Saturday, June 29, 2013

Mijn everyday look

Ik houd ervan om allerlei verschillende looks te maken, maar natuurlijk heb ik net als bijna iedereen een everyday look, die neutraal is, makkelijk te maken en die vrijwel overal bij past. Vaak wisselt die look wel per periode, maar de laatste tijd draag ik vaak een ooglook in taupekleuren. Vandaag laat ik deze look aan jullie zien!

Voor mijn ogen gebruik ik deze combinatie van de color tattoo van Maybelline in de kleur Permanent Taupe en een oogschaduw van Yves Rocher in de kleur Gris Taupé:
Deze taupekleuren zien er hier misschien wat modderig uit, maar ze staan overal bij en ze combineren ook mooi samen. Taupe is een neutrale kleur die tussen grijs en bruin in zit en die vrijwel iedereen staat. De color tattoo breng ik alleen op het bewegend ooglid aan. De oogschaduw gaat hier over heen en die vervaag ik naar boven. Op de color tattoo als basis geeft de oogschaduw net een andere kleur dan op zichzelf. Er ontstaan zo mooie, subtiele kleurdimensies. De oogschaduw kocht ik al een jaar geleden, maar ik heb hem eigenlijk nu pas écht ontdekt om te dragen.

Hieronder zie je de ooglook. Ik vind het mooi om hierbij een uitgevaagd zwart oogpotlood te dragen. En ja, ik kon het niet laten om toch ook een gekleurde mascara te dragen, ditmaal de paarse van Bourjois, al heb ik hem wel over een zwarte mascara heen aangebracht.

De paarse mascara is net wat subtieler dan de blauwe die ik jullie laatst liet zien.

De ooglook is zowel met warme als koele blush- en lipkleuren te combineren. Hier koos ik voor koele, roze tinten. Ik draag op mijn gezicht alleen een minerale losse poederfoundation van Everyday Minerals. In de zomer heb ik namelijk niet altijd zin in een zware dekking en deze poeder voel je niet zitten eigenlijk, terwijl die de huid toch nét wat egaler maakt. Complete look:

De paarse mascara van opzij. De blauwe variant vonden sommigen van jullie niet helemaal geslaagd. Die was dan ook erg opvallend (al vind ik die ook nog steeds heel leuk hoor). Deze is toch wat subtieler, niet?

Onderstaande foto is gemaakt met flits:

Zonder flits in daglicht:

Wanneer ik voor koele, roze tinten op mijn wangen en lippen ga, is dit mijn favoriete combinatie die ik sinds kort veel draag:
In het echt zijn de tinten nog wat koeler dan op de foto hierboven, maar je ziet wel hoe goed de blush en de lipbalmstick bij elkaar passen. De blush is de kleur Blossom van het merk Be Creative Make Up (van Ici Paris XL) en de colour balm kleurnummer 3 is van Etos.

De make-up:
- Lash plumper Ultra Black mascara, Sephora.
- Volume glamour max holidays Purple Mania mascara, Bourjois.
- Blush Blossom, Be Creative Make Up (Ici Paris).
- Color Tattoo Permanent Taupe, Maybelline.
- Oogschaduw Gris Taupé, Yves Rocher.
- Camouflage cream Ivory, Catrice.
- Oogschaduw Sandy Beach, Catrice (oude limited edition).
- Oogschaduw Artfully Lustrous, Catrice (oude limited edition)
- Multi-tasking semi matte foundation, Everyday Minerals (er staat cool op geschreven ja, dat is namelijk de ondertoon).
- Shadow Insurance, Too Faced.
- 2 in 1 kajal pencil Free&Style, Essence.
- Liquid effect pencil Black Fire, Max Factor.
- Velvet touch eye liner Black Ink, Gosh.
- Colour balm #03, Etos.

Eigenlijk is de look in dit artikel wel de extended version van mijn everyday look. Ik kan namelijk met minder producten af. Zo gebruik ik wanneer ik haast heb slechts één zwart oogpotlood (ik heb hier 3 verschillende oogpotloden gebruikt) en ook de lichte kleuren oogschaduw die ik gebruik om te blenden en als highlighter, skip ik met gemak. Ook kies ik meestal gewoon één mascara in plaats van twee. Wanneer je hier dus nog vijf producten wegdenkt, valt er dus werkelijk een snelle look mee te maken die er toch bijna hetzelfde uitziet als hier in het artikel. Maar ook in het weekend draag ik deze look graag en dan heb ik de tijd om net die extra's aan te brengen voor een nog mooier effect!
 
Welke make-up gebruik jij voor je everyday look en wat vind je van deze look?

Ps. Ik zou het leuk vinden als je me wilt volgen via Bloglovin', Facebook en/of Twitter. Zo ben je ook gelijk op de hoogte van nieuw geplaatste artikelen op Laura's Beautyblog. Zie de sidebar!

4 comments:

  1. erg mooie look en de paarse mascara staat je goed. xx

    ReplyDelete
  2. Leuke look! Ik hou een winactie op mijn blog met hele leuke producten. :D

    ReplyDelete