Wednesday, June 26, 2013

Review: Electric Blue mascara van Bourjois

In mijn laatste shoplog liet ik deze blauwgekleurde mascara van Bourjois al even zien. Het was het een hele tijd not done om gekleurde mascara te dragen, omdat slechts enkele excentrieke, meestal al op leeftijd zijnde, dames die in ouwe (hippie)tijden waren blijven hangen hiermee gespot werden. Gekleurde mascara's zijn weer hip&happening sinds enkele grote modehuizen recent hun modellen met gekleurde mascara de catwalk op stuurden. Nu brengen verschillende merken weer gekleurde mascara's uit waaronder Bourjois dus. Kijk mee naar Electric Blue!

Ik was nog niet eens van plan een artikel te maken van deze mascara, maar vandaag had ik hem vrolijk tot tweemaal toe aangebracht en toen ik 's avonds in de trein naar huis nog even in een spiegeltje loerde en het effect in zonlicht zag, was ik in shock! Electric Blue it is!

Deze blauwe mascara komt uit de zomercollectie van Bourjois. De volledige naam van de mascara is Volume Glamour Max Holidays. De huls heeft dezelfde kleur als de mascara en deze valt dus goed op tussen mijn voor de rest voornamelijk zwarte make-upverpakkingen. De huls is net zo groot als die van de meeste mascara's, maar er zit slechts 6 ml in, dus eigenlijk gaat deze qua inhoud door voor een mini.

Yep, nummer 53, Electric Blue is mine!

Het borsteltje is een gewoon exemplaar. Wel staan de haartjes vrij dicht op elkaar en nemen ze veel mascara op in één keer. Maar dit geeft geen enkel probleem met aanbrengen.
De mascara brengt gemakkelijk aan zonder klontjes en van knoeipartijen is geen sprake. Ik vind dat mijn wimpers er best veel volume en lengte mee krijgen en ik ben daardoor dan ook aangenaam verrast. De zwarte versie wil ik hiervan ook nog wel eens proberen!

Het effect van Electric Blue in zonlicht:
Het viel me gelijk op hoe de kleur van de mascara in zonlicht van de wimpers af knalt. Ik snap nu extra goed waarom deze mascara in de zomercollectie van Bourjois zit.

Va va voom!

Van opzij vallen de gekleurde wimpers net zo op als de veren van een pauw!

In niet direct (zon)licht ziet de mascara er een stuk subtieler uit. Ik vind hem best draagbaar en het kleuraccent vind ik zelf heel leuk, vooral bij voor de rest neutrale ooglooks. Dan geeft zo'n gekleurde mascara net even een verrassende twist aan je look zonder dat je er gelijk als een papegaai bijloopt.
Voor een subtieler effect kun je ook eerst zwarte mascara aanbrengen en dan Electric Blue (of een ander kleurtje) alleen op de puntjes van je wimpers doen.
 
De mascara kost € 7,99. Er zijn in totaal vier kleuren verkrijgbaar. Ik wil de zwarte en paarse eigenlijk ook nog wel...! Bij IciParisXL is er als het goed is nog steeds een 1+1 gratis actie van Bourjois, dus go get them girl
 
Wat vind jij van gekleurde mascara? Zou je het dragen?

4 comments:

  1. Oh nee dit is écht niks voor mij... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, het is wel een gevalletje 'love it or hate it' he. Inmiddels heb ik de paarse ook (en de zwarte, maar dat is minder interessant).

      Delete
  2. Ik vind 'm best nog wel oké, maar ik zou het zelf niet direct dragen :)

    ReplyDelete