Monday, May 6, 2013

Mijn MAC lipstick stash met full face swatches!

Vanaf begin 2009 ben ik geïnteresseerd geraakt in de make-up van MAC. MAC heeft vaak mooie limited collections en echte topproducten vind ik de lipsticks, blushes en mineralize skinfinishes. Ik heb inmiddels best wat lipsticks van MAC in mijn bezit en in dit artikel laat ik ze jullie allemaal zien met swatches erbij!

In totaal heb ik 14 lipsticks van MAC. Het kostte heel veel tijd om dit artikel te maken, maar het leek me wel de moeite waard om te doen. Ik heb ooit eens één lipstick weggegooid van MAC, de kleur Nouveau Frou. Deze is grijsbeige en echt niet te dragen voor mij. Gelukkig had ik die voordelig online besteld en dus niet gekocht voor de volle prijs in de winkel. Mogelijk gooi ik na dit artikel ook wat lipsticks weg. Het voelt dan wel een beetje als "kapitaalvernietiging", maar sommige lipsticks zijn te oud en draag ik toch vrijwel nooit...

Hieronder heb ik de lipsticks helemaal uitgedraaid. Zo zie je gelijk welke favoriet of minder favoriet bij me zijn, al zijn sommige natuurlijk ook nieuwer en van bijvoorbeeld een lipstick als Reel Sexy heb ik pas dit jaar ontdekt hoe ik hem goed kan dragen (namelijk over Colour Riche Balm Caring Coral van L'Oréal heen gedept). De swatches laat ik eerst zien bij dag- en daarna bij zonlicht.

Deel 1:
Van links naar rechts: Pretty Please (lustre), Viva Glam Nicki (satin), Sunny Seoul (cremesheen), Reel Sexy (amplified), Cut a Caper (lustre), Innocence, Beware! (cremesheen) en Purple Rite (frost).


De swacthes zijn in dezelfde volgorde: Pretty Please (lustre), Viva Glam Nicki (satin), Sunny Seoul (cremesheen), Reel Sexy (amplified), Cut a Caper (lustre), Innocence, Beware! (cremesheen) en Purple Rite (frost).


Deel 2:
Van links naar rechts: Most Popular (lustre), Fashion Mews (glaze), Trimming Talk (frost), Lovelorn (lustre), Plum-Like (lustre), Fresh Salmon (lustre) en Marquise D (lustre).


De swacthes zijn in dezelfde volgorde: Most Popular (lustre), Fashion Mews (glaze), Trimming Talk (frost), Lovelorn (lustre), Plum-Like (lustre), Fresh Salmon (lustre) en Marquise D (lustre).

 
Ik heb ook full face swatches gemaakt. Nu weten we allemaal wel dat ik geen model ben (dus be nice en comment over de lipsticks en niet mijn gezicht/mond etc.), maar het gaat erom dat je zo een beter idee van de lipstick krijgt.  Verder draag ik alleen allround BB cream Rosy Beige van Catrice, Eversun blush van MAC en eyeliner, oogpotlood en mascara.

Ik heb een foto gemaakt met de lipstick, dan eentje zonder flits bij daglicht en daarna eentje met flits, zodat je een volledig beeld krijgt. Na de naam, vermeld ik de finish en of de lipstick eventueel uit een limited collection komt.
 
Fashion Mews - glaze - Hello Kitty 2009

Lovelorn - lustre

Plum-Like - lustre

Innocence, Beware! - cremesheen - Venomous Villains 2010

Marquise D - lustre - Brunette Blonde Redhead 2009

Pretty Please - lustre

Purple Rite - frost - Style Warriors 2009

Trimming Talk - frost - Colour Craft 2009

Fresh Salmon - lustre - Spring Colour Forecast 2010

Sunny Seoul - cremesheen

Cut a Caper - lustre - A Tartan Tale 2010

Reel Sexy - amplified - Reel Sexy 2012

Viva Glam Nicki - satin

Most Popular - lustre- Hello Kitty 2009

Sommige lipsticks staan me duidelijk beter dan andere. Zo vind ik Fashion Mews vrij onmogelijk om te dragen. Het is een aparte, lichte lavendelkleur, maar ik vrees dat maar weinig mensen die kunnen hebben. Plum-Like is trouwens de eerste lipstick die ik van MAC kocht. Deze bestelde ik online (via allcosmeticswholesale.com). Ik heb er nog een paar daar online gekocht (zoals ook Lovelorn en Marquise D die al eerder was uitgekomen, maar die ik pas later bestelde), maar de meeste lipsticks komen van de MAC counter in de Douglas, Vredenburg Utrecht of de online shop van Douglas.

In de loop der jaren heb ik wel geleerd wat ik fijne finishes van MAC vind. Ik houd van de lustres en cremesheens. Een frost of glaze finish laat ik voortaan liever aan me voorbij gaan, want deze zijn vaak wat metallic waar ik zelf geen fan van ben. Ik wil trouwens wel minder MAC lipsticks kopen en dat gaat al best goed, want de laatste die ik kocht, was Sunny Seoul (augustus vorig jaar). Je telt er een heel bedrag voor neer en ik heb inmiddels een aardige collectie, waardoor ik me voor aanvulling van mijn lipstick stash liever op goedkopere merken richt, maar als er weer eens een aparte, mooie kleur van MAC voorbij komt weet je maar nooit of ik er toch weer voor zwicht...
 
Mijn favorieten zijn: Cut a Caper (favoriet deze lente!), Innocence, Beware!, Sunny Seoul en Most Popular (favoriet in de winter).
Genomineerd voor de prullenbak zijn: Lovelorn, Fashion Mews en Purple Rite.
 
Ben jij ook fan van de lipsticks van MAC en welke vind je mij wel/niet goed staan?

Ps. Vergeet Laura's Beautyblog niet te volgen via Bloglovin', Facebook en Twitter (zie de sidebar)!

4 comments:

  1. Wat een mooie collectie heb je!

    ReplyDelete
  2. Sunny Seoul is zó mooi! Wat heb je veel MAC lipsticks zeg :-)

    ReplyDelete
  3. Wat heb je veel mooie kleuren!

    ReplyDelete
  4. Mac en Make Up For Ever hebben mooie collecties van Cosmetica

    ReplyDelete