen met een rode variant in de Glamazona collectie. De verpakking is supergaaf! De dop (zie foto bovenaan) geeft de kleur van de stick weer en er zit nog een leuke print op.

Love it! Deze kleur knalt! De geur lijkt op die van MAC-lipsticks, vanille-achtig dus. Hij voelt romig aan zonder vettig te zijn en de kleur houdt redelijk lang. Ga hem halen zolang die nog te koop is! Deze stick kost € 4,99.

Ik vind ze allemaal fijn, maar ik vind die van Catrice nu het fijnst, daarna die van Etos, dan die van HEMA en als laatste die van Bourjois.

Vind jij lipbalm sticks ook zo fijn en welke heb je?

2 comments:

  1. Ik ben ook fan van dit soort formules! Ik hou van kleur op mijn lippen, maar soms is lippenstift te uitdrogend en dan is dit dus perfect.

    ReplyDelete
  2. Wauw! Vooral de laatste vind ik heel mooi. Staat je goed!
    Ik heb nummer 05 van de Etos, bevalt me heel goed!

    xx Anna
    http://annakabedi.blogspot.nl/2013/08/etos-colour-lipbalm-05.html

    ReplyDelete