Sunday, June 2, 2013

Look: Inspired by The Great Gatsby

Na al die nummers van The Great Gatsby vanmiddag raakte ik helemaal in die sfeer en had ik ook zin in een make-up look in een klassieke stijl. Ik ging voor een donkere eyeliner en wijnrode lippen. Het is niet bepaald een look die bij het seizoen past, maar als avondlook kan het volgens mij altijd.

Allereerst heb ik mij voor de oogmake-up laten inspireren door de classic Lana del Rey make up tutorial van Pixiwoo. Of inspireren? Ik heb het grootste gedeelte nagedaan, zelfs met exact dezelfde oogschaduw, behalve het gedeelte onder het oog.


Zo zijn mijn ogen neutraal met een behoorlijke winged eyeliner.


Ik koos voor After Work Wine lipstick van Catrice, die helaas niet meer in het assortiment zit. Deze lipstick is heel donker, maar ik heb maar een dun laagje aangebracht en dit erg uitgevaagd. Mijn gezicht heb ik verder rustig gehouden. Oneffenheden heb ik zoveel mogelijk gecamoufleerd. Je ziet wel een lichte glans op mijn gezicht, omdat ik daar persoonlijk meer van houd dan van een compleet matte huid. Ik vind een lichte glans altijd net wat levendiger en frisser staan.



Het is een klassieke look geworden. De oogmake-up is eigenlijk prima geschikt voor elke dag, alleen zou ik dan een iets minder aanwezige eyelinerwing dragen. Helaas ben ik niet zo goed in het opsteken van mijn haar, anders zou ik dat zeker voor doen, bijvoorbeeld voor een etentje. De oorbellen heb ik trouwens nog niet zo lang. Deze komen van Kruidvat (of all places). We zien vleugeltjes als oorbellen al wat langer, maar ik heb ze nu pas gekocht en ik vind ze wel chic staan eigenlijk.

De gebruikte make-up:
- BB allround foundation Rosy Beige, Catrice.
- Matifying compact powder Cool Porcelain, Sephora.
- Camouflage cream Ivory, Catrice.
- Lash plumper ultra black mascara, Sephora.
- Eyebrow gel, HEMA.
- Shadow Insurance, Too Faced.
- Oh So Special palet, Sleek.
- Powder blush Pink Cult, MAC.
- After Work Wine lipstick, Catrice.
- Velvet touch eye liner Black Ink, Gosh.
- 2-in-1 lash boosting eyeliner + serum, Physicians.
- Kohl power eye pencil Raven, Mac.
Ik heb zowaar de bodem geraakt van de compact powder van Sephora. Dit poeder heb ik dan ook al 2,5 jaar!

Vandaag was dus het thema op mijn blog The Great Gatsby. En dit allemaal terwijl ik de film nog niet eens gezien heb! Verder heb ik vandaag wat leuke dingetjes bij elkaar geshopt, waarvan je in een volgend artikel de shoplog kunt zien.

Wat vind jij van deze look?

Edit 3/6: Ik heb er helemaal niet meer bij stilgestaan dat LiveLifeGorgeous.nl ook net een look geplaatst had, geïnspireeerd bij The Great Gatsby. Ik voel me nu een beetje suf... Wel hebben we er allebei een heel andere look van gemaakt. Zij direct geïnspireerd door een personage uit de film en ik meer door de sfeer van de film en Lana del Rey, wat dan ook tot een verschillend resultaat heeft geleid gelukkig. Ik wilde het toch even kwijt!

Ps. Ik zou het leuk vinden als je me wilt volgen via Bloglovin', Facebook en/of Twitter. Zo ben je ook gelijk op de hoogte van nieuw geplaatste artikelen op Laura's Beautyblog. Zie de sidebar!

4 comments:

  1. Oooh, vampy! Je ziet er fantastisch uit met die wing! :-)

    ReplyDelete
  2. Ah joh, wie hem nou maakt, dat maakt niet uit, maar het gaat om de look lady! :D Goddamn.. wat heb je hem toch prachtig aangezet in je arcadeboog.. wauw. Je kunt heel goed de scheiding daar zien. Lovely! Maar ook de perfecte wing in combo met de schitterende lipstick. Gurl, ya nailed it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, thanks Cynthia! Jouw comments maken iedereen happy :D!

      Delete